Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av undelete

Sen måste jag bara kommentera det om att ögat skulle kunna se ljudvågor. Ögats stavar reagerar endast på en viss del av ljus. Ljud och andra vågor ligger i en helt annan frekvens och om du läser lite mer om ögat kommer du att förstå att stavarna helt enkelt inte stimuleras av något annat än en viss del av ljusspektrumet.

Misstänker att han inte menade att man faktiskt kunde se ljud eller annat, utan att drogerna påverkar receptorerna i hjärnan så att de blandar ihop sin input, vilket gör att man "ser" ljud. (receptorer som normalt behandlar ljus får impulser från örat istället från synnerven)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

ska denna tråd låsas kanske?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Du ska få läsa något annat intressant.

I Cs, om du har 500fps konstant och spelar med 500fps så går allt väldigt sakta men du spelar i realtid liksom som man "ska". Detta anses som fusk av den anledningen att du hinner se och reagera på så mycket som du annars inte hinner göra tack vare att allt går 2 gånger saktare. Om de har åtgärdat detta tror jag ej men så var det under min stora Cs tid. Nu har jag inte spelat Cs sedan våras tror jag.

Det knäppaste är att ditt sikte kan du röra lika snabbt oavsett fps vilket gör det hela till superfusk. Du kan röra dig snabbt och gubbarna springer saktare och du sätter lätt headshots.

Hoppas du själv inser att det där bryter i princip mot de moderna teorierna om tid och rum. CS spelas i realtid, dvs kan ingen ha spelet snabbare eller långsammare. Det du diskuterar skulle eventuellt inträffa för någon där alla den personen spelar mot har förhöjd latency, då skulle den personens "tid" vara före den "allmänna tiden" på servern. Alltså skulle han hinna se allting snabbare än de andra.

Eftersom CS är server-beroende och fungerar så att servern skickar information till alla spelare samtidigt, dvs att om 2 spelare möts kommer servern skicka informationen till dessa två samtidigt om att de möts, så kommer informationen gå till deras datorer och sedan till skärmen (förutsatt att deras datorer klarar av at mata informationen i realtid). Du kommer aldrig kunna "snabba till" processen genom att ha högre fps, du kan dock "sakta ner" den genom att fördröjja den osv, men då är vi tillbaka till betydelsen av latency om jag inte helt missminner mig Sen finns det ju ingen praktiskt betydelse för att sakta ner spelet, iaf inte för din spelupplevelse.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer007
Text

Kulhål i CS har ingenting med var servern kalkylerar att du träffar, detta har vart så iaf sedan version 0.5, det var då jag började märka av det. Förmodligen har det varit så "forever" så att säga. Testade själv att spela på en dator som genererade mellan 8-30 fps i software mode ett tag, gjorde detta under en längre tid då min vanliga dator var på service. Inga problem alls vill jag påstå, enda skillnaden är att det uppdateras lite långsammare. Dock upplevde jag att rekylen gick ner och så bara det att man fick ibland röra musen och skjuta innan man egentligen såg fienden på skärmen.

Ingen som har lite koll på var man kan hitta koden för rekylkalkyleringen? Då kan vi ju för gott stänga denna lådan. Dock tror jag knappast att de gått via FPSen, detta är inte bara mer komplicerat utan har som sagt så många nackdelar att det skulle vara obegripligt korkat att inte bara göra det utan att dessutom lägga ner mer tid på det än de vanliga alternativen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hoppas du själv inser att det där bryter i princip mot de moderna teorierna om tid och rum. CS spelas i realtid, dvs kan ingen ha spelet snabbare eller långsammare. Det du diskuterar skulle eventuellt inträffa för någon där alla den personen spelar mot har förhöjd latency, då skulle den personens "tid" vara före den "allmänna tiden" på servern. Alltså skulle han hinna se allting snabbare än de andra.

Eftersom CS är server-beroende och fungerar så att servern skickar information till alla spelare samtidigt, dvs att om 2 spelare möts kommer servern skicka informationen till dessa två samtidigt om att de möts, så kommer informationen gå till deras datorer och sedan till skärmen (förutsatt att deras datorer klarar av at mata informationen i realtid). Du kommer aldrig kunna "snabba till" processen genom att ha högre fps, du kan dock "sakta ner" den genom att fördröjja den osv, men då är vi tillbaka till betydelsen av latency om jag inte helt missminner mig Sen finns det ju ingen praktiskt betydelse för att sakta ner spelet, iaf inte för din spelupplevelse.

