Varför skall jag välja Xbox 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
alltså, hur fanken ska du ha det egentligen?

*ger upp* väljer man en XB360 får man ju hursomhelst en pisseversion oavsett vilken version det är.

mitt svar för tråden nu när logik och reson ändå är åsidosatt och bara trollande återstår blir alltså: det finns ingen vettig anledning att välja Xbox.

Nämn en bra anlednig till att köpa Ps3 då? Finns där något änså länge som är bättre på Ps3? Inom en snart framtid? Nä. Du är lika mycket fanboy som jag fast på andra hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Haha, finns inget spel som slår 360 i grafik.

Slår och slår. Men matchar, definitivt.

Uncharted: Drake's Fortune är ett måste för alla Indiana Jones fans:

GT5: P:

Ontopic: Skulle välja en Wii pga Zelda, Mario

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

på tal om det, var det inte ett Indyspel på gång?

verkar ju ha stendött..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nämn en bra anlednig till att köpa Ps3 då? Finns där något änså länge som är bättre på Ps3? Inom en snart framtid?

Nä. Du är lika mycket fanboy som jag fast på andra hållet.

du får nog konkretisera lite..

nej det är jag inte. en fanboy är en sån som du som frångår allt sunt förnuft, hittar på saker, blundar för uppenbara sanningar, vrider och vänder på saker in absurdum för att det ev ska se bra ut för din ståndpunkt om än perspektivet är så konstruerat att ingen med vett orkar lägga sig i den obekväma ställningen för att kunna se det så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

En bra anledning att välja PS3?

BluRay
Inbyggt wifi
Smidiga kontrollers som du inte behöver köpa extra charging enheter till
Gratis onlinestöd
Möjlighet til att installera Linux utan några större problem, vilket kanske inte är 100% än, men ge det ett par månader och man kommer nog ha en dunderbra HTPC.
Mycket enkelare samt billigare att uppgradera HD
Tyst
Känns driftsäkrare
Även om vi väljer "pisse versionen" såfinns där en hel del intressanta PSX spel som funkar utmärkt, och väljer vi den andra finns där en uppsjö av fantastiska PS2 spel.

Just nu ser jag bara priset (knappt) samt att Xboxen har övertag i spel just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

på tal om det, var det inte ett Indyspel på gång?

verkar ju ha stendött..

Ska släppas i samband med filmen den 22 Maj.

I övrigt så låter 360 väldigt mycket, min första PS3 lät också, men det går inte att jämföra på långa vägar. Man blir nästan rädd första gången man startar sin 360. Jag råder de som ska köpa 360 att lyssna på den innan köp, om möjligt.

Glöm inte att wifi, multiplay och annat som ingår gratis till PS3 kostar extra till 360. Inte ens HD-spelare ingår, så även om PS3 är lite dyrare i inköp, så är den mycket prisvärdare. Dessutom är Blu-ray ett mera framtidssäkert format, det går riktigt dåligt för HD-DVD.

Överlag känns PS3 mycket lyxigare, mer vuxen. Både i menyer och rent utseendemässigt. Med inbyggt nätagg och inbyggd Blu-ray så blir det roligare att inreda om man vill slippa extra sladdhärvor och boxar...

Vad gäller content, så är PSN full med skoj nu, och spelen som nyligen släppts visar verkligen var ribban ska ligga. Fler genres, roligare spel och många riktigt grymma spel som är exklusiva.
MotorStorm, Resistance, Heavenly Sword, Lair, R&C, Singstar med Singstore, Eyetoy med alla spel, Uncharted, osv...

Men de exklusiva spelen till PS3 är svårt att hitta fel på och det finns många bra ute, och många på väg som inte har ett motstycke hos 360. Som t ex:
LBP
MGS4
GT5 (16 bilar på banan @ 1008p @60Hz!)
FF
ICO Next
Wipeout HD

Dåliga portar från multispel gäller inte alls överlag, det är väldigt olika beroende på vilka som släpper. Valve har ju alltid pratat ner PS3, så inte så konstigt att deras port suger, de gjorde ju inte ens jobbet själva. Cod4 blev ju bättre till PS3, och det är inte enda undantaget. Då är det värre att 360 släpper sina exklusiva till PC, så har man en bra sådan finns det i stort ingen bra anledning att överväga 360, med dess brister.

