Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Här på Sweclockers© sysslar vi inte med offtopic.

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte att jag kunde låna tråden en liten stund, för jag har ett väldigt liknande problem. Fast annorlunda.

Jag bor på en internatskola, och för ett halvår sen så blev jag ihop med en toppen tjej, vi hade det bra osv tills hon och min bästa polare blev bättre och bättre vänner.

Ja, nu har hon dumpat mig för någon månad sen, och det svider så frukansvärt.
Hon och min bästa polare är nu ihop, och jag har inte snackat med någon av dom överhuvudtaget sen dess.
Jag har inte en aning om vad jag ska göra, för jag står knappt ut med det här längre, jag har förvisso bara 1-1,5 månader kvar innan jag flyttar hem. Men jag kan inte sova på nätterna, mitt skolarbete dalar neråt (vilket inte alls är bra så här i slutet av 3an).

Ja, jag mår piss i allmänhet och jag får snart panik! =( Vad ska jag göra, det går ju inte precis bara försöka ignorera dom och låtsas som ingenting?.

//Fowzzer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Hej, tänkte att jag kunde låna tråden en liten stund, för jag har ett väldigt liknande problem. Fast annorlunda.

Jag bor på en internatskola, och för ett halvår sen så blev jag ihop med en toppen tjej, vi hade det bra osv tills hon och min bästa polare blev bättre och bättre vänner.

Ja, nu har hon dumpat mig för någon månad sen, och det svider så frukansvärt.
Hon och min bästa polare är nu ihop, och jag har inte snackat med någon av dom överhuvudtaget sen dess.
Jag har inte en aning om vad jag ska göra, för jag står knappt ut med det här längre, jag har förvisso bara 1-1,5 månader kvar innan jag flyttar hem. Men jag kan inte sova på nätterna, mitt skolarbete dalar neråt (vilket inte alls är bra så här i slutet av 3an).

Ja, jag mår piss i allmänhet och jag får snart panik! =( Vad ska jag göra, det går ju inte precis bara försöka ignorera dom och låtsas som ingenting?.

//Fowzzer

Jag skulle nog tagit en rejäl funderare på om det där verkligen är din bästa "polare".
För det låter verkligen inte som det.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Jag skulle nog tagit en rejäl funderare på om det där verkligen är din bästa "polare".
För det låter verkligen inte som det.

Nä, jag har redan blivit övertygad om att han verkligen inte är det. Har snackat lite med han på msn om det. Men han är omöjligt att vara resonabel med. =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Nä, jag har redan blivit övertygad om att han verkligen inte är det. Har snackat lite med han på msn om det. Men han är omöjligt att vara resonabel med. =/

Dåså, då är de bara be honom äta skit.
Sen hoppas på att hon gör slut snart och då lär han ångra sej.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Tur man är den som absolut inte kan tänka sig gå tillbaka till sitt gamla förhållande :). Folk har dock frågat mig flertalet gånger om mitt ex fortfarande är kär i mig då hon verkar riktigt på och alltid ska vara nära när vi är på gemensam fest eller liknande. De har nog inte fattat bara att vi kan vara kompisar efteråt ^^.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Nä, jag har redan blivit övertygad om att han verkligen inte är det. Har snackat lite med han på msn om det. Men han är omöjligt att vara resonabel med. =/

Once a hoe always a hoe!
Hon kommer att lämna honom på samma sätt en dag, götta dig med det.

Jag har dock varit med om en liknande situation mellan två av mina vänner.
Vän A träffade en tjej, dock gick väl ganska standard i nån månad eller hur länge det nu var, sedan träffar vän B tjejen.
Det hela slutar med att tjejen dumpar vän A för vän B.

Det var verkligen inte okej mellan dessa två killar på jävligt lång tid efteråt.
Nu var förvisso inte dom bästa vänner, men ändå skapligt nära.

Tjejen tror jag inte ens han hälsar på när det är fest.

Permalänk

Se det på distans: du har en flickvän och en bästa kompis. Blir av med båda. Du vill inte ha tillbaka dem. Skolpresteringen sjunker.

Det du behöver är ersättare. Försök att skaffa någon till kompis och bli inte känslomässigt involverad med någon tjej.

Vad du än gör; sitt inte inne och tyck synd om dig själv.

Bygg upp några planer på hämnd. Kan gärna innehålla laxeringsmedlel. (Du behöver inte fullfölja, men känns rätt skönt att fundera på istället, bäst är ändå att glömma och ersätta)

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Jo drömmarna om hämnd är väldigt fina.
Ack vad man drömt om att slå ut ett par tänder på en viss person

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hehe.. har hänt rätt ofta:D..

jag personligen skulle säga åt båda att äta skit å brinna i helvetet.
riktigt stämpla det i pannan på dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jo drömmarna om hämnd är väldigt fina.
Ack vad man drömt om att slå ut ett par tänder på en viss person

Japp! Får hoppas drömmarna slår in inom närmsta framtiden bara

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Tack alla för allt stöd och idéer osv, känner mig hela tiden lite bättre när jag läser denna tråden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
Se det på distans: du har en flickvän och en bästa kompis. Blir av med båda. Du vill inte ha tillbaka dem. Skolpresteringen sjunker.