Jag skrev att om du spelar med 500fps så är det i prinsip som du går i slowmotion. Alltså använder du dig av developer 1 i Cs. Att Cs spelas i realtid vet jag om och det är förmodligen därför det klassas som fusk, att du rör dig saktare enligt din skärm i spelet men att spelet går i realtid online.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag skrev att om du spelar med 500fps så är det i prinsip som du går i slowmotion. Alltså använder du dig av developer 1 i Cs. Att Cs spelas i realtid vet jag om och det är förmodligen därför det klassas som fusk, att du rör dig saktare enligt din skärm i spelet men att spelet går i realtid online.

Ja det är det som är en teoretisk omöjlighet. Inte bara finns det väll ingen skärm i världen med 500 Hz? Så du ser ingen skillnad mellan det o typ 100 Hz. Utan att iom att det sker i realtid kan det inte "gå saktare" på din dator. Det betyder att det är två olika tidslinjer som sammanflätas, och det skulle inte fungera.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja det är det som är en teoretisk omöjlighet. Inte bara finns det väll ingen skärm i världen med 500 Hz? Så du ser ingen skillnad mellan det o typ 100 Hz. Utan att iom att det sker i realtid kan det inte "gå saktare" på din dator. Det betyder att det är två olika tidslinjer som sammanflätas, och det skulle inte fungera.

Vet du något bra program för att spela in det du gör på datorn? Jag har snagit, fraps men fps låser sig till max 100 och filerna blir gigantiska.

Det är en väldigt stor skillnad om hur det ser ut på min skärm när jag spelar online @ 500-999fps. Man ser tydligt att jag springer riktigt riktigt sakta och så fort fps sänks så springer jag mycket snabbare. Samma sak om jag hoppar, tar ungefär dubbelt så lång tid innan jag landar om jag har så hög fps. Ju högre fps ju saktar går allting.

Du behöver ingen skärm med 500hz för att få 500fps i ett spel, även om det inte blir "riktiga" fps. Om du har en LCD som klarar av en Hz om 60 så kan du i teorin samt praktiken endast få 60 riktiga fps. Men om du slår av vsync som jag gör när jag spelar CS och kör alltid i 100fps (max_fps 101) så renderar grafikkortet upp samma bilder ett X antal gånger för att fylla ut tomrummen. Det är precis det som händer när jag har mellan 500-999fps i CS med developer 1 aktiverat samt v-sync off, och eftersom grafikkortet är tvungen att rendera samma bilder många gånger så går allt betydligt mycket saktare än vad det gör när jag har developer 0 eller max_fps 101 samt V-sync on.....i CS.

Detta har vi provat ett X antal gånger där de andra sitter och ser att man springer i realtid medans på min skärm så går allt 2 gånger saktare. Att Counter Strike spelas i realtid det vet jag om.

Prova själv vettja.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nej, det där kan ju inte stämma. På en skärm med uppdateringsfrekvens 60 Hz så KAN det ju inte ritas upp mer än 60 frames per sekund. Alltså KAN du inte se mer än 60fps även om spelet renderar fler frames. Och då handlar väl eventuell upplevd skillnad om något annat än det rent visuella.

Grafikkortet kan rita upp bilden i 90fps även om skärmen bara kan visa 60fps. Det resulterar i att grafikkortet ex renderar en textur 1,5 gånger snabbare än vad skärmen kan visa och därför ser det ut som texturerna "överlappar" varandra (tearing).

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Gällande 500fps... Låter snarare som en bugg i CS än ett "fenomen" som skulle gälla för alla spel.

Permalänk
Medlem

Spelar man cs spelar det väl ingen roll vilken framerate man har? Det blir itne precis snyggare för att man kör med 100 fps istället för 72 som är standard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Gällande 500fps... Låter snarare som en bugg i CS än ett "fenomen" som skulle gälla för alla spel.