Nu ska jag åka och köpa Uncharted!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Magiskt hur hälften av inläggen innehåller nått ang. PS3 när det klart och tydligt står "Playstation 3 kommer inte på tal" i första inlägget ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jo,,,även om jag själv föredrar PS3 så kan man väl ha den diskussionen i den tråden. Jag har haft en 360, har en PS3 och lirat lite Wii hos polaren. Kan nog sammanfatta med att säga att Wii latjar man lite med, 360 och PS3 "spelar" man med.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

I övrigt så låter 360 väldigt mycket, min första PS3 lät också, men det går inte att jämföra på långa vägar. Man blir nästan rädd första gången man startar sin 360. Jag råder de som ska köpa 360 att lyssna på den innan köp, om möjligt.

Glöm inte att wifi, multiplay och annat som ingår gratis till PS3 kostar extra till 360. Inte ens HD-spelare ingår, så även om PS3 är lite dyrare i inköp, så är den mycket prisvärdare. Dessutom är Blu-ray ett mera framtidssäkert format, det går riktigt dåligt för HD-DVD.

Överlag känns PS3 mycket lyxigare, mer vuxen. Både i menyer och rent utseendemässigt. Med inbyggt nätagg och inbyggd Blu-ray så blir det roligare att inreda om man vill slippa extra sladdhärvor och boxar...

Vad gäller content, så är PSN full med skoj nu, och spelen som nyligen släppts visar verkligen var ribban ska ligga. Fler genres, roligare spel och många riktigt grymma spel som är exklusiva.
MotorStorm, Resistance, Heavenly Sword, Lair, R&C, Singstar med Singstore, Eyetoy med alla spel, Uncharted, osv...

Men de exklusiva spelen till PS3 är svårt att hitta fel på och det finns många bra ute, och många på väg som inte har ett motstycke hos 360. Som t ex:
LBP
MGS4
GT5 (16 bilar på banan @ 1008p @60Hz!)
FF
ICO Next
Wipeout HD

Dåliga portar från multispel gäller inte alls överlag, det är väldigt olika beroende på vilka som släpper. Valve har ju alltid pratat ner PS3, så inte så konstigt att deras port suger, de gjorde ju inte ens jobbet själva. Cod4 blev ju bättre till PS3, och det är inte enda undantaget. Då är det värre att 360 släpper sina exklusiva till PC, så har man en bra sådan finns det i stort ingen bra anledning att överväga 360, med dess brister.

Nu ska jag åka och köpa Uncharted!

Så att HD-DVD säljer bättre än BD just nu betyder att det går riktigt dåligt för HD-DVD? Att dom har sålt otroligt mycket hårdvara dom senaste veckorna spelar heller ingen roll? Och om Wii är ett alternativ är väl knappst filmuppspelning särskilt intressant.

Angånde spelen så är det ju rätt uppenbart att 360 leder rätt överlägset där, och att du tar med skräp som Lair i listan bevisar ju att utbudet är riktigt kasst. Motorstorm var visserligen snyggt men ett riktigt tråkigt och spel och Heavnly Sword är redan glömt trots all hype.

Permalänk
Medlem

PS3 spel är inte i närheten av xbox's utbud, och kom nu inte med argumentet "det finns/kommer till pc". Alla har helt enkelt inte råd med en high-end pc, och en xbox är ett betydligt billigare alternativ. Tror helt allvarligt att xboxen tillslut kommer kunna hota tom ps2.ans otroliga spelutbud. det ligger iaf klart 2.a

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Tog och satte ihop en liten lista över AAA spel som finns att köpa idag till varje konsol, vilket gör proceduren att välja konsol lite enklare (mina egna åsikter naturligtviss vi alla har olika smak)

Xbox 360

The Orange Box (Multi)
Mass Effect
Gears of War
Kane and Lynch (Multi)
Halo 3
Assassin's Creed (Multi)
Eternal Sonata
Blue Dragon
Call of Duty 4: Modern Warfare (Multi)
Bioshock

Xobx 360 har ett utmärkt stöd bland 3dje partsutvecklarna men orosmolnen börjar hopa sig kring konsolen, eftersom många av de mer framgångsrika utvecklarna strävar efter självständighet från Microsoft. Och chansen är ganska stor att innan 2008 är slut så kommer majoriteten av AAA spel att vara multiplatform (Xbox 360 & PS3).

Wii

Super Mario Galaxy
Paper Mario
Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure
Metroid Prime 3: Corruption
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Här är problemet att 4 av 5 spel är gjorda av Nintendo vilket vissar på 3dje partsutvecklarnas inkompitens att göra bra Wii spel trots att Wii är marknadsledande idag.

PS3

The Orange Box (Multi)
Assassin's Creed (Multi)
Kane and Lynch (Multi)
Unreal Tournament 3 (tidsexklusivt)
Uncharted: Drake's Fortune
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Här ser man PS3:ans stora svaghet, PS3:an är bra på många saker men tyvärr så är den inte så bra på att vara en konsol som man kan spela på. Detta är inget av mina egna påhitt men många utvecklare och analytiker har uttalat sig om de storartade problemen med att utveckla till PS3:an (vilket gör att många Multi spel flytter märkbart sämre på PS3 än vad dem gör på Xbox 360).
Men Sony har sagt att PS3:an skall ha en väldigt lång livstid så att spekulera i att Sony har förlorat detta konsolkriget såpass tidigt är meningslöst.

Mitt tips till den som funderar på att köpa en konsol nu är att helt enkelt gå på spelen som finns idag.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Angånde spelen så är det ju rätt uppenbart att 360 leder rätt överlägset där, och att du tar med skräp som Lair i listan bevisar ju att utbudet är riktigt kasst. Motorstorm var visserligen snyggt men ett riktigt tråkigt och spel och Heavnly Sword är redan glömt trots all hype.

LAIR är toppen, ett av årets snyggaste och ja, bättre spel helt klart.

HS samma sak. nu har iof jag faktiskt just glömt det lite (står i hyllan och dammar) men det beror enbart på att det egentligen inte är min speltyp, gillar man däremot DMC etc så är spelet obligatoriskt säkerligen. för grafik och produktion äter HS de flesta 360-spel till frukost, spyr upp resterna och kommer tillbaka och idisslar dem igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Vad gäller content, så är PSN full med skoj nu,

aha, jag visste inte det var filmspel. (får väll hoppas på det bästa ändå då..)

och framförallt så består merparten av materialet inte främst av gammal skåpmat som på vissa andra konsoller. *host* ingen nämnd ingen glömd..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito

Xbox 360

The Orange Box (Multi)
Mass Effect **
Gears of War **
Kane and Lynch (Multi)
Halo 3 **
Assassin's Creed (Multi)
Eternal Sonata *
Blue Dragon ***
Bioshock **

PS3

The Orange Box (Multi)
Assassin's Creed (Multi)
Kane and Lynch (Multi)
Unreal Tournament 3 (tidsexklusivt)

lägger till lite bara.

* är mer eller mindre 100% bekräftat för PS3

** PC

*** utvecklarna kollar på PS3 för uppföljaren.

sen kan man lägga till på PS3-listan så ser den inte så mager ut längre, allt handlar som du säger om intresse. för jag skulle ju lika gärna kunna stryka halve XB-listan istället.

exklusiva:

The Getaway 3
MGS
FF (en jäkla massa olika i vanlig ordning vad klart dessutom)
Heavenly Sword
LAIR
Wipeout
Gran Turismo 5
Haze
Killzone 2
MotorStorm 2
Unreal Tournament 3 (kontrollexklusivt) :0

lite mer långsiktiga:

Afrika
Driver
Heavy Rain
L.A. Noire
LittleBigPlanet
Zone of the Enders 3
Tekken 6
Jak and Daxter: The Lost Frontier
Fifth Phantom Saga (Team Sonic...)

