Permalänk
Medlem

Underbart gjort av Blizzard, hoppas de plockar alla AFK honor farmare också när de ändå är igång.

Botning har varit förbjudet ändå sedans spelet kom så det är väl inte en direkt nyhet att ni skulle åka på en ban ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Mitt WoW acc som jag bottade upp 2st lvl 70's på är inte bannat iallafall fast kanske är för att jag inte bottat sen i höstas. MMOGlider lär ju komma med en snabb uppdatering för detta dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Mitt WoW acc som jag bottade upp 2st lvl 70's på är inte bannat iallafall fast kanske är för att jag inte bottat sen i höstas. MMOGlider lär ju komma med en snabb uppdatering för detta dock.

Hur lång tid tar det att botta upp en 70 snubbe egentligen? Om man börjar kan det ju va värt det, självklart kmr jag ju sitta vid datorn när man har det igång, men jag kanske inte alltid har tid o göra vartenda musklick då man faktiskt har ett liv också med skolarbete som skall göras osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hur lång tid tar det att botta upp en 70 snubbe egentligen? Om man börjar kan det ju va värt det, självklart kmr jag ju sitta vid datorn när man har det igång, men jag kanske inte alltid har tid o göra vartenda musklick då man faktiskt har ett liv också med skolarbete som skall göras osv.

3 veckor ca, har ingen aning om varför jag inte blev bannad då folk som inte bottat på 5-6 månader fått smaka på bannen läste jag nyss. Jag körde dock alltid med senaste Glider betan och kollade till botten med jämna mellanrum när jag kunde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
3 veckor ca, har ingen aning om varför jag inte blev bannad då folk som inte bottat på 5-6 månader fått smaka på bannen läste jag nyss. Jag körde dock alltid med senaste Glider betan och kollade till botten med jämna mellanrum när jag kunde.

Okej, 3 veckor för 2 gubbar lr? Låter najs i så fall Får kolla på det där ifall man börjar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Okej, 3 veckor för 2 gubbar lr? Låter najs i så fall Får kolla på det där ifall man börjar

Nej för en karaktär men avråder dig till att botta nu tills MMOGlider gått igenom sitt program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Nej för en karaktär men avråder dig till att botta nu tills MMOGlider gått igenom sitt program.

Nej börja spela nu direkt med glider.

Och er som blivit bannade:
Ge fan i Age of Conan. Man slutade spela wow på grund av er idioter. Testa Tetris om WoW är för svårt för er.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej börja spela nu direkt med glider.

Och er som blivit bannade:
Ge fan i Age of Conan. Man slutade spela wow på grund av er idioter. Testa Tetris om WoW är för svårt för er.

Alla MMORPGs som är tillräckligt bra blir förr eller senare översvämmade av idioter, tyvärr.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Nej för en karaktär men avråder dig till att botta nu tills MMOGlider gått igenom sitt program.

Lär inte börja med WoW föräns i sommar om jag äns gör det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej börja spela nu direkt med glider.

Och er som blivit bannade:
Ge fan i Age of Conan. Man slutade spela wow på grund av er idioter. Testa Tetris om WoW är för svårt för er.

Att Macra/Botta har ju inget med hur svårt ett spel att göra. Oftast har folk ett liv som innebär att de inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag. Sen kanske det känns surt för folk utan liv som suttit där, men sånt är livet. Det är bara nu på senare tid som man inte för använda autostyrning i MMORPGs, i takt med att det har blivit mer och mer barnanpassade spel som varenda treåring kan bli bra på.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Att Macra/Botta har ju inget med hur svårt ett spel att göra. Oftast har folk ett liv som innebär att de inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag. Sen kanske det känns surt för folk utan liv som suttit där, men sånt är livet. Det är bara nu på senare tid som man inte för använda autostyrning i MMORPGs, i takt med att det har blivit mer och mer barnanpassade spel som varenda treåring kan bli bra på.