Det gäller inte för alla spel, förmodligen väldigt få spel. Varför det blir så i Cs det vet jag inte men det är ett ganska omtalat ämne, eller var för några år sedan i alla all.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
TEXT

Jo men det är skillnad på vad du upplever och vad som faktiskt inte är korrekt. Om det var som du säger så betyder det att de som skapade CS kom på ett vis att bryta mot dagens fysiks lagar om tidsflöde, och det tror jag knappast är troligt. Sen att din hjärna kanske uppfattar det som långsammare är ju av mindre vikt, då själva informationsflödet går i samma takt som innan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jo men det är skillnad på vad du upplever och vad som faktiskt inte är korrekt. Om det var som du säger så betyder det att de som skapade CS kom på ett vis att bryta mot dagens fysiks lagar om tidsflöde, och det tror jag knappast är troligt. Sen att din hjärna kanske uppfattar det som långsammare är ju av mindre vikt, då själva informationsflödet går i samma takt som innan.

Jo, fast detta blir ju ändå som jag skrev det. Det blir lättare för dig att sätta HS till exempel eftersom dina motståndare rör sig saktare än om du har till exempel 99fps. Förstår du?

Sedan att det inte är korrekt är en annan sak. Det jag ville få fram från början var att Spelet går saktare för dig som du ser det oavsett om det är jag eller du men att det samtidigt spelas i realtid. Fusket här är att du spelar i realtid, jag skjuter och du dör samtidigt på din skärm som du gör på min skärm. Skillnaden är att jag ser dig före du ser mig tack vare att du rör dig saktare än vad jag rör mig på din skärm. Blev det tokigt?
Prova själv, det är yberkänt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det finns en eller annan anledning till varför man har valt att kära regler som begränsar max FPS på rätt många servrar för just CS.... Det är en fråga om korkad programmering som ställer till det. Freezer007 visar ett ganska handfast exempel på att där är skillnader.
Eftersom det blev ganska uppmärksammat ett tag, är det inte speciellt troligt att något annat, senare spel programmerats på samma sätt, och problemet uppstår förhoppningsvis därför bara i CS.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jo, fast detta blir ju ändå som jag skrev det. Det blir lättare för dig att sätta HS till exempel eftersom dina motståndare rör sig saktare än om du har till exempel 99fps. Förstår du?

Sedan att det inte är korrekt är en annan sak. Det jag ville få fram från början var att Spelet går saktare för dig som du ser det oavsett om det är jag eller du men att det samtidigt spelas i realtid. Fusket här är att du spelar i realtid, jag skjuter och du dör samtidigt på din skärm som du gör på min skärm. Skillnaden är att jag ser dig före du ser mig tack vare att du rör dig saktare än vad jag rör mig på din skärm. Blev det tokigt?
Prova själv, det är yberkänt.

Hmmm, problemet är ju dock att så länge två datorer kör på samma latency så kommer informationen samtidigt till båda. Alltså bör inte fps spela någon roll i informationsflödet, då vi snackar om realtid. Självklart blir det ju enklare för dig att träffa ifall du uppfattar det som långsammare på grund av att 500 fps gör att din hjärna ser det långsammare, men du kommer inte kunna se någon innan den ser dig rent informationsmässigt. Dock så kanske du uppfattar den spelare innan han uppfattar dig just för att din hjärna tolkar det i slow motion. Dock blir det ju fortfarande knas i tidsuppfattningen då din hjärna får en annan uppfattning än det som spelas upp, men det kan man visserligen halvt strunta i då hjärnan klarar av att spela upp flera dagar på minuter Jag betvivlar inte att det kan klassas som fusk eftersom det förmodligen ger viss fördel, frågan är bara exakt hur det hjälper till, de allra flesta vis verkar ju som sagt bryta mot många teorier om tiden som enhet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Off topic:
Knashatt skrev "Folk som är galna/påtända som ser massa saker som inte finns ser det exakt så verkligt som det faktiskt är i verkligheten, detta då samma program som skapar bilderna normalt har skapat dessa syner. Det är därför det är så skrämmande för dom när dom ser något som vi inte ser."

Menar du att man inte ser verklighten utan att hjärnan framställer bilderna (rosa elefanter eller vad det nu är) och att man uppfattar dom som verkliga?

Det är helt och hållet hjärnan som skapar ALLT du ser, ALLT du hör, ALLT du känner, ALLT du luktar mm.

Så, det du läser här just nu har ditt öga redan registrerat för några 1000-dels sekunder. Sedan har din hjärna med olika "program" fixat till att du förstår vad det du ser är för något.

