Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

FedEx eller Postens fel?

Permalänk
Medlem

FedEx eller Postens fel?

Hejsan!

Nu är det så att jag har shoppat lite prylar från USA, beställde med FedEx och blev förvånad av att det gick så pass snabbt ändå från USA till Stockholm. Såg att paketet låg i Sthlm över helgen och beräknad leveranstid var kring 11,00 på tisdag, jättebra tänkte eftersom jag är ledig i veckan.. då kan jag vara hemma så att jag kan ta emot paketet. Väntade på att det skulle komma på tisdag vilket det aldrig gjorde, och till min förvåning står det "Kunden ej tillgänglig". Ändå var jag hemma hela dagen och ingen knackade bakom dörren, happ tänkte jag det kommer väl på onsdag då, är hemma hela dagen då också men inget paket kommer så jag ringer till FedEx kring 16 och frågar vars mitt paket håller hus? Då säger dom att dom försökte leverera men ingen var hemma, "eeh.. jag har varit hemma hela dagen och ingen har då knackat på här." Då blev det tyst ett tag och hon säger att innan 18.00 idag (onsdag) ska du ha fått det. Jaha, väntar till 18 men inget paket och känner på mig att inget levereras idag heller. Nu undrar jag hur ska jag gå tillväga? Är paketet helt spårlöst borta? Och vilka levererar paketen här uppe Norrland? Är det Posten? Känns verkligen lite konstigt det här..

19, 2008 11:00 AM

Leveransundantag

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Kunden inte tillgänglig eller verksamheten stängd

Feb 15, 2008 10:00 PM

På lokalt FedEx-kontor

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Feb 14, 2008 10:00 PM

På lokalt FedEx-kontor

STOCKHOLM-ARLANDA SE

9:15 AM

Frisläppning av int. försändelse

STOCKHOLM-ARLANDA SE

7:24 AM

I sorteringsanläggning vid destinationen

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Feb 13, 2008 10:35 PM

Lämnat FedEx-kontor

PARIS FR

8:43 PM

Anlänt till FedEx-kontor

PARIS FR

1:31 AM

Lämnat FedEx-kontor

MEMPHIS, TN

12:10 AM

Anlänt till FedEx-kontor

MEMPHIS, TN

Feb 12, 2008 7:08 PM

Permalänk

Ring igen till Fedex kanske!

Permalänk
Medlem

Gjorde det nyss och måste väl säga att den här killen var lite hjälpsammare. Man ska tydligen få en lapp också om man inte har varit hemma eller vilken tid som passar bäst. Han blev nästan sur då jag sa att jag inte har fått någonting Han tyckte det lät konstigt och sa att du borde få idag eller imorrn.. annars kontaktar du oss igen. Fick även veta att det är Posten som levererar paketen, har dom lyckats slarva bort det eller är dom bara lata? Han sa att paketet hade kommit till Piteå tisdag morgon. Och vars det är nu är fan en gåta..

EDIT: Haha, vad i satan.. nu står det att dom har varit här idag 12:15. Och kommer ihåg att just vid den tiden så for jag och handlade en sväng kan väl inte ha haft denna otur? Tycker att dom skulle ha lämnat en lapp då..

Permalänk
Medlem

De har inte varit där, tro mig. Samma när jag väntade paket ifrån DHL, som posten har hand om i mitt område.
Var ledig hela dagen, enligt posten hade de varit hos mig, men inte alls.
Ingen lapp, ingen postnisse här. Verkar som om de inte vill köra ut paket när som helst och drar en rövare.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
De har inte varit där, tro mig. Samma när jag väntade paket ifrån DHL, som posten har hand om i mitt område.
Var ledig hela dagen, enligt posten hade de varit hos mig, men inte alls.
Ingen lapp, ingen postnisse här. Verkar som om de inte vill köra ut paket när som helst och drar en rövare.

Det är sjukt, nu har det dock löst sig för mig! Fick ett bryskt uppvaknande vid kl 9 imorse och då var det en postsnubbe som knackade på.. "Du hade ringt om ett paket?" Då passade jag på att fråga varför dom inte levererade tidigare då såg det ut som om att han försökte komma på en förklaring och till slut sa han ; Man måste ringa först... HAHA! det tror inte jag.. tycker att det här är sjukt dålig service. När jag beställer med DHL eller något annat bolag har det funkat perfekt, leverans hem direkt.. allt strulade då Posten fick ta hand om det!