Permalänk

Make it quiet!

Hej! jag hade tänkt att skaffa in 3 st 120*120 fläktar,

bak: 1x 120*120 fläkt för utsug,
fram: 2x 120*120 fläkt för insug i övre delen, och en för lägre delen (hdiskar och emellan mina sli kort 8600gtx2.

samt en: 80*80 fläkt för att hjälpa kyla cpu kylflänsen,

fkläktarna får kosta tja, inte mer än 200 kr st,*
jag undrar vilka ( länka gjärna) fläktar som jag bör köpa som e jättetysta för under 200 kr st?

tanken é att med e mycket bra men tyst luftflöde genom datorn även kunna sänka hastigheten på cpu fläkten o mina 2 vga fläktar, så all ljudnivå dras ner,

just nu har jag 4 högljudda 80^* och en 120* de låter förjävligt

länkar?/tips?

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

Om dom får kosta så mkt så kan du ju lika gärna köpa 4st Noctua NF-S12 och köra på låga varv. Nexus är tystare i hög hastighet, men om du är ute efter lågt ljud så lär du väl ändå köra dem i låg hastighet. Köpt inte 80mm, dom låter bara mer och kyler mindre.

God Jul

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Noctua är det ända rätta jar själv bytt alla mina fläktar i mitt antec 900 (även i agget) o de är jue de bästa som finns:P en fläktkontroler på de bara så kan du få ner ljudet lite mer sen när du sover o inte använder den så mycke

Permalänk

Skysst

skysst det står att det medföljer fläktkontroll på den där stora nexus elr va de va, en till varje man köper``? så kan jag montera de kontrollerserna i fronten ?
soft skysst tack!

Visa signatur

Online!

Permalänk
Avstängd

Köpte mig en Nexus realsilent idag, mycket bra fläkt. Knäpptyst på 1000rpm och flyttar mer luft än min gamla. Dessutom ingick gummi-fästen för att minska vibrationerna till chassit. Riktigt trevlig liten sak den där fläkten, bara 99kr med.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Köp nexus, dubbelt så billig! Noctua flyttar mest luft vid 600 rpm ja, men vid 1000 rpm är den redan nästan HELT tyst så jag tycker bara det är dumt o köra under det.. Stock hastigheten hos de flesta fläktar är vid 1200 rpm. Det är tyst, jag lovar dig!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd

Colteck är helt klart bäst, 120mm finns hos Dustinhome.se flyttar ca.40CFM i 1000RPM 15dB LJUDLÖS heltänkelt, och billig, 90kr

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk

Helt klart Noctua! Jag har testat ett flertal "tysta" fläktar till min burk men Noctua-fläktarna är överlägsna ljudmässigt plus att de håller en mycket hög kvalitet. De finns i lite olika varianter:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=65694
och
http://www.webhallen.com/prod.php?id=65693

Det följer med ett motstånd till båda varianterna som gör att du kan köra fläktarna på halvfart. Själv kör jag med tre av den första varianten med motstånd plus fläktstyrning. Jag har ett fläktlöst nätagg och diskarna ligger i ljuddämpningslådor och jag hör inte Noctua-fläktarna alls.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1

Permalänk

bra alternativ...

Awesome!! det e ju jätte bra alternativ till å skaffa vattenkylning, iaf i tysthets aspekt,
dessutom vet vet om de blir vattenkylning i framtiden, men vattenkylning eller inte, bra luftflöde och jättetyst ventilastion av datorn e ju aldrig fel,!

PS: de flesta 80*80 fläktar e ju tjocka typ 2 cm men det finns smala med, ca typ 1 cm eller nåt, tips på högkvalitets(tysta) S M A L A 80* ?**
tänkte sätta ett i utsugssyfte i mitt 620W nätagg,
har bara insug på 120* men känner att jag behöver sätta en liten 80* för utsug, bra /tyst/ men smal, tips?

Visa signatur

Online!