Köpa xbox360 eller PS3:an? i dagsläget?

Permalänk
Medlem

jag skulle säga PS3. Då den har bluetooth för trådlösa kontroller + blueray plus annat godis som inbyggt wlan etc.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

PS3an är verkligen mysigt...ljudlös, iaf min 40gb.
De har dock lite att arbeta på gällande PSN och community stuff, typ meddelande och chat medans man spelar.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Så ni menar alltså att till xbox360 så ska man förutom att betala en månadskostnad för live , dessutom betal för att få lite färglada bloppar till menyer och annan skit??? Det kan inte vara sant om det nu är så. Det blir ingen 360 för mig om det ska vara så

Helt plötsligt känns pc bra mycket trevligare nu.

Du behöver inte köpa några ikoner eller teman om du inte vill. Visste själv inte ens att man kunde köpa nya ikoner.
Men om du vill köpa ikoner/teman så är det väl bra att möjligheten finns?

------------------------------------------------------

Detta är också troligen det sista jag skriver i den här tråden. Det är bara en massa tomma påståenden och värdelösa argument fram och tillbaka för att människor ska känna att de gjort ett bra köp. Känns som att ni ständigt behöver ha någon som håller er i handen och säger:
"Du gjorde ett bra köp, lilla gubben. Du gjorde det!"

Vafan, det är bara lite pengar. Om man blir missnöjd med den ena, köp den andra. Om man vill ha båda, köp båda. Men att sitta o slänga skit på den ena konsollen för att man köpt den andra är bara omogat och tyder på att man har för lite att göra om dagarna.

Jag har ägt de flesta konsoller som kommit ut, och har idag bara Xbox 360 och Nintendo DS. Jag kommer med all sannolikhet att köpa ett PS3 någon dag också. Men idag är jag fullt nöjd med mitt 360, men inte fan sitter jag och slänger skit på PS3 för det. Jag har betydligt viktigare saker för mig om dagarna är så.

I-lands problem FTW!

//Gorian signed out\\

Visa signatur

---

Permalänk

Vem tusan bryr sig om ikoner och teman? Att inte köpa en konsoll för att man måste betala för att byta profilikoner verkar skapligt hjärndött...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vem tusan bryr sig om ikoner och teman? Att inte köpa en konsoll för att man måste betala för att byta profilikoner verkar skapligt hjärndött...

Hahaha

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Nja principen tycker jag är knepig. Först betala för en livetjänst . . . ok då. Men sen betala yterliggare för grejer man kan tanka ner vetefanken asså. Tjänar dom så dåligt på sina grejer eller vad?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Jag håller med om att det är girigt av Microsoft att ta betalt för ikoner och teman men det är verkligen inget som skulle få mig att välja en annan konsoll. Livetjänsten på XBOX360 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på PS3 (jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Citat:

Livetjänsten på XBOX360 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på PS3 (jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

Är du medveten om hur dumt formulerat det var? Om det var med flit var det kanske ganska kul iofs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92
Är du medveten om hur dumt formulerat det var? Om det var med flit var det kanske ganska kul iofs.

hehe, men ack så sant det han skriver

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag håller med om att det är girigt av Microsoft att ta betalt för ikoner och teman men det är verkligen inget som skulle få mig att välja en annan konsoll. Livetjänsten på XBOX360 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på PS3 (jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

Nej det är knappast en dealbreaker, blev mest förvånad eftersom Xbotsen här på forumet sprang runt ett tag och skrek om att allt på PSN var dyrt och kostade massa pengar. Det visade sig vara tvärtom.

Det PSN saknar i övrigt jämfört med Live är de(otroligt bra) sociala funktionerna och ingame tillgång till dessa. Tycker dock dom är så pass viktiga att ditt påstående blir sant.

Det jag känner är PS3ans stora fördel nu när båda står brevid tvn är att den är så mycket mer konsumentvänlig/öppen som plattform. Mods till UT3 och möjligheten att göra themes själv är bara början på detta. Sen har ju MS å andra sidan XNA så när de spelen börjar komma blir det en stor fördel där.

