(PS3 & 360) `'´ Grand Theft Auto IV `'´

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rick_james
tjoohoo! var på game och köpte mitt idag, dock började jag jobba 10:30 så får sitta här fram till 19:15 och titta på min ask.. är inte så väldigt kul!

stört att game är så mkt dyrare än alla andra, 699 fick jag dega. dock fick jag 240:- för assassins creed som var det tråkigaste spelet jag spelat.

Mjo, det är lite överpris

Själv får jag sitta på jobbet till 17:00, sen tåg från 17:45 - > 18:30 sen får jag spela

Off-topic:
Det enda jag tänkte HELA tiden i Assissns Creed var att jag vill se mer av nutiden och inte när han var altir

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

I inställningar kan du ändra så att du bara siktar manuellt. Annrs måste du hålla in knappen till hälften.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Keys
så jääävla skönt....fått höra såååå många gånger att man aldrig får tag på spelet om man inte sätter upp sig på listor och skit....så knallar man in på onoff i skrapan (sthlm) och sjävklart, där har dom precis satt upp det på hyllorna....inte en kund där inne, bara att knalla in och köpa skiten till PS3 för 599:-

så nu jävlar skall jag spela!! )

Var på elgiganten när dom öppnade, måste haft minst 50 exemplar av varje, 399:-
Var väl 20 pers dock som stod och väntade på att komma in när dom öppnade

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Här är din försändelse:
29 apr kl 04:00
Göteborg, Försändelsen har sorterats

Ahhhh! Vart fan är post gubben?! Detta är helt sjukt, jag klättrar verkligen på väggarna! Vill spel nu!

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Är själv på jobbet så en kompis fick rycka ut
Dock så chansade vi på elgiganten först pga 200kr billigare än onoff (xbox360 versionen) men när han skulle köpa så var det så klart max 1st/kund men som tur var så stod en kille som jobbar på onoff mitt emot som vi känner så han knallade dit och köpte de på prisgaranti dvs elgigantens pris fast hos onoff. Har gjort så många ggr så de är något ni kanske kan fundera över lite. Oftast så ligger elgiganten och onoff brevid varandra och kravet för prisgaranti är att butiken man skall köra prisgaranti mot skall ha de hemma i lager. Både onoff och elgiganten har prisgaranti.

Kan tyvärr inte testa spelet tidigast imorgon onsdag eftermiddag/kväll då man kommer hem, men nu vet man vad som ligger och väntar hemma så då kan man surfa lugnt på jobbet

Ps! Köpte xbox360 versionen pga fler kompisar som har xbox360 samt köpte PS3an som media burk (dock GT5 blev första spelet), gillar xboxens handkontroller samt live tjänsten mer

/Northrider,

Permalänk

Butikerna lyckas verkligen med nått med all förbokningshysteri. Knallade in på PC-City i Helsingborg. De hade en hel tunna full med spel. Inte en kotte i kö, kom en kille efter mig och köpte bara. 399:- är ju lite billigare än EB games överpriser. Elgiganten har ju samma pris som PC-City(samma koncern?), och tyckte mig läsa att de hade tillgångsgaranti tills imorgon.

Permalänk
Medlem

spelat i 2 timmar snart, spelet är helt SJUKT bra än! fyfan va roligt

en ganska rolig sak är att alla på friends list spelar GTA IV

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på posten. Vill ju testa lite innan man börjar jobba.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nu har man äntligen slutat, dörren låst. Nu jävlar ska det spela:)

Permalänk
Medlem

Ja då gick man och köpte PS3-versionen av det då, efter att ha sett videorecensionen på Gametrailers.
Skulle köpa åt en polare också men se det fick man inte göra, ett spel per person (Elgiganten).
Så jag gick till PC City och köpte mitt andra där, ligger i samma kåk.
399:- tycker jag alla spel ska kosta.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Butikerna lyckas verkligen med nått med all förbokningshysteri. Knallade in på PC-City i Helsingborg. De hade en hel tunna full med spel. Inte en kotte i kö, kom en kille efter mig och köpte bara. 399:- är ju lite billigare än EB games överpriser. Elgiganten har ju samma pris som PC-City(samma koncern?), och tyckte mig läsa att de hade tillgångsgaranti tills imorgon.

PCcity är väl nåt norskt dotterbolag till Elfjanten om jag minns rätt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Yes! Paketet dök nyss upp innanför dörren! Börjar jobba om två timmar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

gick in på elgiganten (jägersro, malmö) 10.40, ingen i kö och ca 20 st 360-askar på hyllan men inga till PS3. killen i kassan sa att PS3-versionen var slut även på mobilia i malmö, 8 st kvar i lund och 1-5 st kvar i ystad.
för er som funderar på att sticka och köpa i mina trakter.

och här är det bästa, jag är mitt uppe i mass effect och vill inte att något av spelen ska få lida. enda lösningen som jag ser är att låta gta ligga och köra genom ME. hmm..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Fördelen med att boka i.a.f från Game var att man fick 500mp samt 12 mån guld på köpet.

