Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

fps

brukade spela americas army förut sen crascha hårddisken nu har jag en ny burk med 6750 4 g minne ett radeon 3870 men nu får jag liksom röda fps med ett minus framför är det normalt det flyter på bra men jag bara undrar om hur det är egentligen ska nog ha högre fps tycker jag jag har catalyst 7.12

Permalänk

Kan du inte använda lite punkter & kommatecken nästa gång? Tack.

Vi vet ju inte ens hur hög fps du har? En början är att tala om det.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Inaktiv

Flyter det på bra spelar det väl ingen roll?

Permalänk
Medlem

Herregud så du skriver. Det kan ju som sagt vara bra att tala om hur mycket fps du har?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Jag fattar verkligen ingenting.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Jag fattar verkligen ingenting.

Då kanske du borde gå i skolan igen :/
Svenska A är väl att rekommendera om man inte kan läsa en mening utan punkter och komman.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för tramser förut .Det jag ville fråga var det om man kan ha minus fps i spel .Hittade det här
Har sedan en vecka minus FPS i AA och är väldigt "hoppig", men alltid på minus och rött.
Nån som vet något om det. Testat att installerat om, samma resultat.

Andra spel så får jag FPS mellan 50-110 och ej minus.

--------------------------------------------------------------------------------
Så har jag det nu sen hitta jag det här

Kanske ska säga att det finns en Dual Core "hotfix" eller vad man ska säga som löste biffen i mitt fall.
Nu har jag konstant gröna och mera "lagom" fps.
Fast var lite småroligt att ha röda fps i 160-200(märktes ej).

--------------------------------------------------------------------------------
Det fanns en länk men den var till amd duo core ,vet nån om det finns nån liknande till intels.Fösökte att komma ihåg alla stora bokstäver +punkter nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Då kanske du borde gå i skolan igen :/
Svenska A är väl att rekommendera om man inte kan läsa en mening utan punkter och komman.

Nu var det ju inte själva svenskan jag syftade på, utan hela resonemanget. D.v.s. "röda fps", "minus fps" (WTF?). Det verkar ju som att jag är en fullkomlig idiot som inte kan fatta vad han menar (!).

@ Janoos: Kanske du kan posta en bild på hur det ser ut när du spelar? En bild säger mer än tusen ord vettu.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår visar programmet som visar FPS siffrorna i röda siffror när det går under ett visst värde (gud vet hur det defineras). Varför det kan vara ett minus framför förstår jag inte då FPS visar antalet bilder per sekund. Har du inga problem med lagg när du spelar så spelar det väl absolut ingen roll om sifforna är röda eller inte.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Om det verkligen är FPS som visas (så att det inte bara är något missförstånd) så är det orimligt med ett negativt värde (borde inte kunna hända).

Om det ändå visas ett negativt värde så är ju nånting lurt någonstans (något slags bugg), men om själva spelet funkar bra så är det väl som sagt var inget att bry sig om egentligen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kollade met tray tool + fraps dom visade runt 80-85 samtidigt som det visade - 50 så det måste nog visa fel bara