Permalänk
Medlem

Knight Rider 2008 Piloten

Ja då har piloten gått för dom som letat
[VARNING] Kommer säkert innehålla spoilers så läsa nedan på egen risk.

Vad tyckte ni?
Jag blev grymt imponerad, visst kanske lite larvig på sinna ställen men inte ens i närheten av så larvig som orginalet så det väger över tycker jag.
Bara hoppas nu att KITT kommer fastna ordentligt på rutan!

http://www.tv.com/knight-rider/show/74986/summary.html?q=&tag...

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

aah, har inte tittat än,.. men bilen ser grymm ut iaf visst är det en shelby 500gt typ?

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
aah, har inte tittat än,.. men bilen ser grymm ut iaf visst är det en shelby 500gt typ?

Det är en Ford Mustang Shelby GT500KR, det finns knappt någon häftigare bil än den.

Jag tycker att piloten t.o.m var bättre än orginalet.

Permalänk
Medlem

Man fastnade ganska lätt framför det. Kommer väl fortsätta se på det och se om det blir något bra.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra pilot. Jag tycker orginalet var bra också.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det, fast vissa stunder kändes det lite löjligt.

Som i slutet då KITT ställer sig på tvärern och bovarna kommer med bilen och kör rakt in i sidan, utan att bilen rör sig en millimeter.

Dold text

Edit: Tack xerent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Jag gillade det, fast vissa stunder kändes det lite löjligt.

Som i slutet då KITT ställer sig på tvärern och bovarna kommer med bilen och kör rakt in i sidan, utan att bilen rör sig en millimeter.

Dold text

Du kan använda dig av [ SPOILER ] så här

det här är en spoiler

Dold text

.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Man vet vad man får helt enkelt. En serie man lär följa pga bilen och för nostalgikänslan

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Hm, det påminner om serien Viper som gick för många år sedan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Den känndes faktiskt lite medioker för mig, den var inte jätte bra men inte jätte dålig heller. Som någon sa, man lär titta på den bara för bilen och möjligtvis lite nostalgikänsla.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Känns som KITT mist en del av sin humor. Annars känndes det lite som Dr0st sa, mediokert. Var ju bara pilot, kommer se 2-3 avsnitt till innan man bestämmer sig att sluta kolla.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Verkar som den har fått rätt varmt mottagande världen över av vad man läser, men som folk säger är det nog mycket för nostalgi känslan.

Jag blev nästan tårögd när "The Hoff" gjorde en snabb scen och läxade upp killen att köra kitt

Dold text

Läste en annan rätt rolig sak precis det är tydligen Val Kilmer som gör KITT's röst

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Vilket skräp Fantasilöst, förutsägbart, smörigt och allmänt larvigt. Som en tråkig parodi. Och introt såg snarare ut som en typisk bil-reklam. Slöseri på liv!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

kunde inte kolla på film elelr förstora bilder,men ingen orginal Kitt =/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det måste vara något av det största skiten jag sett, inte långt ifrån en total sågning.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Det måste vara något av det största skiten jag sett, inte långt ifrån en total sågning.

Ja, riktigt riktigt dåligt var det.
Så här skrev jag på bloggen:

Jag började faktiskt titta på Knight Rider med helt öppet sinne då jag var ett stort fan av serien när jag var liten. Men det tog inte många minuter innan jag kände mig väldigt skeptisk. Efter knappt 10 minuter och två patetiskt usla scener, en med Mike i sängen med två tjejer och en med Carrie och hennes lesbiska ragg. Pinsamt usla scener som avslutas på samma sätt, “cool” kommentar och så igång med lite musik precis efter.
Efter en fjantigt och uselt klippt biljaktsscen stängde jag av, jävlar vilken smörja.

Permalänk
Medlem

Jag har sett Knight Rider (riktiga) många, många gånger. Men jag blev väldigt överraskad.. Det är inte lika kult men de har lyckats med att göra en nutida version som är helt godkänd enligt mig.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

ähh ni har ingen smak underbart!
sjukt underhållande de här kommer bli tokbra!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ja, riktigt riktigt dåligt var det.
Så här skrev jag på bloggen:

Jag började faktiskt titta på Knight Rider med helt öppet sinne då jag var ett stort fan av serien när jag var liten. Men det tog inte många minuter innan jag kände mig väldigt skeptisk. Efter knappt 10 minuter och två patetiskt usla scener, en med Mike i sängen med två tjejer och en med Carrie och hennes lesbiska ragg. Pinsamt usla scener som avslutas på samma sätt, “cool” kommentar och så igång med lite musik precis efter.
Efter en fjantigt och uselt klippt biljaktsscen stängde jag av, jävlar vilken smörja.

Kollade med hyfsat öppet sinne men klarade bara 20min, inte främst för att det var skitdåligt utan för att det var så där jobbigt "grabbigt", vilket kanske bäst demonstrerades i "trekantsscenen". Den "lesbiska scenen" tycker jag åtminstone de kom undan halft med.

Känns lite retarded att dissa den dock, då jag givetvis inser att serien vänder sig till pojkar mellan kanske 12 och 15 år och då är den säkert jätteball.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Man skall givetvis vara kritisk till nya serier, men vad förväntade ni er egentligen? Ett nytt Prison Break? En serie i samma anda som Dexter?

Grabbar, serien är baserad på en av 80-talets största B-serier, den var knappt bra då och verkligen inte nu heller, men den är underhållande just därför.

Hur kan man ha såpass höga förväntningar på Knight Rider 2008 (man småler ju bara av namnet..) att man blir regelrätt besviken? Jag har mycket svårt att förstå det, så om någon kan förklara för mig vore det uppskattat.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Inaktiv

måste säga att det man har sett var inte mycket av handling bara en massa filmateseringar på bilen som inte känns nå speciell alls storbesvikelse,

Permalänk

Alltså är det jag som är lite off eller finns det bara ett avsnitt? Jag har sett ett avsnitt som var över en timme och sedan är det slut på avsnitt och ser inte att det kommer dyka upp nya heller. Men jag använder mig av:

www.tv.com som för övrigt är en världs känd sida.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var helt okej men jag tror inte det har nån framtid faktiskt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag har ej sett den nya avsnittet, men det var dömt att misslyckas från första början. Visst första avsnittet är säkert roligt, men hur många mer orkar man se?

Orsaken är att storyn är gjord för en tid då datorer var något nytt och fränt för de flesta ungdomar och de visste inte riktigt vad det var för något.
Själva konceptet med en intelligent bil med AI var för många hur coolt som helst, idag räcker inte detta till att göra en serie utan det behövs mycket mer.

Ser man på hackerfilmen Wargames som kom året efter, får man en bra insikt i vilken uppfattning folk hade om datorer. Eller varför inte filmen Hackers som kom 12år efter, skulle den filmen släppas idag så skulle den floppa rejält och ungdomarna skulle undra vad regissören tänkte på?
-Jag syftar främst på hur hackers beter och klär sig när de inte använder datorerna.
Alltså det är filmer för en annan tid, likaså serien Knight Rider som är skapad och gjord för en annan tid, då den var hur grym som helst.
Men visst snygga bilar och lättkläda damer samt mycket aktion kan göra den nya serien populär, men jag tror aldrig lika populär som originalet.
-Det skulle vara om de fick med både Kristine kreuk och Jessica Alba. hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".