Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spela Red Alert över nätet?

Permalänk
Medlem

Spela Red Alert över nätet?

Som topic går det att spela gamla Red Alert över nätet mot en kompis?

mvh

alexander

Permalänk
Avstängd

Minns inte om Red Alert har mer än LAN-funktion? Isåfall får du använda Hamachi.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Minns inte om Red Alert har mer än LAN-funktion? Isåfall får du använda Hamachi.

finns Multiplayer "Serial/Modem" och "Skirmish" och skirmish är LAN tror jag. Men vad är Hamachi för program?

mvh

Permalänk
Medlem

Inget man får prata om här
Nä men Hamachi är ett program som simulerar ett LAN mellan dom man spelar med. Om jag har rätt för mig. Det funkar som en LAN anslutning iallafall.

Hamachipolicy
Det är inte tillåtet att diskutera användningen av Hamachi eller liknande program tillsammans med spel som redan har en funktion för nätverksspel via internet. Om du har frågor eller synpunkter på regeln, kontakta en moderator via mail.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Har för mig att jag fick till Red Alert över nätverk utan att använda tredjepartsprogram genom att bara välja LAN, finns en patch om du inte har det redan. Alltså, en patch som skapar möjligheten att lira via LAN som är antingen officiell eller Semi-officiell.. :S

Iaf, google är din vän.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

jodå det går at spela red alert över internet. Gjorde min kompis när det spelet var aktuellt:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
jodå det går at spela red alert över internet. Gjorde min kompis när det spelet var aktuellt:)

Genom att knappa in IP eller hur?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro