8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk

Då har man köpt http://www.dustinhome.se/pd_5010118445.aspx för 2 277 kr.
Har studentkonto där, så rabatterade priser.

Om någon vill köpa genom dustin spara 200kr inkl frakt, interna mig så kan jag beställa åt dig.

Mvh Kristoffer

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Medlem

tur att man beställde ett Gigabyte i natt då så att jag kunde hämta ut det under dagen... Men när jag öppnade paketet så verkar det som att jag fick den gamla kylaren. =(

gav ~2200 för kortet på webhallens postlager.

EDIT: Det som packas och skickas en fredag, kan man hämta ut det på lördag då?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

nej, tidigast måndagen efteråt, fast jobbar de på julafton?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

tveksamt enda jag vet är julkort delas ut lördag, knappast paket.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343813

Går inte över 60c i load med den kylaren och låter mer eller mindre ingenting. I mitt P182 så hör jag bara cpufläkt samt de två 120mm fläktarna minimalt..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

jag fick den gamla kylaren, ere värt att ta fram verktygen och fixa till hålen så att dom stämmer med den nya varianten och eventuellt leta fram nån radialfläkt som går på 1500 rpm? eller kan man själv ställa in varvtalen?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Fast måndag är ju inte en röd dag? o min paket är på väg..så hoppas man får den på månda då

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343395 = stor eller liten fläkt ?

Vinner jag mycket på att välja Top modellen, alltså överklockade istället för denna
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343814

då jag vet att jag får den andra kylaren

Måste veta snabbt som attan, 2 i lager.

Vet att top är samma kort, men hur mycket tjänar jag i prestanda mot ett orginal kort vs Top .
Och nån som vet om asus har bytat kylare ? Eller det är den lille ?

Permalänk

jag fick mitt asus för 2 dgr sen o det var en jättefläkt på det.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
jag fick mitt asus för 2 dgr sen o det var en jättefläkt på det.

tack, fler som kan stödja detta ?

Har lite panik nu, har ett gainward ifrån komplett som jag beställde för 40 minuter sedan och som tydligen redan är skickat och sen har jag beställt ett Asus Top ifrån DB.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga, om postorderlager är obekreftat på inet men det finns på butikslager, betyder det att dom inte skickar, utan att man måste gå till butiken?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag hade tänkt att införskaffa ett 8800gt (när den finns på lager igen). Några funderingar bara:

1. Hur vet man vilken som är den nya respektive gamla modellen?
2. Kan man köra 8800gt med enbart kylfläns? Har byggt en grymt tyst dator och vill inte förstöra genom att sätta in en fläkt som dånar.
3. Spelar det någon roll vilken tillverkare som gjort kortet? Några som är bättre än andra?

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666
Jag hade tänkt att införskaffa ett 8800gt (när den finns på lager igen). Några funderingar bara:

1. Hur vet man vilken som är den nya respektive gamla modellen?
2. Kan man köra 8800gt med enbart kylfläns? Har byggt en grymt tyst dator och vill inte förstöra genom att sätta in en fläkt som dånar.
3. Spelar det någon roll vilken tillverkare som gjort kortet? Några som är bättre än andra?

1: http://www.sweclockers.com/nyhet/7003-nvidia_ger_8800_gt_en_n...

3: Nej, endast bundle och överklockning.
Om det är överklockat heter det OC eller som i XFX's utbud; X, XX, XXX. Finns 2 olika bundle, Company of Heroes och Neverwinter Nights 2. Kortet i sig är samma på alla förutom klisterlappen.

Undantag för tillverkarnas egna kylare som skiljer sig mycket i utseende. Dessa är oftast bättre.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocker666
Jag hade tänkt att införskaffa ett 8800gt (när den finns på lager igen). Några funderingar bara:

1. Hur vet man vilken som är den nya respektive gamla modellen?
2. Kan man köra 8800gt med enbart kylfläns? Har byggt en grymt tyst dator och vill inte förstöra genom att sätta in en fläkt som dånar.
3. Spelar det någon roll vilken tillverkare som gjort kortet? Några som är bättre än andra?

Den nya har lite större fläkt 15 blad i fläkten istället för 12/13 på den gammla

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hoppas att den nya GT-kylaren kommer att säljas separat för en billig peng, eftersom den gamla var ju ett "misstag".

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Förutom modeller med specialkylare finns det även även modeller med annorlunda PCB och 3-fas ström istället för 2-fas som referensmodellerna.
Dock är det bara Palit/Xpertvision jag sett på svenska marknaden som inte kör referens PCB.

Angående att köra passivt verkar det gå utmärkt med t.ex. Accelero S1 om du har ok luftflöde i ditt chassi.

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caban
Förutom modeller med specialkylare finns det även även modeller med annorlunda PCB och 3-fas ström istället för 2-fas som referensmodellerna.
Dock är det bara Palit/Xpertvision jag sett på svenska marknaden som inte kör referens PCB.