I slutändan handlar det om att försöka lista ut vad som passar en själv bäst!

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min PS3 60GB US launch enhet fast nårra riktiga spel enligt mitt tycke har inte kommit riktigt än men Uncharted var skoj och jag ser mycket fram emot Metal Gear Solid 4 och andra PS3 exklusiva spel som Final Fantasy XIII t ex. Har också en Xbox 360 Premium 20GB HDMi versionen som jag spelat mer på faktiskt men jag avskyr att man måste betala för vissa online funktioner etc samt att Live nästan är mer nere än vad det är uppe. PS3 har ju Blu-Ray, Bluetooth, Wlan, skalar upp äldre Playstation spel, skalar upp DVD filmer men sen är det ju det där med spelutbudet som sagt men det löser sig snart hos PS3 hoppas jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristin-92

Nej exakt hur dumt formulerat var det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

+

Citat:

Jag håller med om att det är girigt av Microsoft att ta betalt för ikoner och teman men det är verkligen inget som skulle få mig att välja en annan konsoll. Livetjänsten på XBOX360 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på PS3

|<

Citat:

Alla som inte tycker som jag har fel! Beam me up, Scotty! (yes PLEASE do!)

~

man ska inte kasta sten i materiaströmen, man kan komma fram utan alla kulor kvar i påsen tydligen. :

Citat:

Livetjänsten på XBOX360 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på PS3 (jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

+

Citat:

Nej exakt hur dumt formulerat var det?

~

en direkt motsägelse inom en och samma mening är faktiskt hyfsat dumt i ett viktargument vanligtvis, även om den nu bara är språktekniskt lustig.

och utanför sitt sammanhang har du även där sågat denna retorikform, så varför fortsätta använda den, som avancerad ironi eller bara total frånvaro av självinsikt?

(och inga fler usla StarTrek-oneliners om det där nu tack, tänk på att det faktiskt inte är Spock på min avatar)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Du är alldeles för språkligt begåvad för att jag ska förstå vad du menar, kan du ta av dig foliekepsen och tala klarspråk? Om du inte fattar innebörden av "går inte ens att jämföra" tycker jag det är dags att du kommunicerar med lite fler riktiga människor så kanske du blir beskaffad med kunskap om hur den mening bör tolkas. Att sitta och leka besserwisser på forum är säkert sjukt meriterande i dina kretsar men för oss andra som har något som liknar ett socialt liv blir vi inte fullt så imponerande av din attityd. Jag ska ändå förtydliga de citat du valt att pryda ditt inlägg med...

Jag tycker det är girigt av MS att ta betalt för ikoner och teman men personligen bryr jag inte mig ett smack om varken ikoner eller teman. Det är alltså MS agerande jag tycker är under all kritik inte det faktum att jag inte får pryda min spelarprofil med yogibear istället för ett rymdmonster. Väljer man bort en konsoll för att man måste betala för att bakgrunden ska se ut som USS Enterprise tycker _jag_ att man prioriterar helt fel.

Jag försöker fungera som motvikt till din sanningsmonopol så det blir lite dubbemoral, vilket du själv så förtjust har konstaterat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är alldeles för språkligt begåvad för att jag ska förstå vad du menar, kan du ta av dig foliekepsen och tala klarspråk? Om du inte fattar innebörden av "går inte ens att jämföra" tycker jag det är dags att du kommunicerar med lite fler riktiga människor så kanske du blir beskaffad med kunskap om hur den mening bör tolkas. Att sitta och leka besserwisser på forum är säkert sjukt meriterande i dina kretsar men för oss andra som har något som liknar ett socialt liv blir vi inte fullt så imponerande av din attityd. Jag ska ändå förtydliga de citat du valt att pryda ditt inlägg med...

