Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

geforce 8800gts 512mb för 1900kr? :S

Permalänk
Avstängd

geforce 8800gts 512mb för 1900kr? :S

Alltså wtf?:

http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?cPath=79...

netsuperstore... detta kan inte stämma, vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Denna butik verkar verkligen inte vara något att lita på.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=1634

Permalänk
Avstängd

Du har ju rätt, folk varnar till och med. Detta verkar vara fejkpris. Tänkte fan att priset var för bra för att bara sant.

I övrigt är det billigast på datorbutiken nu, ligger på 2350:- det är ju inte helt fel det heller.

Permalänk
Medlem

Beställde precis dubbla GTS, se hur detta går...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Ajajajajajajajjajjjj!

Permalänk

Verkar fejk, varken https:// eller Krypterat

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

Tja, lycka till boys.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ouch.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Lånar tråden lite, kan man köra två GTS 512 av olika fabrikat i SLI? Spelar det nån roll om korten har olika default klockfrekvenser?

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk

Det snabbaste kortet klockas ner till det slöare.
Och ja man kan köra olika fabrikat.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Inte lönt och gå in på sidan ens. Har haft flera polare som beställt därifrån och alla råkat ut för samma sak - blivit blåsta utav bara helvete.

Förstår inte hur dem fortfarande kan ligga uppe.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

beställde min tv från netsuperstore. tog ca 2 månader innan jag fick den.. O.o men den va billig iaf. dom är billiga men leverans tider är inte att lita på kan jag säga. jag kommer aldrig handla hos dom igen iaf.

Permalänk

Jag har beställt därifrån... fast det dåliga ryktet. Jag fick varan mot faktura, fastän det bara skulle vara för företag, så jag är mycket nöjd. Kör mot postförskott om du är rädd att inte få tillbaka pengarna.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Jag vet inte, men jag skulle nog hellre ge 400-500kr mer för ett GTS och vara på den säkra sidan.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Vågar man chansa så är det ju oslagbart, SLI för mindre pengar än HD3870X2.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Man slår HD3870X2 med två st 9600GT så inga större problem där.
Men ja, 4000kr för två st 8800GTS 512mb hade suttit bra.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

kan de inte vara ett misstag då?
de säljer ju bl.a HD3870 för samma pris.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Avstängd

inget https// = bör inte lämna ut kontouppgifter

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Vad menar ni med https// ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Vad menar ni med https// ??

Det innebär att sidan är krypterad och att transporten av data är säker.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

Ja alltså, har man tid och inte har brottom och vill vänta så är det lungt MEN om man får problem med varan man köpte önskade man att man köpte någon annanstans ifrån. De är riktiga skojare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Från prisjakt....

"Har beställt härifrån 3 gånger då de har haft riktigt bra priser men egentligen ALDRIG fått sakerna levererade utan det har slutat med att jag efter en månad ringt och avbokat ordrarna. Håller inte vad de lovar, "fejkpriser" m.m.
Beställ inte av denna butik!!!"

3 gånger... ha ha ha ha

Man tycker att killen borde lära sig.

Permalänk
Avstängd

Hittade denna lilla tråd som gav nyttig läsning om frågan: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=139874&st=...

Där sågas netsuperstore hårt och butiks chefen "hussein" argumenterar även emot. Riktigt patetiskt att läsa inläggen från dom som försvarar företaget. Akta er! I feel sorry for you 2good4you, du kanske kommer bli blåst på denna affär. Men vi får väl se hur det går, posta gärna tillbaka så vi får se hur det går.

**Varning**Varning**Varning** För NetSuperstore...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Hittade denna lilla tråd som gav nyttig läsning om frågan: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=139874&st=...

Där sågas netsuperstore hårt och butiks chefen "hussein" argumenterar även emot. Riktigt patetiskt att läsa inläggen från dom som försvarar företaget. Akta er! I feel sorry for you 2good4you, du kanske kommer bli blåst på denna affär. Men vi får väl se hur det går, posta gärna tillbaka så vi får se hur det går.

**Varning**Varning**Varning** För NetSuperstore...

Mig blåser dom inte

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Mig blåser dom inte

Hehe det här ska bli kul att se utveckling på vill jag bara säga

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Beställde ett X38 moderkort därifrån, skulle ta 6 dager för lager status listade den som available. 18 dagar senare står det fortfarande att min behandling bearbetas.

Beställ inte därifrån, de svarar inte i telefonen så supporten är ickexisterande där.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Mig blåser dom inte

Skyll dig själv, bara det att _om_ du får problem med dina grafikkort eller liknande är det kiss kiss goodbye såvida du inte tar kontakt med Nvidia direkt.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med dom. Dom svarar i telefon och var trevliga. Jag skall ha svar på alla frågor gällande leveransstatus (accepterar max 3 dagar) och priset med inspelning innan några pengar sätts in per förskottsbetalning. Dom skall höra av sig senare idag. Snubben sa för övrigt att jag får dom för 1910Kr då dom kostade det när jag beställde dom, vilket är självklart, men bra pris. Nu har dom dock höjt till drygt 2000kr vilket fortfarande är mycket billigt.

AlbinNdoja: RMA görs till tillverkaren av kortet och inte till nVidia, och det brukar inte vara några större svårigheter.

http://www.leadtek.com/eng/warranty/rma_europe.asp

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Intressant, kommer att följa detta med spänning. Säger bara gl och hf!

Visa signatur

[AMD Phenom II X4 920@ 3.2 GHz][Gigabyte GA-MA790X-DS4][4GB RAM@912 MHz][Corsair 520W][4870 1024MB][Creative X-Fi Xtreme Audio][Seagate 250GB 7200RPM 16MB Cache][Windows 7 Professional 64bit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Har varit i kontakt med dom. Dom svarar i telefon och var trevliga. Jag skall ha svar på alla frågor gällande leveransstatus (accepterar max 3 dagar) och priset med inspelning innan några pengar sätts in per förskottsbetalning. Dom skall höra av sig senare idag. Snubben sa för övrigt att jag får dom för 1910Kr då dom kostade det när jag beställde dom, vilket är självklart, men bra pris. Nu har dom dock höjt till drygt 2000kr vilket fortfarande är mycket billigt.

AlbinNdoja: RMA görs till tillverkaren av kortet och inte till nVidia, och det brukar inte vara några större svårigheter.

http://www.leadtek.com/eng/warranty/rma_europe.asp

Jo sorry, menade till Gainward, XFX and so on. Dock brukar jag alltid göra RMA till butiken jag handlar ifrån när jag väl haft fel, har fungerat super.

Tja, lycka till. du kanske är en av de där 100 som trivs med butiken.
Jag tror att man får kolla upp alla saker, förklara för dom att man inte tollererar något bullshit och var trevliga mot dem, då lägger de nog prio på en.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.