Windows XP SP3 ger användare bekymmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xian

Förstår inte riktigt er som återigen gnäller på Vista. Visst att XP fortfarande har sina fördelar på äldre hårdvara men Vista är knappast ett så dåligt operativ som ni får det att låta

Tja jag tror deras förtroende är förbrukat hos gemene man och deras glansdagar är förbi

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Snart kommer väl service pack 1 till service pack 3

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, är vista skit så vill inte folk ha det.. men förstör man det dom har kanske dom går över till Vista endå.

Jag har haft alla windows som kom efter 3.1 och vista är det buggigaste, hoppar nog över skiten och väntar på Win7 istället

Kan nog inte riktig hålla med dig. Tycker att Vista fungerar ovanligt bra, åtminstonet för mig. Vissa verkar har det otur när det gäller OS. Fungerar för vissa men inte för andra.
Har inga som helst tanken på att byta tillbaka till XP (SP2/3)

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Lol att M$ inte ens kan fixa så att ett uppdateringspaket fungerar...som tur är har man Linux som man kan köra då Windows krånglar. Har själv inte bootat windows på flera veckor nu, massa krångel med både Creative och nVidia drivrutiner.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

sp3 funkar perfekt på mina datorer
enda knasiga var att min hp burk inte kunde läsa skivan vilket dom andra kunde
men det bara bata att ta exe filen och köra

Permalänk

installerade på min kärra mors datorn blev blåskärm vid omstarten.. som tur var gick det att återställa via felsäkert läge;) huvudet hängde löst där ett tag

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem

Det är minsann mer inne än någonsin att klaga på MS. Särskilt när det inte är MS fel :>

Ingen som klagar på HP?
Det är illa nog att man normalt inte ens får med en riktig windows-skiva utan bara en rescue-skiva (ofta med bloatware installerat), nu får man också en rescue-skiva som är till för ett annat system och som förstör windows.

Är det något företag som ska ha skit för det här så är det HP, och absolut enbart HP. Riktigt illa.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Microsoft vägrar lägga ut en ISO av SP3 (hela operativsystemet då inte bara service packet). Är det verkligen meningen att man själv måste slipstreama en egen CD?

Jag vet att det finns på MSDN/Technet men dit har jag ingen subscription.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Micro$oft har förmodligen skrivit skiten dåligt för att få folk att dumpa XP och köpa en trevlig liten Vista licens istället. Fan, jag orkar inte ens garva längre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv

Ja, för AMD-användare skall denna patch ge oändliga omstarter, det är normalt...

Permalänk
Medlem

Jag gillar Vista och har inte haft ett endaste bekymmer. Det är kul att läsa om alla som uppenbarligen har haft så oerhört mycket problem med Vista för att i nästa andetag säga att de väntar på Win 7. Jag förutspår att de kommer att ha lika mycket problem och saker att gnälla över även under kommande releaser av operativsystem.

Vi vet att ni gillar det förflutna och jag personligen önskar er alla lycka och framgång med det. Vi vet också vad ni tycker om Vista och allt annat av MS. Med detta vill jag ha sagt: Snälla, snälla, sluta tjata. Er information och klagomål är lästa och emottagna. Jag lovar.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Skillz
[B]Vad tjänar man på att ens ha SP2 då?

Jag uttryckte mig inte riktigt så klart som jag borde ha gjort.

Det jag menade med "hypen" var det att från den dagen det började pratas om ett SP3 så var det ett flertal användare som var _väldigt_ ivriga i att få tag i det, trots att dom redan hade fullpatchade burkar.

Självfallet så inser även jag fördelen med att få alla fixar hopbakade i ett paket, men jag undrade om det fanns någon mer fördel med det, eftersom det var just sån hype kring det.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Tur att jag inte uppdaterade till SP3. Har nämligen ett Asus A8n SLI deluxe.
Ska vänta lite med uppdateringen tills SP3:an har kommit ur betafasen.

Har detta kort själv (premium dock) och kör XP SP3 fungerar utmärkt.
Dock så slipstreamar jag min windowsinstallation så jag behöver aldrig köra någon windows update.

Kan skarpt rekomendera att man slipstreamar sitt windows tills man ska installera om maskinen.

* Spar utrymme
* Mindre defragmentering
* Mindre skrivet i windows register (snabbare)
* Slipper köra windows update i timmar varje gång man installerar om

Så här gör man
-------------------------------------------------------
1. Ladda ner fulla servicepacket från microsoft. (Välj samma språk som din cd)
och spar den i en mapp (X:\XP_SP3)
2. Kopiera ner hela din xp cd till en mapp på hårddisken (kallar den X:\XP_Media)
3. Kör WindowsXP-KB936929-SP3-x86-???.exe -x (Packar upp sig i sin mapp X:\XP_SP3)
4. Plocka ut boot-romet (rekomenderar att du kör tex ultraiso bootable->save boot file) spar det någonstans.
5. Kör X:\XP_SP3\i386\update\update.exe /integrate:X:\XP_Media
6. Starta ultraiso och dra över allt innehåll från X:\XP_Media, gå till bootable och ladda din bootfil.
7. Spar iso-filen och bränn den så har du en windowskiva med XP SP3 integrerat på.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Själv sitter jag på ett K8N och när jag installerade SP3 så dök datorn.