Nej sånt är inte livet. Eller brukar du fuska dig fram i ditt arbetsliv (eller i skolan antar jag i ditt fall)? Detta är bara skitsnack. Du förstör för resten av spelarna genom att ta åtråvärdheten bort från spelupplevelsen.
"LOLS I WANTS DAT TOO!"
Hela grejen med att lira ett MMO är att vara så bra som möjligt. Det handlar alltid om hur mycket tid man lägger ner.
Annars vet jag en annan grej du kan göra om du nu inte ha tid.
www.ebay.com
www.blocket.se
Köp ett wow-account med valfri höglevlad karaktär på. Sitt sedan där, tillbakalutad i din stol och känn stoltheten i din ryggrad när du reflekterar över hur duktig du är. Detta går fortare än att bota. Eller du kanske är rädd att bli scammad på en så välförtjänad karaktär?
För att jämföra med någon som lagt ner sin dyrbara tid i ett spel med någon som
"inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag"
så är det väl uppenbart att du är för dålig. Eller är du så pass duktig att du förtjänar att få ett höglevlat konto utan ansträngning? Känns det orättvist att en så utvecklad individ som dig själv måste spela samma spel "varenda treåring kan bli bra på." lika hårt för att nå önskvärd framgång?

För övrigt så undrar jag om din uppfattning om att framgångsrika spelare inte har ett liv tenderar att reflektera din vardag?

Jag måste själv säga att jag har fuskat. På tyskaglosor i 9an och i singleplayerspel.
Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej sånt är inte livet. Eller brukar du fuska dig fram i ditt arbetsliv (eller i skolan antar jag i ditt fall)? Detta är bara skitsnack. Du förstör för resten av spelarna genom att ta åtråvärdheten bort från spelupplevelsen.
"LOLS I WANTS DAT TOO!"
Hela grejen med att lira ett MMO är att vara så bra som möjligt. Det handlar alltid om hur mycket tid man lägger ner.
Annars vet jag en annan grej du kan göra om du nu inte ha tid.
www.ebay.com
www.blocket.se
Köp ett wow-account med valfri höglevlad karaktär på. Sitt sedan där, tillbakalutad i din stol och känn stoltheten i din ryggrad när du reflekterar över hur duktig du är. Detta går fortare än att bota. Eller du kanske är rädd att bli scammad på en så välförtjänad karaktär?
För att jämföra med någon som lagt ner sin dyrbara tid i ett spel med någon som
"inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag"
så är det väl uppenbart att du är för dålig. Eller är du så pass duktig att du förtjänar att få ett höglevlat konto utan ansträngning? Känns det orättvist att en så utvecklad individ som dig själv måste spela samma spel "varenda treåring kan bli bra på." lika hårt för att nå önskvärd framgång?

För övrigt så undrar jag om din uppfattning om att framgångsrika spelare inte har ett liv tenderar att reflektera din vardag?

Jag måste själv säga att jag har fuskat. På tyskaglosor i 9an och i singleplayerspel.
Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel.

Intsämmer till 100%.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Skippa allt snack om att "du har inget liv", "jag har ett liv", "du har inget liv när du sitter framför datorn" m.m. varför skulle man vara livlös bara för att man sitter vid datorn? samma som att kalla alla de som t.ex rider nolifers, allt de gör är ju att skotta skit och sitta på en häst

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Lär inte börja med WoW föräns i sommar om jag äns gör det

Att Macra/Botta har ju inget med hur svårt ett spel att göra. Oftast har folk ett liv som innebär att de inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag. Sen kanske det känns surt för folk utan liv som suttit där, men sånt är livet. Det är bara nu på senare tid som man inte för använda autostyrning i MMORPGs, i takt med att det har blivit mer och mer barnanpassade spel som varenda treåring kan bli bra på.