Samma program kan bli påverkade av droger, eller av andra fel/problem i hjärnan och då skapa saker som inte existerar. Personen upplever detta till 100% verkligt då det inte på något sätt är skillnad för hur fantasibilderna skapas i hjärnan mot dom riktiga. Ända skillnaden är att på dom rikiga "bilderana" så utgår hjärnan från den information som ögat har skickat till den.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hmmm, problemet är ju dock att så länge två datorer kör på samma latency så kommer informationen samtidigt till båda. Alltså bör inte fps spela någon roll i informationsflödet, då vi snackar om realtid. Självklart blir det ju enklare för dig att träffa ifall du uppfattar det som långsammare på grund av att 500 fps gör att din hjärna ser det långsammare, men du kommer inte kunna se någon innan den ser dig rent informationsmässigt. Dock så kanske du uppfattar den spelare innan han uppfattar dig just för att din hjärna tolkar det i slow motion. Dock blir det ju fortfarande knas i tidsuppfattningen då din hjärna får en annan uppfattning än det som spelas upp, men det kan man visserligen halvt strunta i då hjärnan klarar av att spela upp flera dagar på minuter Jag betvivlar inte att det kan klassas som fusk eftersom det förmodligen ger viss fördel, frågan är bara exakt hur det hjälper till, de allra flesta vis verkar ju som sagt bryta mot många teorier om tiden som enhet

Okej jag förklarade lite konstigt såg jag nu när du citerade mig.

Vi leker med tanken att vi skulle krocka med varandra ute på lången på d2 runt hörnan. Vet du vart jag är? Här har du skillnaden, du ser mig precis som jag ser dig men eftersom spelet går saktare för mig på min dator så är det lättare för mig att döda dig eftersom jag ser först ett ben som springer ut över kanten och hinner analysera benet snabbt, seedan ser jag en hand med en Ak i 0.4 skunder efter. Till sist ser jag huvudet. Här är skillnaden att jag hann se ditt ben, din hand med vapen samt ditt huvud och analysera allt och samtidigt skjuta på dig innan din hjärna reagerar, tack vare att mitt CS spel går saktare än ditt även om det i realtid går snabbt.

Det de flesta hade tänkt här är att:

1. Hur visste han att jag var där? Wh?
2. Hörde han mig? Väntade han på mig där eller?
3. Killen är extremt snabb

Jag vet inte hur detta fungerar, har ingen aning om hur de har programmetat CS och jag håller med dig till 100%, det låter väldigt illa, men det ligger också något i det som Mr_B han skriver.

Angående detta med paket och information. Om servern skickar ut information till alla spelare på Servern. Vem, vad och hur säger man att den informationen bearbetas på exakt samma tid och hastighet? Detär väl också därför vi har en ping, latency.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Har inte läst hela träden, repetition förekommer säkert.
Vem har sagt att ögat ser "bilder per sekund"?
Jag som alltid trott att ögat ser ljus...

Skulle gärna vilja se en källa på beviset för att ögat bara kan uppfatta 30(?) bilder på en sekund.
När ditt öga inte följer med, hoppar det över bilder (som i spel)? Du lär gå till optikern om så är fallet...

Det är inte ögat som bearbetar visuellt information, det är hjärnan.
När något inte rör sig som det "borde" så uppfattas det ganska tydligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Okej jag förklarade lite konstigt såg jag nu när du citerade mig.

Vi leker med tanken att vi skulle krocka med varandra ute på lången på d2 runt hörnan. Vet du vart jag är? Här har du skillnaden, du ser mig precis som jag ser dig men eftersom spelet går saktare för mig på min dator så är det lättare för mig att döda dig eftersom jag ser först ett ben som springer ut över kanten och hinner analysera benet snabbt, seedan ser jag en hand med en Ak i 0.4 skunder efter. Till sist ser jag huvudet. Här är skillnaden att jag hann se ditt ben, din hand med vapen samt ditt huvud och analysera allt och samtidigt skjuta på dig innan din hjärna reagerar, tack vare att mitt CS spel går saktare än ditt även om det i realtid går snabbt.

Det de flesta hade tänkt här är att:

1. Hur visste han att jag var där? Wh?
2. Hörde han mig? Väntade han på mig där eller?
3. Killen är extremt snabb

Jag vet inte hur detta fungerar, har ingen aning om hur de har programmetat CS och jag håller med dig till 100%, det låter väldigt illa, men det ligger också något i det som Mr_B han skriver.

Angående detta med paket och information. Om servern skickar ut information till alla spelare på Servern. Vem, vad och hur säger man att den informationen bearbetas på exakt samma tid och hastighet? Detär väl också därför vi har en ping, latency.

