Permalänk
Medlem

vlc problem

tja nu är det så att när mitt vlc gör så min dator stannar!:( har testat och om instrallera det och ibland så startar det inte alls=/ när jag sätter på en film så kommer menyn upp så när filmen ska starta då stannar datorn helt man kan inte trycka på nått allt bara stannar och måste starta om datorn lite jobbigt så nu vänder jag mej te er och frågar er om hjälp...

Permalänk

VideoLAN lagrar sina inställningar i en mapp under "Documents and Settings". Leta upp denna mapp och radera den.

Vet inte riktigt var mappen brukar ligga, men här är några ställen du kan leta på. Vissa mappar kan vara dolda, så du måste först kryssa för att dolda mappar ska visas.

Sökväg vista:
c:\Users\"användarnamn"\AppData\Roaming\vlc

Sökväg xp:
c:\Documents and Settings\"användarnamn"\Application Data\vlc

Efter att du tagit bort denna mapp så kommer VideoLAN att återgå till dess ursprungliga inställningar.

Hoppas detta hjälper

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad* -> Microsofts operativsystem

Misstänker att du använder Windows

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

använd bs player mycket bättre

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
använd bs player mycket bättre

eh? nej.. bsplayer får du med adware om du inte betalar för programmet.. rätt kasst.

VLC och MPlayer är mycket bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

castor tack visste inte vart jag skulle lägga tråden:)

nej det funkade Deterministic, det är så fotfarande, har testat och ominstrallera datorn men det hjälpte inte... nån mer som kan nått?:) tacksam för svar:):)

vlc är ju bäst om man ska kolla på film och film klipp.. har testat powerdvd, nero dvd och bs inget kan jämnföras med vlc:) vlc is the shit:)

Permalänk

Vet inte vad som är fel, men det låter nästan som en hårdvarukonflikt. Om du har tur kan du hitta felet i en av windows loggar. Loggarna hittar du under Administrationsverktyg i kontrollpanelen.

För ytterligare felsökning så kan du försöka besvara några av följande frågor.

Är det bara i VideoLAN som du får problem?
Försöker du spela en film från en DVD-skiva?
Har du testat att spela upp någon annat material? Till exempel en fil direkt ifrån hårddisken.
Har det fungerat förut?

Använder du de senaste drivrutinerna? Speciellt viktigt är i det här fallet är nog drivrutinen för moderkortet. Även grafikkortet kan ha viss betydelse.

Permalänk
Medlem

jag har inte vågat röra biosen i datorn,, har hört att datorn kan gå sönder=/

det är bara i vlc som det händer...

Permalänk
Medlem

Prova använd MPC och ffdshow istället. Tycker det är klart bättre än Vlc

MPC: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/
ffdshow:http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout/

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

kmplayer. nuff said.

Permalänk
Medlem

hmm har fått det sluta att stänga av datan.. det funkade när man tog c:\Documents and Settings\"användarnamn"\Application Data\vlc den filen ... men sen kom den tebaka ju.. så jag tog min laptop och tog den´s vlc filer som låg i den mappen och stoppade in dom i min dator, då funkade hela tiden lite små glad nu:)

tacck för all hjälp endå:)