Spelefterlysning "hjälp"

Permalänk
Medlem

Spelefterlysning "hjälp"

Tjena !

Det är så att jag är på jakt efter ett gammalt spel som jag inte kommer på vad det heter. Fanns till gameboy och sett det på vanligt Arcad oxå.

Spelet är ett enkelt plattformsspel : Det går ut på att man ska vinna mark. Att man ska ta en viss %"tror det är 80%" av banan. Och i banan stutsar det runt bollar. Om man inte hinner in till väggen när man försöker vinna mark och bollen hinner träffa en så dör man.

Ajaa inte så lätt att berätta :]

Hoppas nån som vet vad jag menar ?

Mvh Tompa

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem

Typ som Etch A Sketch?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan nog ha varit Qix eler någon liknande version. Finns rätt många kloner.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Jezzball kanske?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Re: spel efterlysning "hjälp"

Alltså, nu är det någon som har fått flipp. Antingen är det trådskaparen som har flippat eller dom andra som har kommit med förslag som Qix, Jezzball eller Etch a Sketch.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrewie
Fanns till gameboy och sett det på vanligt Arcad oxå. Spelet är ett enkelt plattformsspel : Det går ut på att man ska vinna mark. Att man ska ta en viss %"tror det är 80%" av banan.

Som ni ser säger han plattformsspel, och som alla förhoppningsvis vet, utlåtanden ur en sådan (ursäkta ordvalet) fantastiskt dåliga förklararing av ett spel, känns konstigt. Alla som gör ett sånt uttalande vet att Jezzball och Qix inte är ett plattformsspel.

Plattformsspel, typ av TV- eller datorspel där spelaren styr en spelfigur mellan olika plattformar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: spel efterlysning "hjälp"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Alltså, nu är det någon som har fått flipp. Antingen är det trådskaparen som har flippat eller dom andra som har kommit med förslag som Qix, Jezzball eller Etch a Sketch.

Som ni ser säger han plattformsspel, och som alla förhoppningsvis vet, utlåtanden ur en sådan (ursäkta ordvalet) fantastiskt dåliga förklararing av ett spel, känns konstigt. Alla som gör ett sånt uttalande vet att Jezzball och Qix inte är ett plattformsspel.

Plattformsspel, typ av TV- eller datorspel där spelaren styr en spelfigur mellan olika plattformar.

Jo, men jag antog att han inte visste vad han pratade om

Visa signatur