Dell XPS 1530 med blått chassi, Först i Sverige

Permalänk
Medlem

Dell XPS 1530 med blått chassi, Först i Sverige

Tjena, beställde idag en sprillans ny XPS 1530. Lillbrorsan (aggemannen) köpte sig en XPS 1330 för ett tag sen och jag blev mäkta imponerad, både av designen och prestandan.
Ringde på lunchrasten idag till Dells säljavdelning för att beställa datorn, eftersom jag inte kunde konfigurera den som jag ville på hemsidan.
Hade läst här på Sweclockers att XPS1530 skulle komma med blått chassi, berättade detta för säljaren, som i sin tur var helt frågande och inte hade fått någon information om detta alls. Medan vi snackade lite skit och gick igenom hur jag ville ha datorn fick han plötsligt informationen att man nu kunde välja det blåa chassit. "FxN VAD HÄRLIGT TÄNKTE JAG" eftersom lillbrorsan har en röd och svart vill jag inte ha. Välj den blåa och du är först i Sverige med denna unika dator sa han. Kan det bli bättre, först i Sverige? Leveransen beräknas till senast den 25/1. Tror ni jag kommer att vänta eller?

KONFIG

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
LCD-SKÄRM 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™
BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
HÅRDDISK 160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
BLUETOOTH Dell™ trådlös 355 Bluetooth + Dell™ Bluetooth 2.0-stereohörlurar - Eur
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel™ trådlöst 1505 Wireless-N-minikort - Europa
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.0 - svenska
Tjänst och Programvara
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Strömförsörjning 90 W nätadapter
Modem Inget modem
Tangentbord Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)
Standardsupport Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll

Permalänk
Medlem

Åhh, nu är du muppig

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Finns det någon bild på 1530 med blått utseende?

Permalänk
Medlem

Finns på internationella sidan, roliga är att den ser bredare ut när man väljer den på Custom-sidan. Jag är nöjd med min svarta

Permalänk

Re: Dell XPS 1530 med blått chassi, Först i Sverige

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clogge
Tjena, beställde idag en sprillans ny XPS 1530. Lillbrorsan (aggemannen) köpte sig en XPS 1330 för ett tag sen och jag blev mäkta imponerad, både av designen och prestandan.
Ringde på lunchrasten idag till Dells säljavdelning för att beställa datorn, eftersom jag inte kunde konfigurera den som jag ville på hemsidan.
Hade läst här på Sweclockers att XPS1530 skulle komma med blått chassi, berättade detta för säljaren, som i sin tur var helt frågande och inte hade fått någon information om detta alls. Medan vi snackade lite skit och gick igenom hur jag ville ha datorn fick han plötsligt informationen att man nu kunde välja det blåa chassit. "FxN VAD HÄRLIGT TÄNKTE JAG" eftersom lillbrorsan har en röd och svart vill jag inte ha. Välj den blåa och du är först i Sverige med denna unika dator sa han. Kan det bli bättre, först i Sverige? Leveransen beräknas till senast den 25/1. Tror ni jag kommer att vänta eller?

KONFIG

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
LCD-SKÄRM 15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™
BIOMETRISK IDENTIFIKATION Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
HÅRDDISK 160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
OPTISK(A) ENHET(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
PRIMÄRT BATTERI Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
BLUETOOTH Dell™ trådlös 355 Bluetooth + Dell™ Bluetooth 2.0-stereohörlurar - Eur
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel™ trådlöst 1505 Wireless-N-minikort - Europa
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Works 8.0 - svenska
Tjänst och Programvara
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Strömförsörjning 90 W nätadapter
Modem Inget modem
Tangentbord Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)
Standardsupport Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll

Trevligt trevligt Får man fråga vad pralinen gick på?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dell XPS 1530 med blått chassi, Först i Sverige

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Trevligt trevligt Får man fråga vad pralinen gick på?

jajjemen. med rabatter gick kalaset på 11730:-
då var det med 1500:- plus 15% rabatt. så jag är nöjd

Permalänk

ja grafikkortet är ju inte de bästa iaf,.. Så en spel maskin e de ju iaf inte..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ja grafikkortet är ju inte de bästa iaf,.. Så en spel maskin e de ju iaf inte..

Ett 8600 GT räcker rätt långt om man, som i clogges fall, inte är gamer, utan endast vill KUNNA spela spel på den lite då och då.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

vrf skulle man vilja slänga ut 12 000 på en dator om man typ *aldrig* ska spela på den?
Då hadde jag hälldre köpt en dator för runt 4 - 5000 kr om jag aldrig skulle spela typ.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Det finns väl andra saker än spela att göra på en dator eller? Varför tror du det säljs datorer i den prisklassen utan värstinggrafikkort?
Vill man ha en snabb/bra dator, med många funktioner, bra anslutningsmöjligheter etc. så får man betala betydligt mer än 4-5K.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ja grafikkortet är ju inte de bästa iaf,.. Så en spel maskin e de ju iaf inte..

Men shit vad tröttsam och negativ du är! Det är ju inte första gången du kommer med liknande kommentarer när någon köpt något nytt. Vad är det med dig egentligen, tror du att alla är 15 år och super-geeks som sitter hemma och spelar Battlefield 2 när polarna är ute med tjejer??
Jag personligen skulle inte vilja ha en speldator, däremot en dator som klarar att hantera spel om man någon gång skulle bli sugen och sitter på en lång resa eller liknande.
Fan väx upp och lägg ner tönt kommentarerna.

// Team_AMD