Permalänk
Medlem

ten points to you.

gillar iden. du skullei nte kunna göra fler fast med plats för bara en dator?:P

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk

ÅRETS GAMER BORD men tro du kåmmer inte bli en jävla massa damm där efter ett tag? men men som sakt årets gamer bord. 10p får du för en bra skis blir ett bra resultat

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Medlem

fyfasen vilket gamer bord : D, ska bli skoj att se!

MVH!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Använd paint bucket, bläddra ner till 'Translucent' och välj vilken färg glaset ska ha. Jag kör Translucent_Glass_Blue.

Tack! ska testa det nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan

GL med Sketchup, roligaste lilla programmet på länge.

Ja, Sketch Up är heltklart ett trevligt program. Kan leka runt i timmar med olika projekt.. Bara låta fantasin flöda:P Fast sen gäller det att orka bygga sakerna med

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Inte för att framstå som någon gnällspik men kan inte folk här läsa igenom sina inlägg och rätta alla stavfel / särskrivningar.

Exempel: Skulle faktiskt kunna ge riktigt roliga ljus effekter om man placerar en ljus anlägging inuti...hmm.

För övrigt ser det nice ut. Hoppas du kommer igång på riktigt

Ledsen, kommer sig av alltför hög kontakt av pidgin engelska. Har i princip sabbat min svenska. Sedan 8 månader spenderar jag 8h om dagen med att prata projektarbete med skandinaver, britter, amerikaner, holländare, fransmän indier med flera. Språket blir gravt lidande.

Generellt så håller jag med dig om att man ska vårda sin språkflora.

Tack för välgångsönskningen. Det hela hänger på tid och kapital, intresse finns i överflöd. Tid kan avsättas när jag väl hittat lösningarna och kapital. Mja, får se när jag ritat färdigt om jag kan få en sponsor eller om jag ska jobba lite extra.

Vad det gäller eventuella önskemål som dykt upp redan på att göra mer än ett chassi så är inte det alls omöjligt vad det gäller maskineringen av delar. Sådant lämpar sig alltid, göra batchar är alltid bättre. Däremot gör jag i så fall inga modifieringar, inga kostnader för frakt till mottagaren, inga kapital utlägg eller för den delen ihopbyggnad - det blir enbart delarna efter maskinering plus kopior på ritning å spec för inköp av färg med mera...Men å andra sidan är väl det bara roligt att få bygga själva?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

najs som faan du!.. som nån skrev, gamerbord of the year:P.
ett bygge jag faktiskt kommer å följa

Permalänk

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=144388

Förvisso inte mer än 2 skärmar och ej vattenkylt men o andra sidan så är det inte bara en sketchup ,så iden är dessvärre inte ny sry.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

10p för att,
men jag orkar inte ta upp alla dåliga saker med att ha dem I bordet. men det kommer säkert bli bra
använd mycket kopparkylning och vatten kylning och ljuddämpning och så lite fläktar som möjligt så blir det nog as nice.
sätt startknapparna till datorerna uppe på skrivbordet

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Avstängd

Jag säger såhär. Bygger nån en sådant skrivbord åt mig kommer jag lätt köpa det. Skulle vara ngt extremt bra att ha. Ett gaming skrivbord som själva datorn är i.. dessutom alla sladdar kan döljas på ett snyggt sätt.

Kom och tänka på. Man borde bygga ett bord.. som man stoppar in själva datorn i, som man sedan stänger luckan till. Så den inte syns.

Även kunna ha fläktar runt i skrivbordet till själva burken.. så det blir ett bra luft flöde.

Permalänk
Medlem

sjukt coolt! påbörja bygget och uppdatera oss med MASSVISS med bilder!!!!!!

Kommer bli redigt intressant att veta!
Lycka till

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapperswe
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=144388

Förvisso inte mer än 2 skärmar och ej vattenkylt men o andra sidan så är det inte bara en sketchup ,så iden är dessväre inte ny sry.

Sällan ideer är helt nya.

Ska läsa lite i den tråden, tackar. Nu, nattadags.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Avstängd

vad kommer aset väga ?? 1 ton lol

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Think...big?

Haha, =D grymt ja älskar roliga ideér. Nu när man ändå är oseriös så skulle det vara gött med en pizza ugn inbygt också (så att man slipper springa till närmsta pizzeria)

Permalänk
Moderator
Moderator

Så, nu har jag nog lugnat dem som trodde att jag ville vattenfylla hela utrymmet. Det var aldrig tanken.

Men dekorationsmässigt så ska vi nog kunna hitta på något. Överväger lavalampa, ju varmare systemet blir desto mer rörelse i upplysta plex ytor med 'kokande' vätska? Kanske bara ha en glasyta som skrivbord eller helt lägga igen, utan insyn med bara plex skivor som spår i ytan. Hmm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hälsa Fredrik!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Hälsa Fredrik!

Fredrik? Aha, MSN popupen...mjaha du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om detta "skrivbordschassi" någonsin byggs... Så kommer det att vara det absolut häftigaste en flitig datoranvändare kan ha.
...Var la jag min hammare?

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

riktigt fräckt koncept!

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

du måste ju flytta till ett ställe du aldrig kommer att flytta ifrån, för om du nu gör det så lär du ju inte få med den klumpen med dig

Permalänk
Moderator
Moderator

Tackar, drömde ihop det 2008 och har väl kontaktat en hantverksfirma (ca 2009) för lite mer detalj/kostnads snackande. Lite väl dyrt just nu men kikar på projektet ibland.

Vad det gäller flyttbarhet så bör alltihop vara möjligt att plocka ihop och montera isär. Själva datorbrunnarna är bara att lyfta ur, bärhandtag inkluderat. Toppen är ritad för att lyftas av, underdelen består av tre delar som individuellt bärs iväg med handgrepp på insidan.

Än så länge är det fortfarande bara koncept men har forskat lite till på det...you never know.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]....Än så länge är det fortfarande bara koncept men har forskat lite till på det...you never know. [/B]

Ursäkta, men det är "you'll never know".

Riktigt fantasibygge, skulle vara oerhört häftigt om du fick ihop det.
10p för en riktigt bra idé

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmawn
Ursäkta, men det är "you'll never know".

Riktigt fantasibygge, skulle vara oerhört häftigt om du fick ihop det.
10p för en riktigt bra idé

säger detsamma ;p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Moderator
Moderator

Tackar för komplimangen och poängen

PS till folk som stör sig på engelska eller svenska uttryck på forum:
Uttrycket "You'll never know" kan aldrig likställas med svenskans "Man vet aldrig". Ordagrant översatt betyder "You'll never know" nämligen "Du kommer aldrig att veta". Däremot fungerar "You never know" utmärkt i det sambandet.

Visa signatur

Permalänk

Vore intressant med en bygglogg, finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tackar för komplimangen och poängen

PS till folk som stör sig på engelska eller svenska uttryck på forum:
Uttrycket "You'll never know" kan aldrig likställas med svenskans "Man vet aldrig". Ordagrant översatt betyder "You'll never know" nämligen "Du kommer aldrig att veta". Däremot fungerar "You never know" utmärkt i det sambandet.

Hur gick det med projektet?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av iSw3de:

Hur gick det med projektet?

Jösses, en nekromantiker!

Det är vilande i väntan på att jag skaffar eget hus, detta är inget jag vill försöka bygga upp i en lägenhet tyvärr. Men jag har hårdvaran datormässigt och har forskat vidare på lösningar.

Visa signatur