Har problem med Datorn som uppstår under Uppstart vissa gånger?

Permalänk

Har problem med Datorn som uppstår under Uppstart vissa gånger?

Hejsan

Jag som skapar denna tråd heter Karl-Olov Nordin

Har problem med Datorn som uppstår under Uppstart vissa gånger?

Och ibland så blir det bara svart i Bildskärmen då under vissa uppstarter utav Datorn, och då får jag trycka på resetknappen som är en Omstartsknapp.

Och när detta händer, då måste jag göra denna Procedur, och kommer jag till Felsäkert läge, när det blir så här för mig.

Men det sker inte jämt och ständigt.

Vad kan det vara då för fel?

Är några andra som har råkat ut för dessa missöde med Datorn?

Jag vill ha hjälp att lösa problemet.

Mvh: Kalle Nordin

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Oftast beror det på ramfel i datorn, så det brukar fungera igen sen efter en stund ( så gör min laptop i alla fall, lever sitt eget liv )

Permalänk
Avstängd

Oftast skulle jag nog inte hålla med om då just detta problem kan bero på en massa orsaker förutom minnesfel, dåligt batteri på moderkortet, glappa kablar/kontakter, nätagget som håller på att ge upp eller så kan det vara någon enskild komponent på moderkortet som håller på att ge upp.

Men då det bara händer ibland så skulle mitt tips vara att det är något glapp någonstans. Skulle en komponent vara trasig, tex ett minne eller flera så skulle ju felet vara konstant eller vid varje enskilt tillfälle när du försöker starta din burk.

Kolla alla kontakter, kort och kablar.

Permalänk
Medlem

Hade detta fel när jag köpte ny skärm "platt" men när jag bytte tillbaka till den gamla funkade det hur bra som helst nästan som om nätagget inte orkade driva den nya skärmen, skumt.

Visa signatur