Hela kalsongerna framme, mode eller missförstånd?

Permalänk
Medlem

Hela kalsongerna framme, mode eller missförstånd?

Är det verkligen så snyggt att dra ner byxorna så pass att hela kalsongerna syns, eller har killarna bara missförstått detta? Jag förstår lite om man vill dra ner byxorna någon centimeter så att märket längs kanten syns, men något längre ner förstår jag inte alls.
Är det en urringning för killar, eller har folk plötsligt börjat gå ner så pass mycket i vikt att inga byxor sitter kvar i midjehöjd? Kommer tillverkarna börja göra jeans som faktiskt SKA sitta så för att tillfredsställa detta mode?

Jag uppskattar särskilt åsikter från tjejerna på forumet, är det verkligen attraktivt eller sexigt att visa kalsongerna?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Det är skönt med häng, du är för gammal för att förstå.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Det är skönt med häng, du är för gammal för att förstå.

Skönt? Man kan ju inte gå ordentligt, då ramlar byxorna ner.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Jeans med häng? Tycker det är mycket behagligt, så länge man har en t-shirt/liknande som hänger ner och täcker över kalsongerna så spelar det väl ingen roll om man har häng eller inte? Personligen tycker jag bara det är skönt att slippa ha dom för långt upp, känns lite mer lufftigt. Sen, det ser lite extra snyggt ut om man har rätt jeans. Det är en bonus.

Självklart ser det bra ut med jeans som sitter högre upp, äger en del sådana, men använder dom till lite finare tillfällen då man ej bör ha häng, så som släktträffar, möten osv.

Men det hade varit kul med lite feminina åsikter på hur snyggt det är också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Skönt? Man kan ju inte gå ordentligt, då ramlar byxorna ner.

Nej.

Dold text
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Vilken typ av häng är det vi snackar om, '1cm under märket häng' på kallingen eller 'halva kallsongen framme' häng, personer med det senare förstår jag mig inte på, har en polare som måste gå och dra upp byxorna hela jävla tiden, vart i ligger meningen?
Polaren säger att det är skönt, men vafan, han ser ju ut som ett retard

Själv så kör jag med låg midja, en halv cm. av kallingen kan synas.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag hade alltid häng förut, tyckte det var hur skönt som helst och att det var jätteenkelt att gå. För ett tag sedan testade jag att dra upp dem, det blev som en uppenbarelse, grymt mycket skönare! Och vad enkelt det är att gå!

Lite häng har jag inget emot, men när halva kalsongerna syns börjar det nästan bli löjligt, personen ser bara ut som om han har skitit på sig.

Permalänk
Medlem

Denis Leary said it best, Pull up your pants!

off topic mest troligt men "mode" iaf, förstår inte heller varför alla nuförtiden har fått för sig att trycka ner byxorna/jeansen i sockarna..? ser ju totalt jävla gräsligt ut, förstår bara inte varför?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Blir så less detta.

varför finns det bara knävecket och inget? och hur gammla är ni som gäller igentligen? hur otroligt inskränkt får man va? mode ändras acpetera detta.
Och varför är det så jäkla svårt att fatta att det nte är hänget det är fel på utan lika mycke längden av deras t-shirt/jacka.

och varför finns det bara knävecket och inget? och hur gammla är ni som gäller igentligen? hur otroligt inskränkt får man va? mode ändras acpetera detta.

jag acepterar när ni går runt med byxorna upp i röven och så tajta så kuken syns hela tiden. varför kan ni då inte aceptera min klädstil?

Men visst jag kan hålla med om att vissa har det på ett otroligt fult sätt, nått som har kommit sen det vart inne i modevärlden att ha häng. och folk tror att deras gammla tajta jeans går att bara hasa ner lite alternativt MASSOR. vilket slutar i att hela deras röv syns sen hängerbyxorna som en extra röv.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

ok jag är 18 och varenda kotte i min klass går med häng alltså att byxan är ner vid halva röven ungefär. och det finns byxor som man kan ha vid midjan utan att sk hela kuken syns. och gör den det då har då¨antingen för stor kuk eller så går du med stånd hela tiden. jag harr iaf byxorna vid midjan och jag är typ den ende som har det. prövade häng men dom gled bara ner hela tiden så det var jobbigt. och sen förstår ja ginte varför man ska visa sina kalsonger för hela världen? ingen bryr sig vad du har för färg på kallingarna. och man kan använda boxerkalsonger utan att visa dom för alla.

