Permalänk

Fedora Core

jag har installerat fedora core 6 på min bärbara och allting rullar på sen så kommer jag till inloggningsrutan dårå när jag installerat allt och då ska jag skriva in användarnamn och lösenord.
men inte en enda gång under hela installationen har jag skrivit i något.

är det nått standard från början eller nått sånt?

Permalänk
Medlem

De är medveten om att fedora core 6 är utdaterat? Idag är Fedora 8 som är den senaste. Observera att det inte heter core längre. Ladda hem den senaste istället.

Jag har inte använt fedora speciellt mycket men du ska ange ett användarnamn och lösenord och ett root lösenord under installationen.

som sagt, ladda hem Fedora 8 och testa igen.

Permalänk

menade 8 hehe vet knappt själv vad jag använder längre hahah:P

men jag har aldrig fått upp en ruta där det står skriv i användarnamn bara root password

det var tydligen användarnamn root sen lösenordet man skrev in som root lösenord haha

Permalänk
Medlem

Du bör inte använda rootkontot som ditt vanliga användarkonto.

Permalänk

Precis som denka sa.

Logga in med root en gång och skapa sen en användare som du kan använda som din vanliga användare.

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk

no shit.
var tvungen dock att logga in med root för att skapa ett konto till mig då jag inte hade nån användarnamn ruta under installationen

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte det också när jag drog in F8, verkar vara en bugg som gör att Anaconda inte startar vid första booten om man har svenska som locale. Man kanske skulle rapportera det..

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk

mm nått sånt ja.
sökte också på hur jag skulle göra men hittade inget om att någon skrivit om det så jag chansade med root som användarnamn hehe och svenska är ju självklart man ska ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZalamanderRelic
... och svenska är ju självklart man ska ha

Har aldrig förstått mig på varför så många vill ha sina system översatta, för egen del känner jag mig lost om jag inte ser alla menyer osv på engelska.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk

enklare att förstå vad som står på svenska så man inte kommer till några konstiga ord tycker jag. svenska är ju ändå ett språk man förstår liksom engelska ja till viss del men det känns skönare att ha det på svenska