Permalänk

Core2Duo E6550 vs Athlon64 X2 6000+

vad ska jag välja?

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Avstängd

singla slant.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

om du skall klocka
Intel
om inte
AMD

Permalänk

jag klockar lite grann.

typ vad moderkortet klarar själv i bios utan massa egna inställningar på minnen etc.
jag kommer köra billiga minnen så de kommer ändå inte gå att klocka nåt vidare

Ingen avancerad klockning alltså.

dvs AMD då?

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ska jag vara ärlig med den rigg, så ser jag ingen som helst anledning att köpa ny processor äns... Jag skulle gå på AMD 5000+ BE

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Skall du inte byta grafikkort samtidigt är AMD det ända rätta då det inte finns nya moderkort med SLI stöd för Intel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag antar att du ska köpa nytt mobo också i samma veva ?

i så fall så tycker jag du skall köpa ett AM2+ moderkort, för de är lite nyare och finare och framtidssäkrare och det går att köra AM2 processorer på dem också

Permalänk
Medlem

Har inte du tillräckligt bra grejer redan? Amd sku jag säga..

Visa signatur

=)

Permalänk

Grejerna är till min "TV-dator". I den har jag en Athlon 3500+ single core just nu och ett x1900gt
tänkte uppgradera lite. Ny cpu+mobo, minnen & ett 8800gt eller nåt

Men jag kör på en amd då. den är lite billigare än inteln, och jag föredrar egentligen amd/ati framför intel/nvidia

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du antingen ska köpa en Quad Core processor (intel) eller AMD 6000+ om du ska ha dual core. Jag sitter på en 6000+ o den fungerar helt felfritt, har lyckats klocka upp den med 15% i bios och det går stabilt, jag fick bara upp den till ca 10% med vanliga kylaren men jag bytte till en värsting kylare

Permalänk

Jag är inne på nytt datorköp, de ligger nära nu
Har tänkt köpa en AMD Athlon X2 6000+ mest för att det verkar vara en kraftfull processor till ett bra pris + att jag gillar AMD

Men om man säger denna AMD vs. Intels Dual Core... vilken är egentligen bäst/stabilast?

Permalänk
Medlem

jag har båda dom , är egentligen hugget som stucket! jag upplever 6000:an lite piggare i spel,men i övrigt knappt ngn skillnad.till intels fördel är att den är strömsnålare och lite modernare.
jag har provat att jämföra i 3dm 06 med 8800gt i båda burkarna skiljer ca:800 poäng till 6000 :ans fördel(om det nu e så viktigt ).
båda mina(cpu) är stabila som en MA-1 Abrams Tank .

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti