Permalänk
Avstängd

Angåena WINE

Om jag installerar ett program med wine, kan jag sedan starta det i windows? (kör dual boot) Eller behöver jga installera de programmen två gånger?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Det fungerar bortsett från att de registerposter programmet gör i de olika OS:en förblir åtskilda.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Det fungerar bortsett från att de registerposter programmet gör i de olika OS:en förblir åtskilda.

Är väl bara att lägga till det i registret annars (windows)?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem

Förutsatt att du kan montera den partition du installerade programmet på i windows och att programmet inte kräver att windowsregistret har uppdaterats borde det inte vara några problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Förutsatt att du kan montera den partition du installerade programmet på i windows och att programmet inte kräver att windowsregistret har uppdaterats borde det inte vara några problem.

okej, tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Enligt dokumentationen för wine så rekommenderar de att man istallerar det på ett separat ställe för wine. Så det säkraste är att installera det separat, alltså två gånger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Enligt dokumentationen för wine så rekommenderar de att man istallerar det på ett separat ställe för wine. Så det säkraste är att installera det separat, alltså två gånger.

Jo, läste det med. Därför jag frågade om det går att installera via wine sen använda för bägge os.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)