Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5920

Tjenis!

Har kollat på en Acer på OnOff´s rea men kan inte bestämma mig riktigt.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=240283

Är denna prisvärd? OnOff tar 9.999 : - för den och jag tänker använda den som substitut för min stationära som skall gå ur tiden.
Spelar EQ2 (WoW-aktigt) och vill väl iaf testa nått nyare spel då och då. Annars är det surfande, bildbehandling och en del film som gäller.

Kommentera inte utseendet eller design, jag har klämt på den på OnOff. Frågan lyder insidan

Snälla svara, tänkte sova på saken och bege mig till OnOff imorgon om jag skall ta den!

/Gladalf

Permalänk
Avstängd

Shit, ta den, grym prestanda juh!! Imon blir du väldigt happy..!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Den du länkade till kostar inte 10 000kr på onoff.. Den finns inte på onoff.
Den som kostar 10 000kr på siba är en sämre version med lägre grafikminne, hdd och bara 2.0GHz och heter Acer Aspire 5920g-302g16n

Såg en sån på blocket för 9000kr helt nytt. Kanske du kan göra ett kap där.

Edit: Den du länkade till kostar 11000 lägsta pris på prisjakt. Ha ägd en sån och kan säga den är väldig bra i prestanda dock då jag hittade en Asus g1s som är ännu grymmare.

Permalänk
Medlem

Killen jag pratade med på OnOff som visade datorn sa att det satt en 7500-processor i och att den hade 250GB HDD så det måste ju varit den modellen av 5920 som dom hade inne där. Jag vet att den inte finns på OnOff´s hemsida men i butiken fanns den definitivt

Frågan är bara om den är prisvärd med tanke på prestanda och kvalité.

Permalänk
Medlem

Jag var på onoff för en vecka sen så var det den gamla modellen för 10000kr. Om det är den nya modellen Acer Aspire 5920G-602G25M för 10k kr så är det väldigt prisvärt. Du kan knappast hitta en annan 15" bärbar med den prestanden för 10 000kr.

Permalänk
Medlem

Får nog åka dit imorgon igen är det den nya modellen så slår jag till, är det den gamla kanske det inte är värt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
Får nog åka dit imorgon igen är det den nya modellen så slår jag till, är det den gamla kanske det inte är värt det?

Ja, kolla bara att det är samma grafikkort och processor. Om det är det så är den helt klart prisvärd. Synd bara att den är så mycket snyggare stängd än öppen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf

Säg till om det var den nya modellen för 10 000kr.

Permalänk
Medlem

Nop det var den gamla modellen, säljaren på OnOff var helt ute och cyklade, blev inget köp.

Får väl lägga lite mera pengar och köpa en Zepto eller Asus G1s

Permalänk
Medlem

Som jag trodde, ganska osannolik att Onoff ha den billigare än prisjakt billigaste återförsäljare.

Kolla på blocket, där kan du säkert göra nått kap.