sys_ticrate fungerar inte att ha i server.cfg. du måste ha sys_ticrate i startkommandot för servern..
Så här ser mitt startkommando (under linux) ut:
./hlds_run -game cstrike +map de_dust2 +maxplayers 16 -autoupdate -pingboost 3 -secure +ip xx.xx.xx.xx -dll addons/metamod/dlls/metamod_i386.so +sys_ticrate 10000
Kör du windows eller linux? Om du kör windows, så lägg då till +sys_ticrate 10000 i körkommandot för din server.
För att testa att ticraten funkar som den ska så skriv 'stats' i konsollen eller rcon stats in game så ser du vilken FPS servern kör på.
Om du fått allt att fungera ordentligt bör din ping sjunka ordentligt för både dig och andra.
Kom ihåg att en +sys_ticrate på 10000 inte alltid är optimalt och att det kan uppstå andra problem. En ticrate 10000 server drar tex MYCKET mer CPU och minne än vad exempelvis en ticrate 500 server gör. Om 10 000 inte fungerar tillfredsställande för dig får du helt enkelt laborera lite själv med värdet..
Här har du en bra länk som förklarar mycket om olika rates. (Det handlar dock om HL2-servrar och då främst counter-strike source. Notera att -tickrate 100 på en HL2 server INTE är samma sak som +sys_ticrate 100 på en HL1 server. De olika ticratesen kalkyleras olika beroende på att HL1 och HL2 är spel med helt olika motorer/nätverkskodning).
http://forums.srcds.com/viewtopic/1094
Värt att säga är också att ticratekommandona för Half-life 1 & Half-life 2 moddar är olika:
HL1 moddar (ex CS 1.6, 'vanliga' DoD): +sys_ticrate
HL2 moddar (ex Team Fortress 2, CS-Source): -tickrate
EDIT:
Såg att du har windows nu. Testa lägg till ticrate-kommandot i startupfilen till din server. Testa även att dra igång en flashfilm i firefox/internet explorer och pausa den. Att ha en flashfilm igång ska tydligen ha samma effekt som clock.avi, av vad jag har hört.
Hoppas att min post hjälpte dig lite iaf.
Ha en fin dag och fråga gärna om du har fler frågor.