Permalänk

Snyggt är en ren smaksak, jag tycker det inte häng är snyggt, andra tycker inte en lång trenchcoat är snyggt som jag gillar.

Angående varför klä sig på ett visst sätt, så handlar det att man vill bli behandlad därefter eller klä sig efter någon tillhörighet. Det finns även folk som klär sig på ett visst sätt, för att de tror sig att deras kläder ökar deras möjligheter att para sig. Tjejer är kanske inte ute efter det, men vissa av dem klär sig för att de vill få rätt killar intresserade av något som de bara kan fantisera om..

Visst när man var mindre runt 10år så hade man Kalle Anka plåster på sig för att man själv trivdes med det, men när man blir äldre brukar intresset för att klä sig för att man själv ska bry sig minska. Utan det handlar om att man mer bryr sig vad andra tycker, många klär sig då bara neutralt och följer normen.
De har alltså inget behov att utmärka sig, jag själv klarar hur bra som helst att gå på stan utan min långa trenchcoat.

*edit*
Så min förklaring är:
Att man vill klä sig efter en viss tillhörighetsgrupp.
Normen med de man umgås är häng, man bara följer bara med.
Man är kvar i stadiet där man tycker om att klä ut sig etc.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ok jag är 18 och varenda kotte i min klass går med häng alltså att byxan är ner vid halva röven ungefär. och det finns byxor som man kan ha vid midjan utan att sk hela kuken syns. och gör den det då har då¨antingen för stor kuk eller så går du med stånd hela tiden. jag harr iaf byxorna vid midjan och jag är typ den ende som har det. prövade häng men dom gled bara ner hela tiden så det var jobbigt. och sen förstår ja ginte varför man ska visa sina kalsonger för hela världen? ingen bryr sig vad du har för färg på kallingarna. och man kan använda boxerkalsonger utan att visa dom för alla.

exakt som att man kan ha häng utan att visa kalsongerna.
varför häng är så inne nu är för att typ slitz har sagt att det är de.

Bud_bundy: det tycker JAG bara visar att man har en ganska tråkig personlighet.
och värsta jag vet är att folk säger att man klär sig som jag gör. skejt men med lite mer stil skulle jag säga. är för att va med i "gänget".
jag har haft samma stil(med små modifiktioner som alla gör) även när den är ute.
jag tycker det är snyggt och skiter fullständigt om nån inskräkt jävla gubbe tycker att man minsan ska stanna tiden och klä sig som alla gjorde på 50talet. problemet är bara att alla från 30talet tyckte att dom var fånigt klädda.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
exakt som att man kan ha häng utan att visa kalsongerna.
varför häng är så inne nu är för att typ slitz har sagt att det är de.

Bud_bundy: det tycker JAG bara visar att man har en ganska tråkig personlighet.
och värsta jag vet är att folk säger att man klär sig som jag gör. skejt men med lite mer stil skulle jag säga. är för att va med i "gänget".
jag har haft samma stil(med små modifiktioner som alla gör) även när den är ute.
jag tycker det är snyggt och skiter fullständigt om nån inskräkt jävla gubbe tycker att man minsan ska stanna tiden och klä sig som alla gjorde på 50talet. problemet är bara att alla från 30talet tyckte att dom var fånigt klädda.

Förstår inte problemet med att visa lite kalsong. Om man inte har fula kalsonger förstås. Men det är ju samma sak med alla fula kläder. Jag bryr mig inte om någon ser lite av mina kalsonger om jag böjer mig över för att mecka eller nåt. Undrar vad för klädstil folk som gnäller så mycket på häng har. De verkar vara väldigt uptight.