Det du behöver är ersättare. Försök att skaffa någon till kompis och bli inte känslomässigt involverad med någon tjej.

Vad du än gör; sitt inte inne och tyck synd om dig själv.

Bygg upp några planer på hämnd. Kan gärna innehålla laxeringsmedlel. (Du behöver inte fullfölja, men känns rätt skönt att fundera på istället, bäst är ändå att glömma och ersätta)

Jag gillade verkligen det där, planera för en hämnd tipset, just att få ge tillbaka något. Det bästa med laxermedlet hade ju varit att jag bor granne med den där killen, så man hör i princip allt som händer på toan. (Vilket i många fall inte är så trevligt). Men jag kan bara tänka mig följderna av laxermedel.

Permalänk
Medlem

Smack that ass and move on.

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk

Sjung en serenad utanför hennes fönster en kväll... hon lär definitivt bli avskräckt och säga att det aldrig kommer bli något igen, då är det bara att tacka och gå vidare. Closure är viktigt.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowzzer
Hej, tänkte att jag kunde låna tråden en liten stund, för jag har ett väldigt liknande problem. Fast annorlunda.

Jag bor på en internatskola, och för ett halvår sen så blev jag ihop med en toppen tjej, vi hade det bra osv tills hon och min bästa polare blev bättre och bättre vänner.

Ja, nu har hon dumpat mig för någon månad sen, och det svider så frukansvärt.
Hon och min bästa polare är nu ihop, och jag har inte snackat med någon av dom överhuvudtaget sen dess.
Jag har inte en aning om vad jag ska göra, för jag står knappt ut med det här längre, jag har förvisso bara 1-1,5 månader kvar innan jag flyttar hem. Men jag kan inte sova på nätterna, mitt skolarbete dalar neråt (vilket inte alls är bra så här i slutet av 3an).

Ja, jag mår piss i allmänhet och jag får snart panik! =( Vad ska jag göra, det går ju inte precis bara försöka ignorera dom och låtsas som ingenting?.

//Fowzzer

Har vart med om en liknande situation. Var tillsammans med en tjej ett tag, sen låg hon med en polare, sen med ett gammalt ex. Kan säga att det var de struligaste 5 månaderna i mitt liv!

Efter det var det hat mot henne och festa som gällde. "Dejtade" en del, och sen 8 månader senare träffade jag min nuvarande flickvän som jag fortfarande är nykär i efter ett halvår

Allt löser sig till slut, bara att stå ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Det måste vara grymt jobbigt att vara Vän med den person som dumpat en.

Jag har alltid gått på "hat" metoden.. väldigt effektiv, Snabbaste sättet att komma över någon. Nog för att det var jag som gjorde slut men det känns ändå..

Vänskap kan bli kärlek men kärlek kan aldrig bli vänskap.

Sant enligt mig.

Men självklart finns det fall där man kan vara vänner.. t.ex om båda hittat någon ny man är "överens" .. vem vet

Av egen erfarenhet vet jag att hatmetoden funkar bra till att börja med, nackdelen är att det är jobbigt och tar energi att gå runt och hata hela tiden, tillslut faller det samman endå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kyroz
Av egen erfarenhet vet jag att hatmetoden funkar bra till att börja med, nackdelen är att det är jobbigt och tar energi att gå runt och hata hela tiden, tillslut faller det samman endå.

Poängen är att man ska hitta någon ny och bättre innan allt faller samman, då går allt i harmoni!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv

apspektakel är nog en utav de klokare i denna tråd. Följ hans råd! Tro mig jag har suttit i samma båt som du, bara att det var 10ggr värre, kastade bort 1 år på iprincip inget. VIll du läsa om det hela så:

http://www.flashback.info/showthread.php?t=613199

Glöm henne helt, ta bort henne från msn, bilddagboken, hennnes nummer, radera alla sms. Ja iprincip allt dom har med henne att göra. Sen är det bara att försöka skaffa sig någon annan!

Att försöka hämnas är helt meningslöst. Och varför slösa energi på att gå runt och hata personen?

Nej det bästa du kan göra är att bara ignorera henne totalt, skit i att svara på sms, skit i att prata med henne, bara ignorera.

Jag följde dessa tipsen och har aldrig mått bättre, var sjukt kär i en tjej i 1 år och hon bettede sig väldigt illa, ändå så fortsatte jag att förlåta henne.

Nu pratar jag knappt med henne, kanske något hej lite då coh då i skolan, och jag har skaffat mig en tjej som jag trivs tusen ggr bättre med :)w