+ en lång rad andra som jag antingen inte tycker är så namnkunniga eller intressanta. poängen är hursomhelst att PS3s exklusivlista redan är en bra bit längre än boxens trots att maskinen bara varit ute hälften sålänge. man bör även komma ihåg den lilla detaljen nämligen.

och sen har vi tex företag som Crytech som tydligen letar PS3-programmerare nu..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

LAIR är toppen, ett av årets snyggaste och ja, bättre spel helt klart.

http://www.gamespot.com/ps3/action/lair/review.html?tag=tabs;... "Lair is a beautiful disaster."

Att många Xbox spel kommer till PC tycker jag inte är relevant eftersom vi pratar spel FÖR konsoler och inte till PC.

Menmen det känns tämligen onödigt att diskutera detta eftersom de få PS3 köparnas huvudargument är att framtiden är oerhört ljus för PS3. Vilket gör att nuet är irrelevant för dem.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det är största anledningen till att jag inte skaffat en PS3:a.

Finns det kontroller till PS3 med XBOX 360-design? Det gör det knappast va? För det finns ingen mer perfekt skapad kontroll än 360:s. Köpte mig Logitech Chillstream till datorn. O den har en trevlig fläkt inbyggd som motverkar handsvetten också.

lol det är ett problem här med, men har en trådlös från logitech som på något sätt motverkar den massiva handsvett som jag får av originalkontrollen XD

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
http://www.gamespot.com/ps3/action/lair/review.html?tag=tabs;... "Lair is a beautiful disaster."

Att många Xbox spel kommer till PC tycker jag inte är relevant eftersom vi pratar spel FÖR konsoler och inte till PC.

Menmen det känns tämligen onödigt att diskutera detta eftersom de få PS3 köparnas huvudargument är att framtiden är oerhört ljus för PS3. Vilket gör att nuet är irrelevant för dem.

jag har redan gått igenom det där i PS3-tråden. kolla även läsarrecensionerna också, samma sak på http://rr.ps3.ign.com/rrobj/ps3/object/761161/ och det enda som verkar dra ner betyget är egentligen trollande i vanlig ordning som knappt verkar beröra spelet. "SONY evil det" och "SONY flopp that"

bipoängen är att det även är typiska PC-spel från början. jag håller helt med om att XB är valet om man fördrar sådana. men PS3 har klart större bredd.

jepp, framtiden ser onekligen ljus ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
lol det är ett problem här med, men har en trådlös från logitech som på något sätt motverkar den massiva handsvett som jag får av originalkontrollen XD

haha, annars kan man ju bara vira in vilken padda som helst i hönsnät eller nått.

fläkt i kontrollen, ja nu har man hört allt..

Visa signatur

Permalänk

När jag valde konsol i början av året kollade jag främst spelutbudet. Därför blev det en Xbox 360 för min del. Att den går att hacka svinenkelt själv, utan att löda in chip eller liknande, var också en stark anledning till att jag köpte den. Nackdelen är ju att den låter ganska mycket och går sönder rätt ofta (min fungerar dock felfritt).

PS3 såg jag personligen som en konsoll för framtiden snarare än nutiden. Eftersom den hade (och har) mycket bra prestanda och allt för dåligt spelutbud. Detta visade sig i efterhand stämma mycket väl. Fortfarande säljs det fler spel till PS2 än till PS3 vilket borde vara lite pinsamt för Sony. Den dag det kommer lockande spel till PS3 så köper jag den med glädje.

Ingen som har nämnt Forza Motorsport 2 som fördel till Xbox 360 ännu? Det är (enligt mig) det bästa bilspelet någonsin!

Permalänk
Avstängd
Citat:

fläkt i kontrollen, ja nu har man hört allt..

Ja fläkten är väl kanske lite onödig egentligen. Men annars så kan jag varmt rekommendera den för dem som letar efter en bra gamepad till datorn..

Logitech ChillStream™

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Ser absolut ingen anledning att köpa PS3 i dagsläget.

Har haft Wii ett tag nu och tröttnat lite p.g.a spelutbudet. Skapligt rolig partykonsoll dock!

360 är grymt lockande med Gears of war, MassEffect m.m.

Wii är rätt enkel att chippa har jag för mig.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

PS3

+ Tyst

- Dyr, speciellt om du ska få ut dom ur bluray.
- Inga spel
- Inga bra spel
- Stor
- Svår att göra spel till.

Så jag ser det. [/B]

PS3

+ Tyst

- Dyr, speciellt om du ska få ut dom ur bluray. (Mycket pengar, men inte dyr)
- Inga spel (Inga spel? Eh va?)
- Inga bra spel (Smaken är som baken)
- Stor (I förhållande till vadå?)
- Svår att göra spel till. (Egen erfarenhet? )

Kontenta: PS3:an är en ståndmaskin utan dess motstycke.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pondus
PS3

+ Tyst

- Dyr, speciellt om du ska få ut dom ur bluray. (Mycket pengar, men inte dyr)
- Inga spel (Inga spel? Eh va?)
- Inga bra spel (Smaken är som baken)
- Stor (I förhållande till vadå?)
- Svår att göra spel till. (Egen erfarenhet? )

Kontenta: PS3:an är en ståndmaskin utan dess motstycke.

Ditt inlägg är precis lika biased som det du citerade. PS3 har färre spel, färre spel som blivit "hittar" och är erkänt svårare att utveckla spel till. Den är på intet sätt bättre än 360, och 360 är på intet sätt bättre än PS3. Visst kan de vara bättre på olika saker, men i det stora hela är det på spelen det gäller. Det är vad som faller en i smaken som är bäst.

Kan folk sluta svara en massa skit i dom här jämförelsetrådarna? Det har nästan varit värre de senaste veckorna än när konsollerna i fråga kom.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ditt inlägg är precis lika biased som det du citerade. PS3 har färre spel, färre spel som blivit "hittar" och är erkänt svårare att utveckla spel till. Den är på intet sätt bättre än 360, och 360 är på intet sätt bättre än PS3. Visst kan de vara bättre på olika saker, men i det stora hela är det på spelen det gäller. Det är vad som faller en i smaken som är bäst.

Kan folk sluta svara en massa skit i dom här jämförelsetrådarna? Det har nästan varit värre de senaste veckorna än när konsollerna i fråga kom.

Det var tänkt att tas med en nypa salt, misslyckades tydligen..
Tycker fangirl-krig är ganska kul, ungefär som derby..

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Sötast

Själv tycker jag det är ganska enkelt.

Anledningen till att alla är så jävlans gnälliga är inte att PS3n kostar 2000-3000 mer.

Även om den hade varit billigare, så hade den varit dyrare.

Som t.ex Dvärgen här, hur många gissar på att han fått konsollen av pappa, och sedan fått den chippad för att han inte har råd att köpa spel?

PS3an går inte piratkopiera till dvs även om du får den gratis, så med bara 5-6spel så blir den dyrare än att köpa en xbox.

Onekligen många som piratkopierar och onekligen MÅNGA som köper 360 just av anledningen att "när den är betalad för så är den gratis".

Förresten grabbar, glöm för fan inte "MIN PAPPA ÄR BÄTTRE ÄN DIN"

Permalänk
Medlem

Spelar nog ingen roll vad man säger i sådana här trådar eftersom det finns alltid någon som svarar med raka motsatsen.

Det enda vettiga är nog att åka iväg till butiken och känna, klämma och prova på grejerna.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Själv tycker jag det är ganska enkelt.

Anledningen till att alla är så jävlans gnälliga är inte att PS3n kostar 2000-3000 mer.

Även om den hade varit billigare, så hade den varit dyrare.

Som t.ex Dvärgen här, hur många gissar på att han fått konsollen av pappa, och sedan fått den chippad för att han inte har råd att köpa spel?

PS3an går inte piratkopiera till dvs även om du får den gratis, så med bara 5-6spel så blir den dyrare än att köpa en xbox.

Onekligen många som piratkopierar och onekligen MÅNGA som köper 360 just av anledningen att "när den är betalad för så är den gratis".

Förresten grabbar, glöm för fan inte "MIN PAPPA ÄR BÄTTRE ÄN DIN"

Nu när jag började jobba i oktober och tjänar ganska ok med pengar själv så köper jag mina spel till xboxen iaf Vill kunna spela på live

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Köp en 360 om du nu prompt bara kan välja mellan mellan den & wii, Skulle inte valt någon av dem, men Wii känns ungefär som TP, kul vid "fest" & sociala tillställningar, inte samma mer värde när man sitter ensam. Att spela 360 måste kännas som att promenera över ett minfält, du vet aldrig när det kommer att smälla, eller i 360s fall krascha. Fast det erbjuder ju faktiskt ett visst spännings moment till spelandet. Dock finns ju en del bra spel till maskinen dock är det ju i stort sett bara action genren som sticker ut, vilket är väldigt torftigt.

ANG PS3 kontrollen så har den Rumble numera så det kan man ju ta bort från minuskontot, spelutbudet är numera tillräckligt starkt för att hålla en sysselsatt tills mera stortitlar hinner ut på marknaden, överhuvudtaget kan man inte gnälla särskilt mycket på spelutbudet numera.

Jag, och alla jag känner älskar fanboys. PS3 ftw! och "w00t!" som visst årets ord var enlig slashdot-källor. Rock på cloned, rock on.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Nu när jag började jobba i oktober och tjänar ganska ok med pengar själv så köper jag mina spel till xboxen iaf Vill kunna spela på live

Menade absolut inte alla, ursäkta om det lät så

Har en på jobb som har 3st 360 just nu xD

En som ska på service, en till live och en till pirat

Permalänk
Medlem

Men det sämsta argument till att inte köpa en PS3a är nog det som Dvärgen tog upp. Att den är stor. Liksom vem fan bryr sig? Är ju inte direkt så att man går runt med sin konsoll i fickan? Och den är definitivt inte störst i tv bänken, En förstärkare är bra mkt större.
Att den inte har spel är ju fel det med, Det har kommit flera bra och exklusiva spel... Så många att ja inte har råd med dem (har bara studiebidrag).

LAIR ska tydligen vara rätt skoj när man lärts sig kontrollerna men ja vet inte har ju inte spelat det...

Sorry för att ja lägger mig i f-boy kriget.

Citat:

Srivet av: Sprutcewig
Burnout är ju bättre på 360. Visserligen är dom i princip identiska men HDR är bättre på 360.

Öhh nej, PS3an är lead platform på Burnout och de är lite bättre frames och lite snyggare, Sen att alla spel är mörkare på 360 gör det inte snyggare. Jag har läst om massor av människor samt en kompis som har testat båda versionerna och säger att den var lite (väldigt lite) bättre på PS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Sen att alla spel är mörkare på 360 gör det inte snyggare.

Ehm, tänkt på att sånt går att ändra på både spel och tv?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo de vet ja, Men ja tänkte på dom flest jämförelse videos som tex Gametrailers har där allt är mkt mörkare på 360

Permalänk
Medlem
Citat:

alltså, det är ju inte bara det saken handlar om. kolla på de här videoarna tex:

http://www.gamersyde.com/news_5656_en.html

360-versionen är iof mycket mörkare men har ett märkligt blänk som inte riktigt kan förklaras logiskt av miljön, asfalten dränks i 1200-sol trots att omgivningen tom är nästan obelyst på sina håll.

Xboxspel är mao som konsollernas svar på dåliga tecknare, ser det inte bra ut så släng på en Photoshop-Halo eller två. alltid förvillar det nån..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha och jag som tyckte att det är PS3ans version som ist är för ljus och blaskig.

Men tycker du är lite väl hårde nu andreax ;p .. att det är marginellt mörkt lr ljust är väl ändå att söka efter fel. Finns mkt värre saker att reagera över i spel

Visa signatur

sad panda