Mm, det jag menade med latency. Tror det är en uppfattningsfråga faktiskt, kan tom va så att ögat är vant att se höga fps så det är lättare för hjärnan att bearbeta!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Mm, det jag menade med latency. Tror det är en uppfattningsfråga faktiskt, kan tom va så att ögat är vant att se höga fps så det är lättare för hjärnan att bearbeta!

Fast detta märker _alla_. Det är ungefär som om du ser en bil komma i 30kmph och sedan kommer en bil i 70kmph. Så stor skillnad är det verkligen. Detta har ingenting om vad hjärnan uppfattar. Det är programmerat så i CS av någon konstig anledning och syns super enkelt. Eller missförstod jag din mening?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sommarlov
Har inte läst hela träden, repetition förekommer säkert.
Vem har sagt att ögat ser "bilder per sekund"?
Jag som alltid trott att ögat ser ljus...

Skulle gärna vilja se en källa på beviset för att ögat bara kan uppfatta 30(?) bilder på en sekund.
När ditt öga inte följer med, hoppar det över bilder (som i spel)? Du lär gå till optikern om så är fallet...

Det är inte ögat som bearbetar visuellt information, det är hjärnan.
När något inte rör sig som det "borde" så uppfattas det ganska tydligt.

Ögat fångar ljus och hjärnan ser, bearbetar, helt rätt.

Jag tror Knashatt förklarar detta väldigt utförligt om hur det fungerar:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=756...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fast detta märker _alla_. Det är ungefär som om du ser en bil komma i 30kmph och sedan kommer en bil i 70kmph. Så stor skillnad är det verkligen. Detta har ingenting om vad hjärnan uppfattar. Det är programmerat så i CS av någon konstig anledning och syns super enkelt. Eller missförstod jag din mening?

Det jag menade är att det kanske är hur vi människor uppfattar det. Det är lika för alla och det spelar ingen roll vem det är som kollar Att det skulle vara något programmerat i CS tar oss tillbaka till att de flesta vis är hyffsat omöjligt att det ska fungera

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det jag menade är att det kanske är hur vi människor uppfattar det. Det är lika för alla och det spelar ingen roll vem det är som kollar Att det skulle vara något programmerat i CS tar oss tillbaka till att de flesta vis är hyffsat omöjligt att det ska fungera

Ok, jag förstår.

Nu ska jag berätta en ganska skumm sak.

Jag står på Inferno och står i spawn (där man börjar). Det finn en vägg/galler vid spawn som är kanske 15meter i spelet. Jag börjar springa på jämna tal, 1.30, 1.20 och så vidare om hur lång tid det tar att springa över till andra sidan. För att få ett så exakt värde så springer jag jämt väggen.

Developer 0 - max_fps 101 (99) = Nästan 4 sekunder. Alltid nästan 4 sekunder när jag provar om flera gånger oavsett vart i luften jag tittar.

Developer 1 - max_fps 999 = Nästan 7 sekunder. Jag har gjort om detta så många gånger och tiden är alltid olika beroende på hur högt jag har siktet då fps ändras i spelet och sekunderna blir olika. Ibland gick det mot nästan 5 sekunder och ibland 9 sekunder.

Jag följer nedräknaren från servern i Cs som går _exakt_. Vad beror detta på?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ok, jag förstår.

Nu ska jag berätta en ganska skumm sak.

Jag står på Inferno och står i spawn (där man börjar). Det finn en vägg/galler vid spawn som är kanske 15meter i spelet. Jag börjar springa på jämna tal, 1.30, 1.20 och så vidare om hur lång tid det tar att springa över till andra sidan. För att få ett så exakt värde så springer jag jämt väggen.

Developer 0 - max_fps 101 (99) = Nästan 4 sekunder. Alltid nästan 4 sekunder när jag provar om flera gånger oavsett vart i luften jag tittar.

Developer 1 - max_fps 999 = Nästan 7 sekunder. Jag har gjort om detta så många gånger och tiden är alltid olika beroende på hur högt jag har siktet då fps ändras i spelet och sekunderna blir olika. Ibland gick det mot nästan 5 sekunder och ibland 9 sekunder.

Jag följer nedräknaren från servern i Cs som går _exakt_. Vad beror detta på?