Om du nu har ett liv varför tar du då och spelar WoW, det var ju bara för No-lifers och 3åringar som klickar 5 mijoner ggr per dag.

Underbart att höra avundsjuka människor trycka ur sig den kommentaren alltid, antingen när de förlorar i ett multiplayer spel eller när de inte lyckas skaffa samma saker som någon annan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Macra/botting har funnits enda sen den gamla goda tiden då man spelade UO och det är riktigt roligt att se hur mycket man kan lura GMs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Om du nu har ett liv varför tar du då och spelar WoW, det var ju bara för No-lifers och 3åringar som klickar 5 mijoner ggr per dag.

Underbart att höra avundsjuka människor trycka ur sig den kommentaren alltid, antingen när de förlorar i ett multiplayer spel eller när de inte lyckas skaffa samma saker som någon annan.

Tänk om de är hans intresse, alltså det han vill tillbringa större delen av hans lediga tid...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Tänk om de är hans intresse, alltså det han vill tillbringa större delen av hans lediga tid...

Ger honom inte rätten att bryta mot regler och förstöra för andra.

Pedofiler har små barn som intresse, betyder inte att det är rätt för det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej sånt är inte livet. Eller brukar du fuska dig fram i ditt arbetsliv (eller i skolan antar jag i ditt fall)? Detta är bara skitsnack. Du förstör för resten av spelarna genom att ta åtråvärdheten bort från spelupplevelsen.
"LOLS I WANTS DAT TOO!"
Hela grejen med att lira ett MMO är att vara så bra som möjligt. Det handlar alltid om hur mycket tid man lägger ner.
Annars vet jag en annan grej du kan göra om du nu inte ha tid.
www.ebay.com
www.blocket.se
Köp ett wow-account med valfri höglevlad karaktär på. Sitt sedan där, tillbakalutad i din stol och känn stoltheten i din ryggrad när du reflekterar över hur duktig du är. Detta går fortare än att bota. Eller du kanske är rädd att bli scammad på en så välförtjänad karaktär?
För att jämföra med någon som lagt ner sin dyrbara tid i ett spel med någon som
"inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag"
så är det väl uppenbart att du är för dålig. Eller är du så pass duktig att du förtjänar att få ett höglevlat konto utan ansträngning? Känns det orättvist att en så utvecklad individ som dig själv måste spela samma spel "varenda treåring kan bli bra på." lika hårt för att nå önskvärd framgång?

För övrigt så undrar jag om din uppfattning om att framgångsrika spelare inte har ett liv tenderar att reflektera din vardag?

Jag måste själv säga att jag har fuskat. På tyskaglosor i 9an och i singleplayerspel.
Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel.

Så jävla rätt skrivet!

Permalänk
Medlem

Hah, rätt åt er.
Och han som skrev att '95%' kommer ångra sig när guldpriser stiger är ju rätt så jävla pantad om han tror 95% av folket i WoW köper guld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej sånt är inte livet. Eller brukar du fuska dig fram i ditt arbetsliv (eller i skolan antar jag i ditt fall)? Detta är bara skitsnack. Du förstör för resten av spelarna genom att ta åtråvärdheten bort från spelupplevelsen.
"LOLS I WANTS DAT TOO!"
Hela grejen med att lira ett MMO är att vara så bra som möjligt. Det handlar alltid om hur mycket tid man lägger ner.
Annars vet jag en annan grej du kan göra om du nu inte ha tid.
www.ebay.com
www.blocket.se
Köp ett wow-account med valfri höglevlad karaktär på. Sitt sedan där, tillbakalutad i din stol och känn stoltheten i din ryggrad när du reflekterar över hur duktig du är. Detta går fortare än att bota. Eller du kanske är rädd att bli scammad på en så välförtjänad karaktär?
För att jämföra med någon som lagt ner sin dyrbara tid i ett spel med någon som
"inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag"
så är det väl uppenbart att du är för dålig. Eller är du så pass duktig att du förtjänar att få ett höglevlat konto utan ansträngning? Känns det orättvist att en så utvecklad individ som dig själv måste spela samma spel "varenda treåring kan bli bra på." lika hårt för att nå önskvärd framgång?

