Permalänk
Medlem

nät agg

kan man seriekoppla nätagg till samma grejer i datorn eller blir det helt -----up

Visa signatur

ja varör inte ??

Permalänk
Medlem

Teoretiskt borde det gå. Det du får göra är att ha ett primärt som är anslutet till moderkortet och kanske grafikkortet och sen ha ett sekundärt som du får jumpra igång eller göra nån smart startlösning som går till tex HDD och CD/DVD. Men det är nog inget jag skulle rekomendera. Vad har du för utrustniong som behöver 2 nätagg?

Permalänk
Medlem

har bara 2 st 200 watts hämma orkar inte köpa har inte råd heller

det finns ju kabel till moderkortet som startar nätagget dom borde man kunna skarva ihopp begge

Visa signatur

ja varör inte ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morry
har bara 2 st 200 watts hämma orkar inte köpa har inte råd heller

det finns ju kabel till moderkortet som startar nätagget dom borde man kunna skarva ihopp begge

Hade jag inte rekomenderat tbh.

den här hade jag rekomenderat.

Visa signatur
Permalänk

för att tjuvstarta ett nätagg elelr få 2 st att starta ihop. gör följande

dra en kabel i ATX kontakten från ena nätagget (grön kabel pinne 14 om det är 20 pin som jag förmodare det är) till samma kabel på det andra nätagget.

gör likadant med en kabel mellan 2 valrfia svarta kablar. då kommer bägge aggen att starta medans du startar datorn. dvs den ena ATX kontekten behöver inte vara inkopplad till ett moderkort.

Har du sökt? det finns trådar om detta
Iaf lägg ner 1000kr på ett nätagg .. varför snåla in på den viktigaste komponenten i hela datorn? Jag avr lite som du innan att jag köpte bra moderkort och en CPU och körde med ett 10tal diskar på ett noname agg. det håller inte. jag köpte mig ett nytt och kraftigt nätagg häromveckan. det räknar jag med att det håller 2-3 datorer..

Du bör specifisera dig lite mer nästa gång med vad du vill och en bättre topic.

Mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.