Permalänk
Medlem

Killar som har det medvetet ser jag som töntigt.
Tjejer som har det + string är bara slitet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Förstår inte problemet med att visa lite kalsong. Om man inte har fula kalsonger förstås. Men det är ju samma sak med alla fula kläder. Jag bryr mig inte om någon ser lite av mina kalsonger om jag böjer mig över för att mecka eller nåt. Undrar vad för klädstil folk som gnäller så mycket på häng har. De verkar vara väldigt uptight.

exakt, och nog fan är det mysigare att se ett par kallingar än halva jävla röven när dom böjer sig fram som det ofta blir på dessa mäniskor som har byxorna "rätt"

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Bud_bundy: det tycker JAG bara visar att man har en ganska tråkig personlighet.
och värsta jag vet är att folk säger att man klär sig som jag gör. skejt men med lite mer stil skulle jag säga. är för att va med i "gänget".
jag har haft samma stil(med små modifiktioner som alla gör) även när den är ute.
jag tycker det är snyggt och skiter fullständigt om nån inskräkt jävla gubbe tycker att man minsan ska stanna tiden och klä sig som alla gjorde på 50talet. problemet är bara att alla från 30talet tyckte att dom var fånigt klädda.

Majoriteten av befolkningen klär sig för efter någon tillhörighet, så jag syftade inte bara på folk med häng. Grupppåverkan är extremt stor vid klädvalet, det är därför man idag finner så få killar med vida 70tals byxor.

Angående tråkig personlighet för att man har växt ifrån att behöva klä sig på ett visst sätt för att tillfredsställa en själv, så ser jag mer som en utveckling till att bry sig om viktigare saker än vad det är för märke på ett par byxor etc.

Och jag är inte inskränkt, folk får klä sig hur de vill.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
exakt, och nog fan är det mysigare att se ett par kallingar än halva jävla röven när dom böjer sig fram som det ofta blir på dessa mäniskor som har byxorna "rätt"

Du kan ju dock inte jämföra en okontrollerbar händelse mot ett val.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Tycker det går för lång , när unga killar på gymmet , står framför spegeln och rättar till hänget ? och visar sina svettiga kalsonger ? , men under min livstid , har vi alltid kallat dylikt, Gällivare häng , så spec nytt är inte fenomenet .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Du kan ju dock inte jämföra en okontrollerbar händelse mot ett val.

Erik

FULLT kontrolerbart, innan man böjer sig ner så drar man upp kallingarna lite. evt kanske ha dom lite längre upp? Du har ju valt att ha dom så det blir så? ellr köpa försmå så det blir så?

Bud_bundy: menade inte att du var inskränkt, mer i allmänhet.
men man skulle väll även kunna se det som olika val på hobby?

ETK-TIS: gällevare häng var nått ronny och ragge hade. och kommer från raggare som hade/har en vana att ha framme röven. förmodligen för att va provocerande och det tillhör hela grejen.

va är det för fel med att rätta till hänget? tycker du det ser dumt ut om jag ställer mig och rättar till så dom sitter snyggt? det vill säga att jag har häng men inte visar kalsongerna.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Själv kör jag med byxorna rätt högt tycker jag, dock syns väl kalsongkanten lite grann. Första steget att bli man är att ha byxorna högt uppe Kostymbyxor uppe till naveln ska de va tillslut Det finns förövrigt byxor som är designade att man ska ha häng och sen låter de på dig som detta är något nytt, folk har haft häng så länge jag kan minnas, är dock 17 men de är säkert en 7 år iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Själv kör jag med byxorna rätt högt tycker jag, dock syns väl kalsongkanten lite grann. Första steget att bli man är att ha byxorna högt uppe Kostymbyxor uppe till naveln ska de va tillslut

definera man? en gubbe med billiga byxor högt upp som jobbar på ett kontor?
kanske en skäggig gubbe med flanell stjorta med slitna byxor som hasar ner lite och hugger ved i en skog.
jag klassar den andra som mer man

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
va är det för fel med att rätta till hänget? tycker du det ser dumt ut om jag ställer mig och rättar till så dom sitter snyggt? det vill säga att jag har häng men inte visar kalsongerna. [/B]

På gymmet är man för att träna , inte kolla in hänget i spegeln .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ETK-TIS
På gymmet är man för att träna , inte kolla in hänget i spegeln .

oj, ber om ursäkt. läste förfort i mitt vrede.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd

olagligt i vissa länder och förhoppningsvis blir de det här med...

Grymt äckligt och ohygieniskt när folk går runt på ex. stan och visar halva kallingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
olagligt i vissa länder och förhoppningsvis blir de det här med...

Grymt äckligt och ohygieniskt när folk går runt på ex. stan och visar halva kallingen.

ja fyfan, så klart vi ska stadga lagar för allt som vissa inte tycker om. låter som ett toppen samhälle.

va är det som gör det så ohygieniskt? att du ser hans kallingar? suger dina ögon åt sig bakterier?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
FULLT kontrolerbart, innan man böjer sig ner så drar man upp kallingarna lite. evt kanske ha dom lite längre upp? Du har ju valt att ha dom så det blir så? ellr köpa försmå så det blir så?

Inte direkt. Vi som är lite större kan ha problem med det, och det har inget med byxstorleken att göra. Har haft samma problem oavsett viktnivå och byxor, men visst kan man dra upp byxorna varje gång man sätter sig, men om man missar det nångång så är det fortfarande ofrivilligt. Inte direkt så att man köper byxor för att dom ska åka ner varje gång man sätter sig, men väljer man stilen 'häng' så är det väl knappast ofrivilligt att kalsongerna visas?..

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
olagligt i vissa länder och förhoppningsvis blir de det här med...

Grymt äckligt och ohygieniskt när folk går runt på ex. stan och visar halva kallingen.

Tror du skulle passa väldigt bra i talibanernas Afghanistan, eller kanske någon annan liknande regim.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Inte direkt. Vi som är lite större kan ha problem med det, och det har inget med byxstorleken att göra. Har haft samma problem oavsett viktnivå och byxor, men visst kan man dra upp byxorna varje gång man sätter sig, men om man missar det nångång så är det fortfarande ofrivilligt. Inte direkt så att man köper byxor för att dom ska åka ner varje gång man sätter sig, men väljer man stilen 'häng' så är det väl knappast ofrivilligt att kalsongerna visas?..

Erik

märk att jag använda ordet kallingar, det är där problemet sitter. ni har byxorna ovanför kallingar vilket gör att byxorna drar med kallingar när ni böjer er ner.

jasså? om mina kallingar syns är det lika ofriviligt. bara för att vissa inte har fattat att man ska ha jacka/tröja/tshirt som är tillräckligt lång(slitz killar som även jag stör mig på, särsligt när dom förstör för oss som har häng på ett snyggt sätt) betyder detta inte att ALLA vill visa sina kallingar.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
märk att jag använda ordet kallingar, det är där problemet sitter. ni har byxorna ovanför kallingar vilket gör att byxorna drar med kallingar när ni böjer er ner.

jasså? om mina kallingar syns är det lika ofriviligt. bara för att vissa inte har fattat att man ska ha jacka/tröja/tshirt som är tillräckligt lång(slitz killar som även jag stör mig på, särsligt när dom förstör för oss som har häng på ett snyggt sätt) betyder detta inte att ALLA vill visa sina kallingar.

Vet inte riktigt vad du jämför med längre så jag orkar inte fortsätta debattera.

Frivillig häng är otroligt fult hur eller hur tycker jag. Däremot om en större människa råkar tappa ner byxorna så kallingarna syns just för viktrelaterade problem (alt. för små kläder av misstag) så är ju det lika fult, men känner inte att man kan klandra någon för en ofrivillig handling i den bemärkelsen. Det är det enda jag pratat om, inget annat.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Vet inte riktigt vad du jämför med längre så jag orkar inte fortsätta debattera.

Frivillig häng är otroligt fult hur eller hur tycker jag. Däremot om en större människa råkar tappa ner byxorna så kallingarna syns just för viktrelaterade problem (alt. för små kläder av misstag) så är ju det lika fult, men känner inte att man kan klandra någon för en ofrivillig handling i den bemärkelsen. Det är det enda jag pratat om, inget annat.

Erik

då har dom friviligt haft försmå byxor? ellr pratar vi om folk som inte har råd att köpa nya? kan inte var SÅ många?
och med väldigt enkla metoder kunnat förhindrats men 99% av alla vet att det blir så men bryr sig inte ett dugg.
behöver inte alls va övervikta personer heller.

visst man har all rätt att tycka det är fult men att gå springa runt och klaga och se ner på folk med denna klädstil är bara ignorant.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."