Jag tycker det är girigt av MS att ta betalt för ikoner och teman men personligen bryr jag inte mig ett smack om varken ikoner eller teman. Det är alltså MS agerande jag tycker är under all kritik inte det faktum att jag inte får pryda min spelarprofil med yogibear istället för ett rymdmonster. Väljer man bort en konsoll för att man måste betala för att bakgrunden ska se ut som USS Enterprise tycker _jag_ att man prioriterar helt fel.

Jag försöker fungera som motvikt till din sanningsmonopol så det blir lite dubbemoral, vilket du själv så förtjust har konstaterat.

oj, en hel mening som nästan enbart består av dryga oneliners, det har jag ju aldrig sett för när nån ilsken nörd målat in sig i ett hörn. och tänka sig att det enbart är på forum sånt händer. jag har fö hög verbal kapacitet också, men det hjälper mig inte att kommunicera med nötter ute i verkligheten heller givetvis, tvärtom.

ytterligare en värdegrund. jag tycker det är viktigt att kuna ha en miljö jag trivs i, både med bakgrund och navigering. jag trivs inte i 360s röriga leksakmenyer, vilket jag inte använder som argument då det finns de som gör det.

jag utövede inget sanningsmonopopl, mina argument var sakliga och det jag påpekat här är enbart andra sanningsmonopols verkani. som dina "bevis på sanningen" via M3 tex där jag pekade ut att de inte är ett dugg objektiva.

Visa signatur

Permalänk

Var det någon som sa nåt om brist på självinsikt? Snacka om att kasta sten i glashus! Du är ju helt otrolig... lycka till i livet lille vän!

Citat:

som dina "bevis på sanningen" via M3 tex där jag pekade ut att de inte är ett dugg objektiva

Har jag NÅGONSIN hävdat att M3's artikel var ett bevis på något? Jag länkade till den och sa att de försökt besvara trådens ursprunliga frågeställning. Sluta ljuga nu för du cementerar bara bilden av dig som en ensam osocial människa som vrider allt till att försöka stärka dina argument, absolut måste ha sista ordet i varje tråd och kliver ur sängen på morgonen enkom för att tjafsa på forum. Nu besparar jag övriga trådläsare en fortsättning på den här pajkastningen, grattis Andreas du vinner igen! *suck*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Var det någon som sa nåt om brist på självinsikt? Snacka om att kasta sten i glashus! Du är ju helt otrolig... lycka till i livet lille vän!

Har jag NÅGONSIN hävdat att M3's artikel var ett bevis på något? Jag länkade till den och sa att de försökt besvara trådens ursprunliga frågeställning.

Sluta ljuga nu för du cementerar bara bilden av dig som en ensam osocial människa som vrider allt till att försöka stärka dina argument, absolut måste ha sista ordet i varje tråd och kliver ur sängen på morgonen enkom för att tjafsa på forum. Nu besparar jag övriga trådläsare en fortsättning på den här pajkastningen, grattis Andreas du vinner igen! *suck*

oj, både "lille vän" och "lycka till i livet". båda är klassiker av vikt i dessa sammanhang. jag tror bestämt du lider av ett av de svåraste fall av mindervärdeskomplex* jag råkat på.

ja, och jag påpekade att de inte var så objektiva. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=816... och sen spårar det ur lite.

åh jag tackar, du avslutar ju storartad och helt enligt mönstret* genom att deklarera ärofull sorti samtidigt ironiskt fylld med ytterligare smädelser. jag applåderar din konsekvens!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstog det roliga i denna mening som att:

Om något inte ens går att jämföra med något annat, är det senare i uttalandet mer överlägset än det andra.

Så med tanke på att du framhåller Microsoft och XboX borde PS3 stå först antar jag

Meningen borde ha varit så här gissar jag:
Livetjänsten på PS3 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på XBOX360(jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

Dock kan jag ha tolkat det fel... ^^

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Jag förstog det roliga i denna mening som att:

Om något inte ens går att jämföra med något annat, är det senare i uttalandet mer överlägset än det andra.