EDIT:
Trevligt att det följde med 1mån guld med själva spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja då installerar man då

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Ja då installerar man då

Japp, det tog visst en liten stund. Lite less på musiken som loopar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Ja då installerar man då

isntallerar?

behöver den installation?

Hämtade min på elgiganten under lunchen, attans att man har jobb :S, får bärga mig några timmar till.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
isntallerar?

behöver den installation?

Hämtade min på elgiganten under lunchen, attans att man har jobb :S, får bärga mig några timmar till.

på ps3n behöver den det

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Här är din försändelse:
29 apr kl 11:39
ICA Stenby

Tjohoo! Även om jag inte får ett avi/spel i brevlådan kan jag knalla ner till ICA med kolli-numret och hämta ut det! Blir nog att spela senare idag trots allt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fick precis sms-avi. Gött! spelar inom 30 min. Behöver verkligen min gta fix ^^

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Polaren fixa det!

50 pers i kö, medelåldern var 15..

men 30 st backa från kassan när de såg att man var tvungen att visa leg.

och så gott som alla förrutom polaren och en till tog 360 verisonen, han och den andre fick sig ett gott skratt när 20 pers gick ur kön när de varit tvungna att visa Leg för att få köpa spelet.

Nu har jag iaf GTA 4, och jag är så glad så jag svävar!

Haha, jag CYKLADE dit (på dessa dagar är man sjuk) i feta motvinden och en väska full med massa jävla böcker och kläder. Trallade in, och visst fan fanns det några ex kvar till 360n (hade gått åt en del ändå). Jävligt kul att få visa leg ;D

Sjukt bra spel förövrigt

Permalänk

Nu när spelet officiellt har kommit ut skulle vara lite intressant att veta vad folk anser om frameraten. Endast folk som faktiskt har spelat det får alltså svara. I den tidigare diskussionen om detta var det ju folk som gav sig in i vilda diskussioner utan att själv ha spelat det, vilket var rent löjeväckande.
Min åsikt är, som jag tidigare nämnt, att den är alldeles för låg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och nu vet vi varför det ser lite bättre ut på PS3, det kör i lägre upplösning. 630p på PS3 och 720p på 360.
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=633901

Undra varför dom inte kör 360 versionen på 630p då också och får det att vara lika snyggt som på PS3?

Spelet är förövrigt otroligt bra! Köp PS3/360 bara för detta spelet om du inte har ett redan!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Framraten har jag inga problem med, spelat typ 20% och tycker den är helt ok.

Dina påstånde om 140fps låter mest roligt tycker jag,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
Dina påstånde om 140fps låter mest roligt tycker jag,

Låt oss inte dra upp detta igen

EDIT: Hur fan ska jag klara 5½ timma innan jag kommer hem?! Är iofs ledig imorgon, så blir att inhandla massa gott och dricka och en extra snus och kör en allnighter(Tacka fan för tandläkaren imorgon så jag är ledig)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Undra varför dom inte kör 360 versionen på 630p då också och får det att vara lika snyggt som på PS3?

Spelet är förövrigt otroligt bra! Köp PS3/360 bara för detta spelet om du inte har ett redan!

MS är väl lite striktare med att alla spel ska vara minst 720p, är väl främst MS egna spelserier som fått tulla på det.

Funderade på att köpa en 360 nu men det var slut i alla butiker i närheten, undrar om det är GTA-spelare som snott åt sig alla.
Spelet är iaf på väg från PC-City.

Permalänk
Medlem

Märkte nu att jag fick med 500MS points och unika gamerpics med GTA 4 trodde inte ens EBgames hade det erbjudandet.. glad överaskning iaf

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
MS är väl lite striktare med att alla spel ska vara minst 720p, är väl främst MS egna spelserier som fått tulla på det.

Funderade på att köpa en 360 nu men det var slut i alla butiker i närheten, undrar om det är GTA-spelare som snott åt sig alla.
Spelet är iaf på väg från PC-City.

Skillnaden är ju marginal ändå.
Xbox kör sin i 720p Native, PS3an skalar upp den till 720p..Du märker ju knappast skillnaden, tror jag iaf, och det är helheten du ska se på när det gäller gta iaf.

Och varför får jag det till att skillnaden är marignal är pga speltidingar/sajter osv. bara gör en rescension, hade skillnaden varit stor och betydlig hade man varit tvungen att göra två.

Hur som helst, vilken konsol du än kör på så får du en spelupplevelse utöver det vanliga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

11:15 och alla GTA spel var slut på elgiganten...
Som tur var så ligger PC-City ovanför elgiganten så knallade dit och där var GTA IV racket typ orört, så fick ändå spelet för 399kr idag!

Riktigt trevligt hittills.
Står co-op på baksidan, men lästa att det bara är 1 mission man kan spela coop på?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.