Antingen så sackar din skärm efter och enligt servern är du framme efter 4 sekunder. Eller så blir det som lagg och att servern ser din hastighet som långsammare så att du rent ut sagt förflyttar dig långsammare än de andra på servern. Enda möjligheterna jag ser.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Antingen så sackar din skärm efter och enligt servern är du framme efter 4 sekunder. Eller så blir det som lagg och att servern ser din hastighet som långsammare så att du rent ut sagt förflyttar dig långsammare än de andra på servern. Enda möjligheterna jag ser.

Jag har provat nu med min 17" CRT, samma sak. Jag förflyttar mig lika snabbt som de andra på servern, det som är det konsiga. Vi har provat alla möjliga sätt som vi kan komma på. När jag skjuter polarn till exempel så hojtar han till precis när han är död och det sker i samma stund som jag skjutit honom. När jag springer talar han om för mig exakt vart jag är. Jag har provat med olika servrar med olika ping, samma sak, samma sekunder. Ändå har jag anslutit till servrar som pingar över 100. Normalt sett pingar jag kring 7-10.

Skapar jag en egen map så är det struntsamma vilken fps jag har. Jag når målet lika snabbt än så länge.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

helt ärligt så kan jag inte säga att jag märkte mycket till skillnad

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
helt ärligt så kan jag inte säga att jag märkte mycket till skillnad

Det kan bero på att du inte kan spela med en AVG fps om 500-999fps i en bana om 15-20 spelare, såvida du inte köpt ett nyare grafikkort? Jag hade också X1900XT samt 7900GTX och kom aldrig upp i den FPS'n.

Annars är det bara att titta på sekunderna och gör som jag gjorde ovan. Testar att gå från ett ställe och kolla sekunderna, gå tillbaka och kolla sekunderna. Ändra till developer 1 och max_fps 999 och gör samma sak igen.

Jag ska hitta laddaren till tjejens kamera och ska filma från den. Det går inte att filma med snagit och dessa då de hackar eftersom snagit måste filma mellan 500-999fps per sekund och det är galet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

såå redigeraren är igång o skriver, provade lite med att säta maf fps i några spel, och jag märker ingen o ser ingen skilnad över 32fps, vist jag får inte 100fps i alla spel jag provade men för det messta 80 -90fps utan att sänka grafiken, why?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Att denna diskussion uppstår är för mig ett under, jag var på det klara med detta ämne innan jag läste denna tråd, men om jag inte varit det så hade jag definitivt blivit upplyst efter att jag bläddrade igenom innehållet i första inlägget.

Som så många innan mig skrivit, sluta referera till er själva och inse istället den fakta som presenteras i de artiklar trådskaparen länkat till.

Vad har din/min/hennes/hans upplevelse av någonting med ren fakta att göra?

Visa signatur

Macbook pro 13", 4gb ddr3, core2duo 2,53ghz, nvidia 9400m

Permalänk

att olika personer uplever det olika?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
såå redigeraren är igång o skriver, provade lite med att säta maf fps i några spel, och jag märker ingen o ser ingen skilnad över 32fps, vist jag får inte 100fps i alla spel jag provade men för det messta 80 -90fps utan att sänka grafiken, why?

Hehe, jag är verkligen Redigeraren i dina ögon va? Haha, fan vad komiskt ändå!

Det fungerar nog inte i andra spel heller. Det är Cs som är programmerat så av en anledning.

Att du inte ser skillnad på 32fps har egentligen ingenting med saken att göra om du sätter developer 1 och max_fps 999. Nu har jag ingen aning om vad för grafikkort du har men du kan ju prova i CS.

EDIT:
När man vid 300fps ska springa så skiljer det inte alls lika mycket, 400fps skiljer det inte speciellt mycket. 500FPS skiljer mer men inte supermycket. 700fps och uppåt så börjar det bli riktigt riktigt segt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe, jag är verkligen Redigeraren i dina ögon va? Haha, fan vad komiskt ändå!

Det fungerar nog inte i andra spel heller. Det är Cs som är programmerat så av en anledning.

Att du inte ser skillnad på 32fps har egentligen ingenting med saken att göra om du sätter developer 1 och max_fps 999. Nu har jag ingen aning om vad för grafikkort du har men du kan ju prova i CS.

EDIT:
När man vid 300fps ska springa så skiljer det inte alls lika mycket, 400fps skiljer det inte speciellt mycket. 500FPS skiljer mer men inte supermycket. 700fps och uppåt så börjar det bli riktigt riktigt segt.

altså, varför blir det segt med mera fps? eller vad menar du?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag