8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666
Vad är voltregulatorer för något? Var sitter dom? Har du några kylflänsar att rekomendera?

Voltregulatorerna är små kretsar som blir varma (vad de gör borde jag inte försöka uttala mig om, men det har väl med att fördela spänningar att göra^^). Standardkylaren kyler dem på 8800GT och om man byter kylare rekommenderas man starkt sätta kylflänsar över dem.

Här kan du se var regulatorerna sitter (markerade i rött):
http://pici.se/171822

Enklast är att köpa ett packet med Zalman Heatsinks:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=32119

Så här kan det då se ut:
http://img508.imageshack.us/img508/3402/p1010802rg9.jpg

Annars rekommenderas denna tråd som tar upp allt om detta och mycket mer:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=72816...

Permalänk

Tack för hjälpen Andervaeld!

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

Ingen orsak! Funderar själv på ett 8800GT/3870 + Accelero S1 + 120mm Nexus.

Permalänk
Medlem

Fixade gigabytes 8800gt med 3dje parts fläkt. Verkar finnas grymma oc möjligheter med det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Ingen orsak! Funderar själv på ett 8800GT/3870 + Accelero S1 + 120mm Nexus.

Prova Noctua-fläktarna i stället. Körde på Nexus förut men testade Noctua. Det är grymt mycket högre kvalitet på dom, dom är tystare och det följer med ett motstånd så man kan köra dom på halva hastigheten. Visserligen så är dom några kronor dyrare men det är det definitivt värt.

Om man sätter en fläkt på Accelero S1 borde man köra blåset upp va?

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem

FYFAN VAD ROLIGT! Jag beställde mitt kort fredags kväll. Trodde att jag kommer inte få det förrän på torsdag resp fredag. Men det är redan skickat! Hoppas det kommer tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
FYFAN VAD ROLIGT! Jag beställde mitt kort fredags kväll. Trodde att jag kommer inte få det förrän på torsdag resp fredag. Men det är redan skickat! Hoppas det kommer tidigare.

Tror inte posten delar ut 24-26 december tyvärr.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
Tror inte posten delar ut 24-26 december tyvärr.

Det är sant som du säger. Men fortfarande roligt att de skickar det så snabbt? Eller?

Permalänk

Att de skickat ut det fort innebär att det kommer ligga på postens kontor i den staden under julen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Voltregulatorerna är

Tack som fan. Nu blir det att spola vatten över skönheten..

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Tja alla! Jag har detta moderkort

XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220

Eftersom det är XFX så passar ju detta moderkort bra med XFX 8800gt 512 men det finns ju inte i lager föränn den elfte typ.. Och har sett att andra 8800gt 512 som t ex asus är i lager nu.. Hur stor skiljer prestandan mellan asus 8800 och xfx 8800 eftersom på moderkortets framsida står det:

"Works great with XFX 8800gt(s)..

Tänkte annars beställa asus god jul!

Permalänk
Medlem

Har ett Gainward ifrån komplett som är skickat och är påväg till utlämningsbutiken i malmö.

Vet inte om jag ska hämta ut det eller vänta på asus top.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag hade oturen och fick den gamla kylaren, ska jag beställa en ny och hoppas på den har den nya kylaren och lämna tillbaka min nuvarande?

eller

Ska jag köpa VF900?
Hur bra funkar Accelero passivt i ett Nine Hundred (tänker inte klocka)? Kan även tänka mig slaska på en Noctua-fläkt på den ifall att.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag hade oturen och fick den gamla kylaren, ska jag beställa en ny och hoppas på den har den nya kylaren och lämna tillbaka min nuvarande?

eller

Ska jag köpa VF900?
Hur bra funkar Accelero passivt i ett Nine Hundred (tänker inte klocka)? Kan även tänka mig slaska på en Noctua-fläkt på den ifall att.

Borde funka utan problem, se dock till att köpa till extra kylflänsar till voltregulatorerna.

Bra mycket bättre än standardkylaren, oavsett vilken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Borde funka utan problem, se dock till att köpa till extra kylflänsar till voltregulatorerna.

Bra mycket bättre än standardkylaren, oavsett vilken.

Okej, får bli en Accelero S1 då: http://www.webhallen.com/prod.php?id=82903&ref=Prisjakt

Då blir datorn iaf tyst... om inte standardkylaren till Q6600 låter mycket... gör den det?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

va händer om man får den gamla kylaren? :S spelar det nån roll egentligen..?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Då blir datorn iaf tyst... om inte standardkylaren till Q6600 låter mycket... gör den det?

Stockkylaren för första generationens Core 2 Duo-processorer var väldigt tyst för att vara stockkylare. Så den ska nog vara hyffsat tystgående.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara bekräfta/klargöra en sak angående Gainwards 88GT.

Stockkylaren är riktigt bra faktiskt! Den är snygg och effektiv (under 65C i load med någorlunda chassiventilation), den är även ganska tyst. Inte lika tyst som kylaren på GTS G80, men tillräckligt tyst tycker jag personligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Tänkte bara bekräfta/klargöra en sak angående Gainwards 88GT.

Stockkylaren är riktigt bra faktiskt! Den är snygg och effektiv (under 65C i load med någorlunda chassiventilation), den är även ganska tyst. Inte lika tyst som kylaren på GTS G80, men tillräckligt tyst tycker jag personligen.

Skulle du rekommendera mig att lämna tillbaka mitt Gigabyte 88GT på öppet köp och leta upp ett Gainward ist?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Tänkte bara bekräfta/klargöra en sak angående Gainwards 88GT.

Stockkylaren är riktigt bra faktiskt! Den är snygg och effektiv (under 65C i load med någorlunda chassiventilation), den är även ganska tyst. Inte lika tyst som kylaren på GTS G80, men tillräckligt tyst tycker jag personligen.

instämmer

kollade lite temps och kan inget annat säga än kyler åtminstone rätt bra!

visserligen har jag bra med chassivent.. 4st 120mm i ett antec p180!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Skulle du rekommendera mig att lämna tillbaka mitt Gigabyte 88GT på öppet köp och leta upp ett Gainward ist?

Det skulle jag absolut inte göra iaf. Du kan få vänta ett tag i så fall. Byt kylare själv om du tycker den kyler för dåligt. En tredjepartskylare kyler mycket bättre än Gainwards!

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om det är nya eller gamla fläkten på denna?
http://www.dustinhome.se/pd_5010118445.aspx#

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
Nån som vet om det är nya eller gamla fläkten på denna?
http://www.dustinhome.se/pd_5010118445.aspx#

Skulle gärna vilja veta samma sak!! Så man vet om man ska beställa det!

Permalänk

Sådär, nu har jag beställt ett Asus 8800GT 512, en Accelero S1 och lite kylflänsar från zalman till voltregulatorerna...

Jag monterade en Zalman-fläkt på ett grafikkort för ett tag sen och jag tyckte att dom medföljande "heatsinksen" satt grymt dåligt, dom lossnade och gled omkring. Någon som vet om jag gjort fel eller om det finns nån lösning? Dessutom undrar jag om man ska sätta flänsar på ovansidan av kortet vid voltregulatorerna, alltså så att dom sitter på var sin sida av kortet?

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666
Sådär, nu har jag beställt ett Asus 8800GT 512, en Accelero S1 och lite kylflänsar från zalman till voltregulatorerna...

Jag monterade en Zalman-fläkt på ett grafikkort för ett tag sen och jag tyckte att dom medföljande "heatsinksen" satt grymt dåligt, dom lossnade och gled omkring. Någon som vet om jag gjort fel eller om det finns nån lösning? Dessutom undrar jag om man ska sätta flänsar på ovansidan av kortet vid voltregulatorerna, alltså så att dom sitter på var sin sida av kortet?

De sitter extremt dåligt första 24H innan de fått härda. På minnena är det oftast inget problem men med volregulatorerna så är det nästan så att man borde låta tejpen torka ett par timmar innan man vänder kortet upp och ner och sätter in det i lådan. Flera av mina ramlade av.

Regulatorerna sitter endast på undersidan . du ser avtrycken i gamla kyltejpen när du tar av gamla kylaren.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laserkatten
De sitter extremt dåligt första 24H innan de fått härda. På minnena är det oftast inget problem men med volregulatorerna så är det nästan så att man borde låta tejpen torka ett par timmar innan man vänder kortet upp och ner och sätter in det i lådan. Flera av mina ramlade av.

Regulatorerna sitter endast på undersidan . du ser avtrycken i gamla kyltejpen när du tar av gamla kylaren.

Tur att man har en Lian Li a05 där moderkortet sitter uppochner =).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade 8800GT i lager (?) på komplett!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343813

Permalänk

Står att mitt sparkle 8800gt är leveransklar på db och om jag skulle vilja avboka nu, går det? Finns bara returanmälan som alternativ.

Är det nån som har ett 8800GT med orginal fläkt i ett sonata III chassi? Hur hög är ljudnivån?

Permalänk

fanns några på midat i bollnäs (www.midat.se) men jag tror ja köpte det sista ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Hittade 8800GT i lager (?) på komplett!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343813

Jag har detta kort och är extremt nöjd! Jag hör inte ens kortet och tempen går aldrig över 60c i mitt P182, inte ens vid 3 timmars CoD4 spelande. Att det sedan är OC från fabrik gör ju inte saken sämre..

KÖP!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.