Erfarenheter av Aplus Twin Engine?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Aplus Twin Engine?

Funderar på att köpa Aplus Twin Engine-chassit, men har lite funderingar..
Låter fläkten fram lika mycket som den ser ut att göra?
Är chassit någorlunda tyst?
Lätt att montera i chassit? (nybörjare på datorbygge här)

Annat positivt och negativt om chassit uppskattas självklart också!

Permalänk
Medlem

Fläkten fram och på sidan låter inte alls mycket. De går i 800rpm och kyler skit bra samt är tysta!

Chassit är rymligt men varning ifall du köper en stor cpu kylare då sido fläkten är i vägen.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

Låter kanoners! Tackar så mycket för "minirecensionen", det uppskattas.

Permalänk
Medlem

okej, sry att jag är lite sent uppdaterad grabben, men jag har haft ett a-plus twin engine chassi. Det är hyffsat stort, ganska jobbigt att bära på lan. Men det kyler bra. Du kommer alltså att få med, 2 x 120mm fläkt på sidan och i fronten. Vilket du sett på bilder. Ena fläktkontrollern sitter vid sidan av fronten. Och andra minns jag inte. Det låter ganska lite när du tar bort "ullet" som sitter fast vid fläkten vid sidan. Vilket gör en enormt skön skillnad. Moderkortet sitter perfekt i chassit, och ifall du har en biffig processorfläkt. Så är det här chassit verkligen värt köpet!

Jag rekomenderar att du köper detta chassi ifall du är ute efter att få en kall dator. Och ifall du har stora komponenter!

Lycka till

Visa signatur

Nej