Så med tanke på att du framhåller Microsoft och XboX borde PS3 stå först antar jag

Meningen borde ha varit så här gissar jag:
Livetjänsten på PS3 går för övrigt inte ens att jämföra med motsvarande tjänst på XBOX360(jag har bägge konsollerna hemma så jag kan lätt jämföra).

Dock kan jag ha tolkat det fel... ^^

Jag tolkar det ochså så, fast han menar att 360 ska ha bättre och Ps3 sämmre men han har skrivigt det bakvänt.

Permalänk

Det som är kul är ju att han skriver att man inte kan jämföra dom men sedan skriver han att han har båda så att han kan jämföra dom, fast det skulle man ju inte kunna...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Det som är kul är ju att han skriver att man inte kan jämföra dom men sedan skriver han att han har båda så att han kan jämföra dom, fast det skulle man ju inte kunna...

Han kanske men att man inte kan gemföra dom på en speciell punkt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Jag är nöjd med min PS3 60GB US launch enhet fast nårra riktiga spel enligt mitt tycke har inte kommit riktigt än men Uncharted var skoj och jag ser mycket fram emot Metal Gear Solid 4 och andra PS3 exklusiva spel som Final Fantasy XIII t ex. Har också en Xbox 360 Premium 20GB HDMi versionen som jag spelat mer på faktiskt men jag avskyr att man måste betala för vissa online funktioner etc samt att Live nästan är mer nere än vad det är uppe. PS3 har ju Blu-Ray, Bluetooth, Wlan, skalar upp äldre Playstation spel, skalar upp DVD filmer men sen är det ju det där med spelutbudet som sagt men det löser sig snart hos PS3 hoppas jag.

Jag skulle vilja lägga till att min gamla 360 (som såklart är stendöd nu) hade en för hög ljudnivå (och ett väldigt irriterande typ av fläktljud,,,inte bara nivån alltså). Jag kanske fick ett måndags-ex men generell bygg-kvalitet kändes inte bra i jämnförelse med PS3.

Jag tycker att är det spel och endast spel som man vill använda konsolen till så är 360 lite vassare pga av utbud och delvis spel-priser. Grafiskt så får man nog säga att ingen är självklar vinnare.

Som media/film-visare så vinner PS3 helt klart (även Hemmabio tidningen använder PS3 som testmaskin när de testar blu-ray-material på diverse LCD/Plasma-skärmar. Nu när blu-ray är det nya formatet så känns PS3 som ännu starkare kandidat (laddar blu-ray lika fort som vanliga dvd-spelare laddar dvd-skivor,,,,detta är alltså inte fallet med stationära blu-ray-spelare,,,dryga minuten innan du får se din film är inte helt ovanligt).

HD-ljudformatens stöd är lite bristande på PS3 (om du nu har förstärkare och högtalare i den prisklass där du får en märkbar skillnad). Frågan är väl om Sony kommer att uppdatera mjukvara för dessa ljudformat då PS3'an helt konkurrerar ut Sony's egna stationära blu-ray-spelare på alla fronter(inkl klart billigare i dagsläget). Sony vill väl inte skjuta sig själv i foten genom att göra den billigaste blu-ray-spelare bästa på alla fronter,,,,då säljer dom ju inga andra).

Vi kanske har lämnat den konstruktiva diskussionen ang skillnader/styrkor hos dessa konsoler med tanke på nivån på senare poster. Det går att ha meningsskiljaktigheter utan att behöva använda sig av personangrepp.

Ha det bra boys,,

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
http://www.gametrailers.com/player/32037.html?type=mov

Intressant film

Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Lika hjärndött som att titta på hårdvaruspecarna :). Löjligt om inte annat.

Permalänk
Medlem

Ung. lika hjänrdött som att få betala för lite nya teman eller färgglada gubbar/knappar eller vad f*n det nu är

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300