Angående att köra passivt verkar det gå utmärkt med t.ex. Accelero S1 om du har ok luftflöde i ditt chassi.

3fas på grafikort det var nåt nytt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
tack, fler som kan stödja detta ?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Med andra ord, ja.
De ska dessutom ha åtgärdat att man inte kan se temperaturen och att deras programvara inte registerar korten som Asus kort.
Tyvärr finns det inget sätt att se utifrån på lådan eller dylikt om man har den nya kylaren eller den gamla.

Permalänk
Medlem

@RoleX
Hehe...jag vet inte mycket om vad det innebär rent tekniskt, men det påstås leda till lägre temperaturer, längre livstid och bättre överklocking.

Tydligen är det 3-fas på referensdesignen för GTS 512, men på GT har jag bara sett att Palit/Xpertvision och Galaxy har implementerat det.

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk

Har gainwards 8800GT mycket bättre kylning än sparkles 8800GT? Har beställt ett sparkle men funderar ärligt på att avboka och boka ett gainward pga hur stor fläkten ser ut att vara på bilden. Men är det stor skillnad? Nån som har ett sparkle kort här som kan informera om hur bra deras orginal fläkt är?

gainward: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GWP88GT-...

sparkle:
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SP-8800G...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caban
Förutom modeller med specialkylare finns det även även modeller med annorlunda PCB och 3-fas ström istället för 2-fas som referensmodellerna.
Dock är det bara Palit/Xpertvision jag sett på svenska marknaden som inte kör referens PCB.

Angående att köra passivt verkar det gå utmärkt med t.ex. Accelero S1 om du har ok luftflöde i ditt chassi.

Men är den kylaren kompatibel med 8800gt? Jag såg inte det på specifikationerna för den.

Jag har ett Antec III-chassi med tre Noctua-fläktar, HD-kylare och en Thermalight 120 cpu-kylare. Det är tajt som snor men luftflödet måste väl ändå klassas som okej. Annars kanske det går att göra en egenkonstruktion och fästa en 120mm-fläkt på Accelero-kylaren?
Även om fläkten är "tyst" (runt 17dBA som dom flesta säger) så kommer det att paja hela tanken med min dator som inte låter mer än 5dBA.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

Accelero S1 är kompatibel med med både 8800GT och 3870, kan läsas på arctic coolings hemsida. Man bör dock skaffa extra kylflänsar till voltregulatorerna.

Inga problem att fästa en 120mm-fläkt på Accelero S1, så länge det finns plats.

Permalänk
Medlem

Skall du inte överklocka skall det nog bli svalare än med standardfläkten om du kör en S1 passivt.

Vill du klocka eller tycker att temperaturena blir lite höga så är en bra 120mm fläkt så gott som tyst.
Även i relativt tysta miljöer är bakgrundsljudet är högre än 17dB oavsett hur tyst resten av din dator är.
Så både 5dB och 17dB är tyst om du inte bor i en anecoic kammare.

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk
Medlem

Finns i marknaden!! ett 8800GT skynda skynda!!!!!!!! www.sweclockers.com/marknad

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem

Fick ett MSI med den GAMLA fläkten......

Visa signatur

Corsair 600W Gaming Edition | Intel Core i5 4670K | 8GB DDR3 RAM | Corsair Carbide 330R | Sapphire Radeon R9 290 | Arctic Accelero Xtreme 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Accelero S1 är kompatibel med med både 8800GT och 3870, kan läsas på arctic coolings hemsida. Man bör dock skaffa extra kylflänsar till voltregulatorerna.

Inga problem att fästa en 120mm-fläkt på Accelero S1, så länge det finns plats.

Det är bara Rev. 2 som är kompatibel med 8800GT, och jag har inte hittat någon butik där man kan se att det är just Rev. 2

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det är bara Rev. 2 som är kompatibel med 8800GT, och jag har inte hittat någon butik där man kan se att det är just Rev. 2

Enligt Arctic Coolings hemsida ska båda revisionerna fungera med 8800GT:

Rev 1:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=138&data=7&disc=

Rev 2:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=147&data=7&disc=

Rev 2 ser annars ut att vara kompatibel med fler kort, undrar om något mer skiljer sig mellan versionerna...

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa ett 8800gt, vilket märke borde man satsa på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Accelero S1 är kompatibel med med både 8800GT och 3870, kan läsas på arctic coolings hemsida. Man bör dock skaffa extra kylflänsar till voltregulatorerna.

Inga problem att fästa en 120mm-fläkt på Accelero S1, så länge det finns plats.

Vad är voltregulatorer för något? Var sitter dom? Har du några kylflänsar att rekomendera?

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andervaeld
Enligt Arctic Coolings hemsida ska båda revisionerna fungera med 8800GT:

Rev 1:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=138&data=7&disc=

Rev 2:
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=147&data=7&disc=

Rev 2 ser annars ut att vara kompatibel med fler kort, undrar om något mer skiljer sig mellan versionerna...

Ja det har du fan rätt i!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”