Activion och Blizzard går samman

Permalänk
Medlem

Activion och Blizzard går samman

Har swec helt missat det här eller är det jag som missat tråden om det?

Blizzard och Activision går samman för att skapa Activision Blizzard.

Läs nyheten här och diskutera sen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7123582.stm

Här kunde man också tydligen läsa lite
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=3168513...

EDIT: Hur lyckades jag missa ett S varje gång jag skrev Activision?
EDIT2: Nä jag ger upp, lyckas inte stava till Activision så här sent...

Permalänk
Medlem

Activision hette det sist jag kollade Det här blir ju verkligen ett storföretag inom branchen. De kommer ju att dominera på så gott som alla områden, förutom RPG'n. Fast det kommer att bli konstigt att se Blizzards logga på Tony Hawk's randomname x.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

låter mer som att dom båda fortfarande är självständiga men skapar ett nytt bolag tillsammans eller fattade jag det lite fel?
blizzard skall ju lägga 2BN(billiondollars?) och activison 1BN? kanske vill dom bråka lite med jätten EA?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

"Båda företagen har en årsomsättning på över en miljard USA-dollar, varav cirka hälften är ren vinst."

Sjuuuukt mycket vinst!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

BWAHAHAHA! jag tycker att det är sjukt kul att det är titlar som Guitar Hero och TONY HAWK som dyker upp som referenser för Activision... dom har ju gjort så mycket annat som hittila har varit så mycket större och så mycket mer framgångsrikt (även fast GH3 går jävligt starkt)...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Yay! nu är dem alltså i samma nivå som EA och som alla vet när ett företag har enorma tillgångar kan dem verkligen koncentrera sig på att släppa dem RIKTIGT bra spelen och alla uppföljare, remakes, expantioner mm, som vi alla ser fram emot så mycket... jippi!. Kan knappt vänta på CoD5, 6, 7, 8... WoW2, expantion1, expantion2, Diablo3, 4, 5, 6 osv.... Nu har dem också råd med att lägga ner ännu mer resurser på reklam så vi inte kan missa något av deras underbara spel hurra! Men vänta det blir bättre dem kan även sponsra spel sidor och tidningar mm så dem kan göra bra recensioner. Näe nu ska jag nog gå å lägga mig är så trött efter att ha spelat The Sims 2 Pets hela dagen godnatt

( OBS inlägget kan innehålla en viss del usel humor i form av ironi, förklaring för retards -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
"Båda företagen har en årsomsättning på över en miljard USA-dollar, varav cirka hälften är ren vinst."

Sjuuuukt mycket vinst!

Va i helvete? Hälften av omsättningen är ren vinst??

Och ändå betalar vi 49 euro för ett PC-spel och 69 euro för ett konsollspel?? Det om något är sjukt!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det verkar som ett stort antal människor har läst helt fel gällande denna sammanslagning.

Det är inte Blizzard Entertainment som går ihop med Activision, utan det är Blizzards ägare, Vivendi som går ihop med Activision.

Källa: http://blizzard.com/press/071202.shtml

Namnet Activision Blizzard har de troligtvis hittat på för att kunna nyttja Blizzards goda namn på allt de får för sig att trycka ut i spelväg efter detta.

Permalänk
Medlem

Hmmm, man borde köpt aktier i Blizzard för ett par år sen... innan wow

Permalänk
Avstängd

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! Nu blir det inte längre gratis att lira över internet =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<