Man kom till uppstartsskärmen. den försökte göra inställningar och sedan klagade den på att det inte gick att läsa in profilen p.g.a. resursbrist (trodde sådant var över sedan länge).

Typiskt nog var det min HTPC som kör sista freeware av Girder (3.9.2) så jag ägnade veckan åt ominstallation av windows, codecs, program och letande efter de små fina utils man kört (som Girder).
Nu gäller det bara att testa så all funkar, sket i det i helgen eftersom det var så fint väder.

På mina andra två windowsdatorer funkade det dock finfint.

Visa signatur

Artificial intelligence is not a match for natural stupidity

Permalänk

Installerade det på min HP NC6400 och det fungerade fin-fint. Men man kanske ska vänta med att slänga in det på jobb-burkarna då vi har ca 150 HP-maskiner

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WarWolf.667

Så här gör man
-------------------------------------------------------
1. Ladda ner fulla servicepacket från microsoft. (Välj samma språk som din cd)
och spar den i en mapp (X:\XP_SP3)
2. Kopiera ner hela din xp cd till en mapp på hårddisken (kallar den X:\XP_Media)
3. Kör WindowsXP-KB936929-SP3-x86-???.exe -x (Packar upp sig i sin mapp X:\XP_SP3)
4. Plocka ut boot-romet (rekomenderar att du kör tex ultraiso bootable->save boot file) spar det någonstans.
5. Kör X:\XP_SP3\i386\update\update.exe /integrate:X:\XP_Media
6. Starta ultraiso och dra över allt innehåll från X:\XP_Media, gå till bootable och ladda din bootfil.
7. Spar iso-filen och bränn den så har du en windowskiva med XP SP3 integrerat på.

Man tackar och bockar. Har letat efter en XP-skiva med SP3 integrerat,
men nu kan jag ju göra den själv!

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Ja, för AMD-användare skall denna patch ge oändliga omstarter, det är normalt...

?. jag har amd, startar aldrig om

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Fy fan.

Då blir det att vänta med en installation av SP3 med andra ord (vågar inte nu när man läser att alla verkar få bekymmer med uppdateringen).

Känns som att Microsoft medvetet vill skapa problem så att fler användare funderar på att köpa Windows Vista istället. Ruttet gjort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fille@SweC
Fy fan.

Då blir det att vänta med en installation av SP3 med andra ord (vågar inte nu när man läser att alla verkar få bekymmer med uppdateringen).

inte alla, men en hel del,

ärju bara o instalera, funkar det inte så funkar det inte, jag har inga problem med sp3,
men igentligen är det skit samma om man instalerar det elr inte, är typ bara nåt med fjärnätverk osv som ändras i sp3, kan lika gärna låta datorn updatera sig själv normalt istälet, om man nu vill ha ett updaterat windows

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hjälpsam

Enlig denna tråd var det 4 av 74 som avinstallerade igen.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
För många visserligen men inte så farligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Problem efter sp3 här med

Som många andra har jag fått fler problem efter installation av sp3. IE7 måste stänga ner sig efter att: "ett oväntat fel inträffat"! och datorn totalkraschar flera gånger varje dag, får upp en blå skärm och tar ca 10 min med omstart, om det alls går attt få igång burken.

Konspirationsteori: Kan sp3 ha kommit till för att det var så många som inte ville släppa xp?

Slutsats: Om du har en fungerande burk med sp2 - nöj dig med det och strunta i sp3 tillsvidare!

/ Laptop Acer Aspire 1353LM

Permalänk

om det nu vore så att sp3 är till för att sabba, varför funkar det då för många utan problem, inkl mig?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Re: Problem efter sp3 här med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gördetsjälv
Konspirationsteori: Kan sp3 ha kommit till för att det var så många som inte ville släppa xp?

Störtlöjligt.

Permalänk

Re: Re: Problem efter sp3 här med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Störtlöjligt.

Eh, jovisst menade jag med allvar att det är så. Och så tror jag också att månlandningen är båg. Not. Tydligen framgår inte humor och ironi tillräckligt tydligt i skriven text för vissa, för min otydlighet ber jag om ursäkt.

Mvh

Permalänk
Hjälpsam

Varför det är svårt att vara ironisk i denna tråd, är att en del på fullt allvar verkar tro på vad du skämtade om.
Obegripligt, men det verkar tyvärr så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört en vecka snart och inga probs än så länge, sen om alla hade följt det med att man bör stänga av program som ligger igång, så hade det fungerat för många fler

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Fungerar SP3 för XP pro 64 bit'ars också?
Står bara:
"Supported Operating Systems: Windows XP Home Edition ; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2"

Brukar stå specifikt "and XP 64" typ också..

Permalänk

xp 64 är redan kirat av server 2003

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lummii
Fungerar SP3 för XP pro 64 bit'ars också?
Står bara:
"Supported Operating Systems: Windows XP Home Edition ; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2"

Brukar stå specifikt "and XP 64" typ också..

Nej, det är inte för 64bitars, den har väl bara fått ett SP-paket vad jag vet

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Nej, det är inte för 64bitars, den har väl bara fått ett SP-paket vad jag vet

Jag har iaf SP2 på mitt 64bitars;p