Permalänk
Medlem

2 itunes frågor

1. Jag har ställt in i itunes att den ska synkronisera min ipod när den ansluts. om jag ansluter min kompis ipod, kommer den att deleta hans musik o kopiera mitt bibliotek till hans ipod?

2. Kostar det något att hämta "bildmaterial till album"?

ops, fel plats

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

2. Nixpix. Skaffa ett iTunes konto bara, sen hämtar den covers automatiskt och gratis

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Hedersmedlem

Re: 2 itunes frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av f|lle
ops, fel plats

Tråden kan gott ligga här tycker jag. Det är ganska troligt att folk som har svar på dina frågor hänger i den här forumdelen.

Permalänk
Medlem

Re: 2 itunes frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av f|lle
1. Jag har ställt in i itunes att den ska synkronisera min ipod när den ansluts. om jag ansluter min kompis ipod, kommer den att deleta hans musik o kopiera mitt bibliotek till hans ipod?

2. Kostar det något att hämta "bildmaterial till album"?

ops, fel plats

1. nej, den kommer dock troligen fråga om du vill deleta.

1. nej, kostar som sagt inget. men man måste ha itunes konto

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Re: 2 itunes frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
1. nej, den kommer dock troligen fråga om du vill deleta.

säker på att den frågar, när jag ansluter min så synkroniserar den direkt

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Det kommer komma upp ett meddelande "Denna ipod är synkad mot ett annat bibliotek. Vill du synka mot det här.."

Bara att trycka nej så kommer det inte synkas med dina låtar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

precis som SunQ skriver, så syncar den bara direkt om det är ditt bibliotek som ligger på ipoden, är det nån annans så som din kompis, så bör den fråga, har aldrig varit me om nått annat i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag har ett itunes konto men vart går jag in och synkar så det blir coverflow på alla låtar? Jag har bilboteket uppe med spellistor osv. Men måste man trycka på nån knapp eller gå in i nån meny ?

Permalänk
Medlem

finns en knapp lägst upp som aktiverar cover flow, i alla fall på mac versionen av itunes. har inget att göra me om man har itunes konto eller inte

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Smyger in med en liten fråga här.
Jag har ett album med Dream Evil (Dragonslayer) och alla låtar tillhör samma album (ID3 tagarna), den har hittat bild till albumet men ändå så blir det 4 album med Dream Evil, Dragonslayer med låtarna strödda i de fyra albumen, varför?
Det är rätt jobbigt och fattar inte varför det blir så >.<

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Kolla så allt stämmer så det inte är någoon som har fel i någon tag. Sedan sorteras coverflowen efter hur du sorterar listan under.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Smyger in med en liten fråga här.
Jag har ett album med Dream Evil (Dragonslayer) och alla låtar tillhör samma album (ID3 tagarna), den har hittat bild till albumet men ändå så blir det 4 album med Dream Evil, Dragonslayer med låtarna strödda i de fyra albumen, varför?
Det är rätt jobbigt och fattar inte varför det blir så >.<

Precis som Josasp säger så är det nog något fel på någon av tagarna. Pröva att markera alla låtarna i albumet i iTunes och högerklicka sedan på dem och välj "Visa info". Därefter behöver du nog bara skriva in albumets eller artistens namn och trycka ok. Då borde det vara löst.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
Precis som Josasp säger så är det nog något fel på någon av tagarna. Pröva att markera alla låtarna i albumet i iTunes och högerklicka sedan på dem och välj "Visa info". Därefter behöver du nog bara skriva in albumets eller artistens namn och trycka ok. Då borde det vara löst.

Har gjort det. Info angånende Artist, Albumartist, album, genre är precis indentisk på alla låtar men ändå blir sådär. Det är inte enda albumet det är så på. Tycker det är skitkonstigt när allt är precis likadant och rätt.

Edit fixade det på nått sätt. La det som samling eller så var det för jag kryssade i "album utan mellanrum"

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Hur är bästa sättet att få över musiken man har i iTunes till min externa hdd? Ska formatera datorn.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem

Ta hela iTunes Musik mappen och kopiera, sen kopierar du tillbaka hela mappen när du är klar.

Under förutsättning av att du har autosorterat din musik med itunes.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug