Permalänk
Medlem

CPU: E8500 @ 8*500 = 4000MHz - 1,3V
IDLE: ~32°
LOAD: ~49°
Reserator 1 + ZM-RF1 på lågt varv

Load med Orthos och temp med Realtemp.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
CPU: E8500 @ 8*500 = 4000MHz - 1,3V
IDLE: ~32°
LOAD: ~48°
Reserator 1 + ZM-RF1 på lågt varv

Load med Orthos och temp med Realtemp.

vad är grejen med 8500 om man kör med 8 som multipel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
vad är grejen med 8500 om man kör med 8 som multipel?

9,5*500 blir 4750 och det vet jag inte om den orkar än. Gör den det är de ju jättekul men jag håller fortfarande på att testa hur högt de går och 4GHz är de jag kommit till för tillfället, tar ju lite tid att stabilitetstesta osv. Är väl inte helt fel att testa hur högt man kan komma i FSB först eller hur?
Eller du kanske tycker jag hellre ska köra 9,5*421 för att nå 4GHz?

Sen är det väl inte säkert en E8200 hade klarat 8*500 vid 1,3V? Tror det är ganska nära max för en sån.

Borde gå att komma en bit högre med denna E8500, har ju knappt börjat höja Vcore än men ville som sagt först se hur högt i FSB jag kunde komma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lycka till!
Skall bli spännande att se hur det går.

Permalänk
Medlem

35~ grader i idle 3.6 ghz - 55~ grader load 3.6 ghz

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk

Ca 35c Idle, Ca 65c Load.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nvmuppen
lycka till!
Skall bli spännande att se hur det går.

Har nu ökat multiplern och kör 8,5*510=4,33GHz.
Orthosstabilt med ~1,4Vcore (pendlar lite vid belastning) och temps är idle ~35° och 60° i load med RealTemp.

Visa signatur

Permalänk

EDIT: nu förtiden

CPU: QX9650 @ 4Ghz 1.39v
Idle: ~25C.
Load: ~41C.
CPU-kylare: Zalman Reserator XT
Chassi: Thermaltake Armor VA8000BWS

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
4.2ghz

Idle 35-40

Load 56-60

Vilken processor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

25 med typ Msn, Firefox, mIRC, Daemon Tools, uTorrent och lite annat småkrafs.

I Load är det ungefär 56 grader.

Permalänk

CPU: Q6600 @ 2,4Ghz
Idle: 50-60
Load: Upp till 80
Kylare: Thermalright Ultima-90

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Cpu: E2160 @ 2,7 300*9 @ stock
idle:19-23
Load: 55 med TaT på 100% 45 med orthos
kylare: Blue Orb II

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

just nu |33 core 1 | 34 core 2|

står i sign vilken cpu

((((((((((5600+ amd athlon x2 )))))))))))

NÖJD ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

idle ca 25 grader, load ca 45 grader

system i sign.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
just nu |33 core 1 | 34 core 2|

står i sign vilken cpu

Det står inte i sign vilken CPU och öven om det gör de så är det kass eftersom du kanske uppdaterar din dator om ett år och då stämmer inte ditt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När ni som har en QUAD eller processor bara skriver 1 ända temperatur istället för 4st (en för varje kärna) hur får ni det resultatet? vilket program använder ni?

Jag använder lite olika program för att kolla tempen men det ända som visar en CPU temp samt 4st kärn temps är Everest.
Det jag inte fattar är hur jag kan få följande resultat efter 30min i Prime95

Moderkort: EP35-DS4
Cpu: Q9450 @ 3200 (1,216 i Vcore)
Cpu kylare: TRUE + Noctua P12

(load temps)
Cpu temp: 39
Kärna1: 57
Kärna2: 55
Kärna3: 52
Kärna4: 50

Hur kan Cpu temp visa 39 grader när alla kärnorna är betydligt varmare? Och vilken temp ska man gå efter när man ska kolla att den är OK???
Många säger att de inte vill gå över 60grader på sin cpu, menar ni kärntemp eller cpu temp? Nu blev det många frågor sådär på en gång men man vill ju veta innan man provar att klocka lite mer.

Tack för hjälpen på förhand.

Mvh Apan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Det står inte i sign vilken CPU och öven om det gör de så är det kass eftersom du kanske uppdaterar din dator om ett år och då stämmer inte ditt inlägg.

vad fan snackar du om, det stog i sign när jag skrev inlägget . det är en 5600+ med 6400+ orginal kylningen ,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AMD 6000 @ 3,0 Ghz, Orginal kylning.
Solen har gassat på datorn hela dagen också.

Idle:
CPU: 40 c
#1: 36 c
#2: 46 c

Load:
Cpu: Den kan komma enda upp imot 60 c. Dock olika.

@ Everest Ultimate Edition.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apan1
När ni som har en QUAD eller processor bara skriver 1 ända temperatur istället för 4st (en för varje kärna) hur får ni det resultatet? vilket program använder ni?

Jag använder lite olika program för att kolla tempen men det ända som visar en CPU temp samt 4st kärn temps är Everest.
Det jag inte fattar är hur jag kan få följande resultat efter 30min i Prime95

Moderkort: EP35-DS4
Cpu: Q9450 @ 3200 (1,216 i Vcore)
Cpu kylare: TRUE + Noctua P12

(load temps)
Cpu temp: 39
Kärna1: 57
Kärna2: 55
Kärna3: 52
Kärna4: 50

Hur kan Cpu temp visa 39 grader när alla kärnorna är betydligt varmare? Och vilken temp ska man gå efter när man ska kolla att den är OK???
Många säger att de inte vill gå över 60grader på sin cpu, menar ni kärntemp eller cpu temp? Nu blev det många frågor sådär på en gång men man vill ju veta innan man provar att klocka lite mer.

Tack för hjälpen på förhand.

Mvh Apan

Jag hoppas att de som skriver endast en temperatur när de har en quad är den högsta coretempen (alltså kärnan med högst temp och inte den generella CPUtempen). Det är kärntempen som är intressant i alla lägen när man redovisar temps här på forumet. Och denna är då inte uppmätt med everest eller liknande för då kan man lika gärna kolla i grannens rabatt efter bra mätvärden.

Använd core temp och inget annat. Jag vet att en del har samma värden i everest och andra program som i Core temp, men så är det inte för alla, och eftersom att de andra programmen är mindre trovärdiga, använd ej dem. Eller rekommendera inte dem för processortempavläsning iaf.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Idle: 65-70 °C
Load: 90 °C

Permalänk
Medlem

E4300 - 1.8 @ 2.4

Idle: ~ 28C
100% Load: ~ 48C

(Värden från Coretemp)

Permalänk
Medlem
Citat:

vad fan snackar du om, det stog i sign när jag skrev inlägget . det är en 5600+ med 6400+ orginal kylningen ,

Han snackar om att ditt inlägg blir värdelöst då du inte skrev vilken CPU det gällde i skrivande stund där du skrev temperaturerna, om man skulle kolla idag vad det är för processor du menar så hade man blivit tvungen att scrolla längre ner för att se att du även skrev detta inlägg med vad för processor ditt första inlägg gällde.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Han snackar om att ditt inlägg blir värdelöst då du inte skrev vilken CPU det gällde i skrivande stund där du skrev temperaturerna, om man skulle kolla idag vad det är för processor du menar så hade man blivit tvungen att scrolla längre ner för att se att du även skrev detta inlägg med vad för processor ditt första inlägg gällde.

han började jhu jiddra om att min cpu var kass och shiet han käkar för mkt kreatin och får utbrott . hetsbarn säger jag bara . inte till dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

han började jhu jiddra om att min cpu var kass och shiet han käkar för mkt kreatin och får utbrott . hetsbarn säger jag bara . inte till dig

Jag skrev inget om att din CPU var kass. Skrev som sagt att det är kass att det inte står i inläggen vilken CPU temperaturerna gäller för, folk verkar inte tänka på att man ändrar sin rigg iband och då blir alla inlägg inaktuella om man inte skriver på rätt sätt.

Btw, käkar inte kreatin och får inte utbrott. Det är du som hettsar, inte jag.

"Det står inte i sign vilken CPU och öven om det gör de så är det kass eftersom du kanske uppdaterar din dator om ett år och då stämmer inte ditt inlägg."

Var ser du hettsen och utbrotten i detta inlägg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl ganska uppenbart att om man har så svårt att skriva som storkeen har bör han nog även ha lika svårt att läsa och tolka andras texter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
CPU: Q6600 @ 2,4Ghz
Idle: 50-60
Load: Upp till 80
Kylare: Thermalright Ultima-90

Säg att du skämtar!? Hur fan kan man ha 80 i temp i load på en stock q6600 om det inte är så att man inte har några fläktar igång i chassit alls!?

Aja jag kan väl lägga fram mina skamliga temps.

Q6600 @ 3ghz
Kylare: Noctua NH-P12 (med 1xNF-P12)
Chassi: P182
Chassifläktar: 2xNF-P12

Idle: ~34-39C (genomsnitt av alla cores)
Load: Upp till 70C

Känns inte riktigt bra med 70C i Load(prime) speciellt med tanke på att jag kör alla noctuas i 1300rpm... Ska sänka hastigheten på dom noctuas jag har och skaffa 2xscythe(noctua var inte riktigt värt det) och lägga till en fläktkontroller. Också sänka till 2.4ghz och förhoppningsvis har jag då bra temps även under load samtidigt som jag har ett tyst system.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk

AMD 6000+ 3,0 GHz
Kylare: Original
Chassi: Antec Ninehoundred; 3x120mm 1x200mm

Idle: 24
Load: 35-40

Permalänk

Hur kollar man smidigast temperaturen?

Visa signatur

Party people in the house!

Permalänk
Medlem

Update:

Idle: ~32 grader (Core 1 & 2 = 38 grader)
Load: ~60

Kylare: Zalman CNPS7500 (lägsta fläktvarv)

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kan inte nån bara rensa tråden på alla inläggen som inte innehåller vilket system tempen är med? De ger ingenting när man skriver tempen och inte systemet.

Visa signatur