Pixmania, rena skojeriet!
Hejsan!
slänger direkt in min kommentar om pixmania och undrar hur många till som haft problem med returer och annulerade ordrar?
Sämsta servicen jag någonsin varit med om, jag beställde en xbox kontroll och en fläkt till xbox 360 i januari, efter 3 veckor har inget hänt och står fortfarande att det är i lager, jag annulerar ordern och får svar dagen efter "tyvär vi har just precis skickad din order och kan inte annulera den, du får retunera varan" okej tänkte jag och gick till posten när den kom och sa nej jag vill inte ha den och dom retunera den till avsändare. 3månader senare får jag påminelse och inkaso krav från kreditor att jag inte betalt min 14 dagars faktura på grejerna från pixmania. Jag kollar upp pixmanias hemsida, min order står där fortfarande som skickad. Och skickar ett mejl till kundtjäns eftersom jag inte hittade något service nr. får svaret, "vi har ej fått tillbaka paketet, vi medelar dig via mejl när vi fått det" detta 3månader efter! Jag ringer kreditor och kan inte göra något där förens pixmania säger att det är ok att kasta fakturan. inte fått svar från pixmanias kundtjäns på mina mejl som jag skickat. Det är postens och pixmanias paket, inte mitt och ändå så fortsätter dom att ha det på mitt ansvar. Kommer att tyvär att gå så långt som polisanmälan och anmälan till konsumentverket. Är det pixmanias moto? att jag som kund ska få betalningsanmärkningar på något jag inte har hämtat ut och som är postens ägo tills jag skrivit under och hämtat ut paketet (jobbar själv på postenåkeriet, samma principer där som på postkontoren) nu kommer jag även att hamna hos kronofogden och i registret, tack pixmania! känner ni er manade att fixa detta det här århundradet får ni mejla mig på rickard@aland.net.
Ha även idag fått reda på att min flickvän beställde en kamera och minneskort från pixmania i mitt namn. stod att det va i lagrer kortet och nu står det 8-10dagar och hon har betalat me visa, tog även expresspaket. så det är ju bortkastat me expresspaket om det tar 10dagar att få in + 1 dag packa + 2dagar leverans. Gratis express service sku ju va det minsta man kan tänka sig som kompensation för det.
Så nu ska vi se om vi får tag i kundservice och få tillbaka pengarna direkt och annulera ordern, för vi reser iväg om 4dagar till thailan i 3månader. Hon har mejlat dom och dom garantera att kameran sku hinna fram innan onsdag denna vecka.. hmm men nej nu va minneskortet slut helt plöstligt. FY FAN vilken taktik dom kör med! Dom ska nog få det hett om öronen imorgon nu när jag fått tag på kundtjäns nummret.
Hur stor chans är det att man får prata me nån högre upp i ledningen?
Jag har pratat med min kusin som är advokat och han kommer att hjälpa mig nu att ta "legal action" som man säger, kommer att bli anmälningar till konsumentverket och även en polisanmälan.
Tråkigt att det måste bli det, men när pixmania inte är villiga att skrota min fakturera mig greja på 678kr så ska dom banne mig ersätta mig det + alla räntor och va det nu är. Om nu paketet sku funnits kvar skulle jag kunna köpt mig en kontroll till, men den har lämnat ica för länge sedan. ansvaret är hos posten, dom som ska ersätta pixmania isf. men pixmania ska släppa mig fri, dom kan gärna kolla med posten. dom lär inte hitta nån kvitering från mig eftersom jag inte hämtat ut paketet. blir bara så trött o arg på det här!
pixmania är bojkottat for ever, har fått en hel drös att göra det och kommer att skriva detta på alla forum jag hänger på för att varna folk från pixmania!