Permalänk
Medlem

Xbox 360 vs Pc

Funderar på att köpa ett Xbox 360 Elite och koppla via Hdmi till Lcdn och jag undrar har Xbox 360 har bättre grafik och spelkänsla jämfört med pc?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Beror på hur bra pc´n är.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Tycker att Xbox 360 har bra grafik för pengarna. Man slipper ju göra en massa uppgraderingar som man ibland gör med datorer för att kunna hänga med i de allra nyaste spelen.

Men en PC slår ALLTID en Xbox 360 rent grafiskt (en PC för ca. 50.000 kanske?) Men i mina ögon är Xbox 360 ett bättre val, det är mer möjlighet att vara social och spela med andra i soffan. Plus att som jag sa, så tycker jag man får mycket (flytande) grafik för pengarna.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

360 har bra grafik, det är ett enkelt val om du vill spela med andra "irl" eller bara softa i soffan.

Jag föredrar dock PC alla dagar framför konsoll för spelande, då jag tycker det är MYCKET bättre känsla.

"en PC för ca. 50.000 kanske?" rofl, nu drömmer vi lite mycket här va.
Det är inte direkt svårt att få 30fps i PC spel med hög grafik.

Men ja det blir bra grafik för en billig peng på konsoll, gillar man det så köp, då ska man även gilla att punga ut 500-700 spänn per spel, något jag inte gör

Permalänk
Avstängd

En duglig PC för 7-10k har nog ungefär samma grafik o dagsläget skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Vad är det för störd fråga? Det beror väll trots allt på spelen. 360 prestanda är där så det räcker och blir över. Lika så med Ps3.

Permalänk

Men en del spel "ska" man ju spela på PC och en del på konsoll. T.ex. har jag svårt att föreställa mig UT3 till konsoll även om det kommer till både PS3 och Xbox 360.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Men en del spel "ska" man ju spela på PC och en del på konsoll. T.ex. har jag svårt att föreställa mig UT3 till konsoll även om det kommer till både PS3 och Xbox 360.

Ifall man inte kan lära sig använda en gamepad för att spela FPS på konsol så finns det ju mus och tangentbord. Till PS3 iallafall i nuläget.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Men en del spel "ska" man ju spela på PC och en del på konsoll. T.ex. har jag svårt att föreställa mig UT3 till konsoll även om det kommer till både PS3 och Xbox 360.

Kan lova dig att det går efter lite tränig. Jag har till och med nästan blivigt bättre på att köra fps på 360 gemförelse med Pc.

Många som aldrig har kört det eller bara provat säger att det är omöjligt men det är fullt möjligt.

Spelar nästan bara 360 sen jag skaffa det ink en uppsjö fps och det är alldelse underbart.

Och för att gå offtopic:

Vem är BIJAN som det står under .com? Såg det precis.

Permalänk
Avstängd

Lirar CoD4 på min PS3, funkar helt perfekt, var helt värdelös i början, men det är helt klart skoj.
Sen har la UT3 stöd för mus/tangentbord till PS3 med? Vilket kommer vara dunder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

Vem är BIJAN som det står under .com? Såg det precis.

Kolla krönikan som publicerades för ett tag sedan.

Edit

http://www.sweclockers.com/artikel/5992-dagens_konsumenter

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Budgetdatorn i min sig klår min 360 Elite grafikmässigt - men det är lite att jämföra äpplen och päron. Men spelen till 360 är generellt väldigt snygga nu, det är inget dåligt köp.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

360-spel tror jag har nått sin topp grafikmässigt. Men men konsoler stannar kvar i utvecklingen det gör inte pc. då kan man byta ut sina delar. Så på ett sätt eller annat kan man tjäna på pc.