Jag lyssnar mycket på radio.. (Gnälltråd angående Ken Ring)

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar mycket på radio.. (Gnälltråd angående Ken Ring)

..och tråkigt nog spelar p3 "musik" som gjorts av det här talanglösa kvastskaftet.
Den första låten jag har i åtanke hörde jag första gången under Pang Prego, ett humorprogram som sänds eftermiddagstid.
Låten jag tänker på innehåller frasen "när jag kommer ner på klubben med en fet jävla brud".
Jag hoppas att det faktum att jag var helt övertygad om att det var en av P3's egna , kanske något sämre humorproduktioner, klargör hur fruktansvärt värdelös, särskilt texten är.

Det andra exemplet tror jag heter tvåtusentalet eller något i den stilen. Ett patetsikt försök att försöka framstå som politiskt engagerad, fast med ett "hiphop-språk" på dagisnivå.

Hela den här soppan ställer mig jävligt frågande. Vad får folk att lyssna på det här?

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att de som lyssnar på musiken har soppa i huvudet.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem

Dom äldre plattorna vart ändå helt okej, det är först när nissen började leka gangster som allt gick åt helvete. Nu är han bara en lite smågangster som byter prislappar i konsum och tjuvåker på tunnelbanan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Re: Jag lyssnar mycket på radio.. (Gnälltråd angående Ken Ring)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Det andra exemplet tror jag heter tvåtusentalet eller något i den stilen. Ett patetsikt försök att försöka framstå som politiskt engagerad, fast med ett "hiphop-språk" på dagisnivå.

Ursäkta, men är inte 90% av allt "hiphop-språk" på dagisnivå?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot

Jobbar som tv-tekniker och kör The Voice TV på apparaterna jag har på prov och där spelar dom en ny låt med just Ken där han har med sin unge som inte verkar ha lärt sig prata fast han ser rätt gammal ut för man hör knappt vad han sjunger. Den här låten är också helt otroligt dålig så det verkar ju vara hans nya stil att skriva kassa låtar.
http://www.youtube.com/watch?v=Vp9bWPMZnp0

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jobbar som tv-tekniker och kör The Voice TV på apparaterna jag har på prov och där spelar dom en ny låt med just Ken där han har med sin unge som inte verkar ha lärt sig prata fast han ser rätt gammal ut för man hör knappt vad han sjunger. Den här låten är också helt otroligt dålig så det verkar ju vara hans nya stil att skriva kassa låtar.

Vad i HELVETE?!?!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Samma jobb, samma 'problem'... Dock brukar ljudet inte vara på som tur är. Hade(har fortfarande) problem med att avgöra vilken kön det är på ungen med, ser ut som en kille, men rösten i bakgrunden låter som en tjej.. :S
'Roligt' att The Voice har så stor variation på låtarna med, tycker det är samma skit hela tiden?

Kanske dags att testa alla skärmar med Wrath of the norsemen istället?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Re: Jag lyssnar mycket på radio.. (Gnälltråd angående Ken Ring)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
..och tråkigt nog spelar p3 "musik" som gjorts av det här talanglösa kvastskaftet.
Den första låten jag har i åtanke hörde jag första gången under Pang Prego, ett humorprogram som sänds eftermiddagstid.
Låten jag tänker på innehåller frasen "när jag kommer ner på klubben med en fet jävla brud".
Jag hoppas att det faktum att jag var helt övertygad om att det var en av P3's egna , kanske något sämre humorproduktioner, klargör hur fruktansvärt värdelös, särskilt texten är.

Hela den här soppan ställer mig jävligt frågande. Vad får folk att lyssna på det här?

Min gissning är att det ska tilltala "förortskids".

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Dom äldre plattorna vart ändå helt okej, det är först när nissen började leka gangster som allt gick åt helvete. Nu är han bara en lite smågangster som byter prislappar i konsum och tjuvåker på tunnelbanan.

Kan inte annat än att hålla med, Ken Ring kan inte göra musik längre i och med Tare lungt så sjönk han till botten i mina öron...Privatfest är iaf en riktigt skön låt och så kommer det förbli!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Samma jobb, samma 'problem'... Dock brukar ljudet inte vara på som tur är. Hade(har fortfarande) problem med att avgöra vilken kön det är på ungen med, ser ut som en kille, men rösten i bakgrunden låter som en tjej.. :S
'Roligt' att The Voice har så stor variation på låtarna med, tycker det är samma skit hela tiden?

Som tur är så brukar inte jag heller köra med ljud på TV-apparaterna utan lyssnar på P3 istället då det ändå inte är nått vettigt på TV under dagen. Ibland blir man dock tvungen att testa ljudet på nån TV och då ska dom ju självklart spela den där skitlåten hela tiden.

