Spel som kräver bara en hand.

Permalänk
Medlem

Spel som kräver bara en hand.

Hejsan..

Tyvärr är det ju så att jag bröt min handled på sommarlovet och imorgon ska jag operaras. kommer ha gips i 6 veckor först från fingertopparna till axeln och får inte ens lyfta en penna sa läkaren. sen totalt ska jag ha gips i 3 månander. vet inte riktigt hur gipset kommer bli efter dom 6 veckorna. men dom sa nåt att det skulle vara från knogarna till armväcket då kan jag kanske använda den någolunda till spel. men i alla fall slut berättat på min livs historia och till själva frågan.

Vilka spel kan man i egentligen spela bra med en hand ? bil spel borde ju gå men finns ju inte så många bra jag vet så ge gärna expembel.och vad mer för spel kan man spela. hällst lite krävade spel.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Permalänk

starcraft, c&q, mythos o liknande funkar ju trots att det inte är optimalt

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Strategispel brukar vanligtvis funka med bara mus. Dock kommer du inte att kunna tävla online, men singleplayer kampanjer och botmatcher borde gå fint.

Spel att rekommendera är bland annat Age of Empires 2 och 3, Warcraft 3, olika command and conquer, civilization och Caesar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Om singleplayer är ok så rekommenderar jag också AoE II...

Permalänk

Har du brutit din "hänt" arm? (Alltså, brutit höger om du är högerhänt), om inte (jag talar av egen erfarenhet), så brukar det gå riktigt utmärkt att spela i princip alla spel med 6 veckors gipset, även om man är rädd om handen så funkar det bra att använda fingrarna även om det känns ovant och äckligt i början. Jag rekommenderar company of heroes eller supreme commander, riktigt roliga strategi spel som är lite mer krävande än tex C&C spelen. Flatout 2 eller trackmania om du gillar bilspel (flatout 2 om du vill krocka sönder motståndare ), eller AWP campa i CS, då blir du populär

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Är nog bara strategi spel som går att spelas med en hand, där kan jag rekomendera, Rome: total war och Medival 2: total war där det bara krävs att man kan använda musen.

Sen har du ratt och pedaler så borde dom flesta bilspel gå att spela, typ need for speed serien, Collin Mcrae rally. Vet dock ej hur dessa fungerar i multiplayer?

/Merkkan

Permalänk
Medlem

jag är högerhänt och det är min vänster jag har brutit. ajja tack som fan kommer nog lira d2 lod och lite wc3 och lite bil spel då

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Fallout serien. Random pecka klicka spel (äventyr)

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Finns massa såna enkla spel på kontraband.com eller se lr vad fan som helst på slutet...

Permalänk
Medlem

jupp får checka det tack som fan för alla svar

Visa signatur

Permalänk

Neverwinter nights 2, Starwars kotor. (Dessa kan du pausa när fiender kommer. Klicka ut din attackplan och starta (RPG)).

Ej krävande, men oj va bra: Curse of Monkey Island (Monkey Island 3). Underbart spel

Permalänk
Medlem

Hade jag varit i din sits hade jag köpt ett ex av RollerCoaster Tycoon 3, endast mus där.

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Fallout serien. Random pecka klicka spel (äventyr)

Verkligen! fallout 1&2 kommer räcka bra mycket längre än ditt gips kan jag lova!
dom spelen går inte av för hackor! 11/10 poäng

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

HAHAH den hår tråden förgyllde min dag! TACK TRÅDSKAPARE

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Bind högerknappen som framåt i cs så är det bara att spela på
Annars så måste jag hålla med om att Fallout och D2 är bra att döda tid med, du kan även kolla in Arcanum, ganska trevligt RPG-lir tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Lemmings & Settlers

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Bind högerknappen som framåt i cs så är det bara att spela på
Annars så måste jag hålla med om att Fallout och D2 är bra att döda tid med, du kan även kolla in Arcanum, ganska trevligt RPG-lir tycker jag.

hehe

Visa signatur

| Intel Core2 Duo E6420 2.13GHz @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Sitter nästan i samma sits har gipsade höger hand/arm,det jag har kommit fram till är att GBA emulator+ final fantasy liknande spel så som Golden Sun funkar utmärkt att spela med 1 hand.
har försökt SP FPS också men går inge vidare där så ja GBA Emulator:P

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fickpingis brukar i regel bara kräva en hand. Väldigt bra multiplayerstöd som ökar spelkänslan.
Funkar väldigt bra i LAN. Observera att alla inte uppfyller systemkraven, men efter några öl går det att köra på låg upplösning utan större påverkan.
Men för mycket av det goda kan leda till systemcrash, vilket lider till en hel dags arbete att återställa till brukligt skick.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

hahaha den var rätt bra vansinne.. ajja sitter nu här med lite mofin och andra tabletter i mig. jag har ju ett sår efter operationen så handen måste vara över hjärtat annars så svullnar armen. så blir bara att använa högern sålänge. funderar dock att bygga en ställning för tagentbordet så det kommer upp över hjärtat.. ajja tack för alla tips

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Civ4 är bra enhandstidsfördriv.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem

Galactic Civilizations 2. mm mmmm

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Age of Mythology (underbart RTS)

Permalänk
Medlem

Elasto Mania \O/

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Heroes of Might and Magic serien

Permalänk
Medlem

Black & white 1 & 2 kan man du ju dra igenom också

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

football manager fungera bra med en hand.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem

tack för alla tips as shysst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Age of Mythology Campaigns är riktigt bra, rekommenderar starkt.