Nvidia dödförklarar processorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz

HAHA, va e de du snackar om????? Du e nog lite på fel spår, haru läst nyheten eller?

Ja, jag har läst nyheten. Den är relativt gammal. Har läst ursprungsartikeln också.

Vad menar du då? Att intel har problem för att de utvecklar för bra cpuer?
Att vi bara behöver hälften så bra processorer eftersom grafikkortet laggar efter?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Kul att köpa ny 'superprocessor' för 15k om man vill ha bättre prestanda. Jag skulle hellre vilja se att grafikkorten delades upp i mindre moduler.

Ännu mer skit i datorn?! Nää nu blir det rörigt, och vem har sagt att 15k kommer vara priset om det nu blir typ tre aktörer på marknaden? Spååååååååånar lite..!

Varför inte dela upp processorns alla delar i sina egna moduler och göra moderkorten dubbelt så stora så man får plats med allt? Sätta en minnesplats i varsit hörn på moderkortet oxå. Sen kylflänsar som går kors och tvärs över brädat oxå. Helst såpass att de sitter ivägen när man ska montera sina nio grafikkortsmoduler och sex st delar som cpu'n består av.

På något sätt känns de här portarna som sitter på våra kära moderkort föråldrade(MIN ÅSIKT) Så att dela upp grafikkorten i flera moduler kan jag inte riktigt förstå. Vad skulle det vara för fördel med det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Ännu mer skit i datorn?! Nää nu blir det rörigt, och vem har sagt att 15k kommer vara priset om det nu blir typ tre aktörer på marknaden? Spååååååååånar lite..!

Varför inte dela upp processorns alla delar i sina egna moduler och göra moderkorten dubbelt så stora så man får plats med allt? Sätta en minnesplats i varsit hörn på moderkortet oxå. Sen kylflänsar som går kors och tvärs över brädat oxå. Helst såpass att de sitter ivägen när man ska montera sina nio grafikkortsmoduler och sex st delar som cpu'n består av.

På något sätt känns de här portarna som sitter på våra kära moderkort föråldrade(MIN ÅSIKT) Så att dela upp grafikkorten i flera moduler kan jag inte riktigt förstå. Vad skulle det vara för fördel med det?

Du behöver inte överdriva. Min tanke är att sprida ut uppgraderingar så att det inte blir en sån käftsmäll om man skulle uppgradera en processor som har allt inbyggt. Varför betala för ytterligare ett nätverkskort när man redan har ett? Dessutom skulle det vara omöjligt att få en prisvärd konfiguration om säg Intel hade hög-, mellan- och ett låg-segment processorer med inbyggda grafikmoduler för respektive hög-, mellan- och låg-segment. Alltså om processorn är fullt tillräcklig men du är inte nöjd med grafikmodulen så måste du köpa en dyrare processor med bättre grafikmodul för troligen väldigt mycket pengar.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.