Och variationen är som sagt ett stort skämt, tillomed skitradiokanalerna som RixFM och Megapol har mer variation.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm

Självklart ska du det

Amon Amarth \m/

Permalänk
Medlem

Ken Rings album ska tydligen enligt någon pajas som tilläts prata i P3 vara "årets hiphop album"
Det är ju fan ännu märkligare. Hur kan det få god kritik? Jag är inte alls insatt i hiphop och gangsta kulturen för fem öre, men om dåligt osammanhängande språk premieras, vart är vi då på väg? Det går säkerligen att ta fram vetenskapliga bevis på att den här sortens musik faktiskt är degenererande.
Om inte det, medför den med största sannolikhet mer negativa influenser än positiva, i synnerhet hos de yngre lyssnarna. Förorts-kidsen som nämndes innan i tråden.

Ytterligare en sak, som jag glömde i första posten. I "Tvåtusentalet", eller vad den heter. Det enda han lyckas med i den är att rapa fram den där jävla smörjan, musiken är ju stulen rakt av från någon av Tracy Chapmans låtar, kommer inte ihåg vilken. Vad fan är det om liksom?
Kväljningar alltså när man hör talas om god kritik riktad mot denna musikskapare. Lika begåvad som en daggmask.
Jag menar, det är ju dom två delarna som utgör en låt. Texten är ett miserabelt misslyckande, en parodi, och så bara tar killen musiken rakt av från en befintlig, bra, låt.

PAH. Kvastskaft. Talanglös fåne.

Jag ber om ursäkt om någon tar illa upp.

Permalänk
Medlem

Jag gillar P3, eller bara ett enda program, Deluxe . Älska Björnes Magasin och alla andra roliga sketcher :).

Men OnTopic, Ken Ring är helt totalt j>'vla värdelös, Svensk musik är Blä. Svensk "HipHop" är ett skämt. Ingen svensk kan rappa ordentligt. HipHop är inte någon värst bra musikgren men visst, några engelska låtar är bra, men bara några.

Engelska artister är de bästa, och engelska är det bästa "sångspråket" som finns. Eller har ni hört någon Finsk låt som är bra? Svenska är inget bra språk att sjunga på, det låter med som om de pratar och det låter bara fult.

Jag kan fortsätta klaga hur länge som helst på Svenska artister/Svenska sånger. Så jag slutar här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag gillar P3, eller bara ett enda program, Deluxe . Älska Björnes Magasin och alla andra roliga sketcher :).

Men OnTopic, Ken Ring är helt totalt j>'vla värdelös, Svensk musik är Blä. Svensk "HipHop" är ett skämt. Ingen svensk kan rappa ordentligt. HipHop är inte någon värst bra musikgren men visst, några engelska låtar är bra, men bara några.

Engelska artister är de bästa, och engelska är det bästa "sångspråket" som finns. Eller har ni hört någon Finsk låt som är bra? Svenska är inget bra språk att sjunga på, det låter med som om de pratar och det låter bara fult.

Jag kan fortsätta klaga hur länge som helst på Svenska artister/Svenska sånger. Så jag slutar här.

Håller med om att svensk 'hiphop' suger, men varför klanka ner på finskan? Låtar som Ajattara - Naimalaulu eller Heorot - Jättiläisen Laulu är ju helt underbara. Tycker det är ett mycket fint språk och passar utmärkt i musik.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Musikälskare

Fjortis brudar i förortsområden är väll kända för att tycka om sådan "musik"?

Fler målgrupper kan jag inte komma på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hip-Hop är inte en musikgren det är kultur. Det du lyssnar på kallas för Rap (Rhythm & Poetry) som är en del av Hip-Hop. Rätt ska va' rätt!

För att citera KRS-one:
"Rap is something you do,
Hip-Hop is something you live"

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst.. men nåja.. p3 varierar musiken iaf..

Rix fm har 10 låtar dom loopar i månader.. *lite krydd* .. men inte är det många låtar som skiljer .. Enda som är bra på rix är morgonzoo..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Vad gör idioten, antastar sin son i en kass musikvideo till en kass låt. Herregud.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Hedersmedlem

jösses vad folk hatar ken, jag gillar honom inte heller, men jag tänker ju inte sitta och säga massa "dumma" saker om honom på ett forum där han aldrig läser.

det är väl bra att han kan tjäna lite pengar och försörja sin familj på att "sjunga", ni behöver inte lyssna.

enklaste sättet att bli av med ken på:
OBS! detta kan ge dig ett helt nytt perspektiv på radiolyssnandet!

stäng av radion, vänta i 3-4 min starta radion, det är så man gör för att trolla bort ken ur örat

Dold text
Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.