Permalänk
Medlem

ute efter en grym kylare

Hejsan, nu är jag på jakt efter en grym cpu kylare. Enda kravet jag har är att den ska gå att flyga till rymden med...

Vart kan jag hitta en sådan?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Hör med NASA.

Permalänk

TRUE 120 e väl den bästa idag

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk

Kylare: Tuniq Tower 120

Jyyymden: exxschhniojaket. Helst en stryktålig en med popnitar.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Re: ute efter en grym kylare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Hejsan, nu är jag på jakt efter en grym cpu kylare. Enda kravet jag har är att den ska gå att flyga till rymden med...

Vart kan jag hitta en sådan?

Scythe Ninja Plus Rev. B. No talk about it!

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk

Lånar din tråd lite:
Är inne på i princip samma från, men budgeten sträcekr sig inte längre än 450kr, och vilket rekommenderar ni? har socket 775 (e6850) och Sonata III.

Permalänk

Re: Re: ute efter en grym kylare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palle06
Scythe Ninja Plus Rev. B.

Agreed. Däremot finns det numera fler modeller som i stort ger samma kylning, ex Noctua NH-U12 och Thermalright Ultra-120.

Oavsett vilken du väljer rekommenderas du att välja till en tyst 120mm-fläkt, ex Nexus.

Permalänk
Hedersmedlem

hur står sig scythe infinity mot ninja rev.B?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
hur står sig scythe infinity mot ninja rev.B?

Vad jag förstått har infinity något sämre kylningskapacitet. Dock är den enklare än Ninja att installera. Det var dock ett tag sedan jag läste om infinity, som jag kan ha glömt något... Ninja är iaf den mest populära av de två.

Permalänk
Hedersmedlem

åkej. men ninjan är inte den största

Infinity e gigantic vad jag har förstått!

Ahaa, då lutar det åt ett nijainköp när julpaniken är över då.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min thermalright 120. Svår att installera dock, fast det var iofs min första kylare som inte var stock-kylare..:P

Permalänk
Hedersmedlem

aa. men jag tänkte beställa från inet eftersom att jag behöver några nexusfläktar (billiga som pokkers på inet) och de har inte thermalrightkylare

EDIT: Ja, kanske självklart, men jag ville beställa allt i en frakt från en leverantör så jag slipper betala massa småslantar i onödan...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Denna borde gå att flyga till rymden med om nån:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahen
Denna borde gå att flyga till rymden med om nån:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214440

USCH vad fuuuuuul!

Scythe Ninja Plus RevB! LOVE IT!

Visa signatur

MacBook 2,4GH, 2GB RAM, 160GB +160GB (Ext. HDD)*iPod Classic 80GB

#mac @ irc.pienet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahen
Denna borde gå att flyga till rymden med om nån:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214440

Hah, humor!

Annars rekommenderar jag Thermalright Ultra 120 eller så Tuniq Tower 120.

Ha d gött!

Visa signatur

Before i see, i hear. Sennheiser.

Permalänk

Behöver jag ta ut moderkortet ur chassit om jag ska installera en Noctua NH-U12F?
Svar uppskattas eftersom det avgör om jag ska köpa den eller inte..

Permalänk
Medlem

nja men beror på hur stor den är har inte riktigt koll men är den stor kan de vara grymt svårt att installera den... för man kommer inte åt...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

... Eller Thermalright Ultra 120 Extreme + Scythe S-FLEX 120mm

Gott nytt år alla!

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Scythe Infinity (Mugen heter den egentligen) är väl bättre än Ninja?? :S Jag har den, den är knäpptyst och kyler min q6600 mycket bra! Aldrig testat idla länge o se temperaturen.. Men när jag startar datorn och kollar i BIOS så är den vid 25*c så något lägre än det får den ner den till.. *ska snart överklocka:D*

Du behöver inte ta ut moderkortet för att installera Mugen heller

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
nja men beror på hur stor den är har inte riktigt koll men är den stor kan de vara grymt svårt att installera den... för man kommer inte åt...

Okej.

Nån som har en Noctua NH-U12F som kan säga om man behöver ta ut moderkortet ur chassit när man installerar den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NossliN
Jag är väldigt nöjd med min thermalright 120. Svår att installera dock, fast det var iofs min första kylare som inte var stock-kylare..:P

Huh?! Jag tycker den va busenkel att installera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Behöver jag ta ut moderkortet ur chassit om jag ska installera en Noctua NH-U12F?
Svar uppskattas eftersom det avgör om jag ska köpa den eller inte..

Jag har lillbrorsan NOCTUA NH-U9F och man måste skruva fast fästena bakifrån på moderkortet. Antar att det är likadant för den större.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Jag har lillbrorsan NOCTUA NH-U9F och man måste skruva fast fästena bakifrån på moderkortet. Antar att det är likadant för den större.

Kan man inte göra det genom att ta bort sidoplåten bara?

Permalänk
Medlem

Du måste komma åt baksidan på moderkortet, och det gör du nog bara genom att skruva loss det från lådan.

Permalänk

Hmm.
Kan man inte bara skruva loss sidoplåten "där bak" så man kommer åt moderkortets baksida.
Ska testa om man kan göra så på mitt chassi.
Just det.. moderkortet är kanske fast skruvat i sidoplåten där bak...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viktorebro
Lånar din tråd lite:
Är inne på i princip samma från, men budgeten sträcekr sig inte längre än 450kr, och vilket rekommenderar ni? har socket 775 (e6850) och Sonata III.

Har liknande prylar som du och jag kör på ett:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=76174

helt oslagbart med en 120mm Noctua-fläkt även om man mycket väl skulle kunna köra den passivt om man har bra luftflöde i burken.

Visa signatur

Antec Sonata III | Asus P5E | E6850 3GHz | 4GB Corsair XMS2 Xtreme | NesteQ PowerSupply 450W | Thermalright Ultra-120 | 3xNoctua 120mm | 2xScythe Quiet Drive | Asus 8800GT | Accelero S1 | Native Instrument Audio Kontrol 1