För övrigt så undrar jag om din uppfattning om att framgångsrika spelare inte har ett liv tenderar att reflektera din vardag?

Jag måste själv säga att jag har fuskat. På tyskaglosor i 9an och i singleplayerspel.
Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel.

Märks att du endast spelat MMORPG de senaste åren Du tar det på så stort allvar. Spelar det någon roll om det är just DU som trycker på musen eller ett program? Vad är skillnaden? Programet gör ju exakt samma sak som DU gör bara det att du slipper slita på musen och kan ägna dig åt t.ex. MSN på datorn bredvid.

Hela grejjen med ett MMO är inte hur mycket tid du lägger ner, eller det har tyvärr blivit mer så idag (därför att de tjänar ju mer pengar ju mer tid folk lägger). Själva konceptet MMORPG var ju tänkt att ge en spelupplevelse, du skulle kunna vara del av en annan värld osv. Tanken var inte att du skulle sitta och göra dumma sysslor som att klicka på olika fiender om och om igen i 8 timmar per dag.

Förr var det viktigaste att du alltid var NÄRVARANDE och kunde vara in character, sen om du faktiskt satt som en idiot och klickade på musen brydde de sig mindre om.

Men visst, perspektiv ändras, även om det inte alltid är till det bättre. Tycker dock det är kul att du bygger upp ramen för vad "grejen med ett MMO är" på vad WoW säger. Då WoW är ett av de sämre MMORPGs som någonsin gjorts. Visst det har blivit stort, men begränsningarna är sinnessjuka, ett MMORPG är tänkt vara fritt, inte begränsat.

Det jag har svårt och se är vilken orättvis fördel man får genom att köra Bot, på vilket vis går det snabbare för någon som Botar än han som sitter och klickar själv?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Skippa allt snack om att "du har inget liv", "jag har ett liv", "du har inget liv när du sitter framför datorn" m.m. varför skulle man vara livlös bara för att man sitter vid datorn? samma som att kalla alla de som t.ex rider nolifers, allt de gör är ju att skotta skit och sitta på en häst

Tänkte mer på dem som sitter som galningar 20 timmar om dygnet och klickar på små monster för att de måste gå upp i level

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Om du nu har ett liv varför tar du då och spelar WoW, det var ju bara för No-lifers och 3åringar som klickar 5 mijoner ggr per dag.

Underbart att höra avundsjuka människor trycka ur sig den kommentaren alltid, antingen när de förlorar i ett multiplayer spel eller när de inte lyckas skaffa samma saker som någon annan.

Läs om, läs rätt Sa aldrig att alla som spelade WoW var det, sa dock att de som suttit där och nördat större delen av sina dagar lär tycka det är surt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Macra/botting har funnits enda sen den gamla goda tiden då man spelade UO och det är riktigt roligt att se hur mycket man kan lura GMs.

Precis, back in the day var det annat fokus Även om jag endast körde Macros när jag satt vid datorn (förutom på free sevrarna som kom där man hade 8 timmar per dag afk macro).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Fusk e fusk. Banna på.

Permalänk

Personligen följer jag vågen och tycker det är fel att "fuska".

Dock, jag har spelat WoW sedan Korea betan, och av dom ca 40 mån WoW funnits ute har jag nog spelat aktivt ca 30-35 mån, dvs minst 10 timmar / dag.

Att köra med script/bot/macro för egen "profit" dvs få mats/guld mm mm tycker jag alltid ska account bannas, gärna alla accounts som personen står för, jag vet att det ev kan drabba småbarn som har syskon som alla spelar på pappas namn.

Dock så hade jag faktist kunnat tänka mig att "botta" upp en gubbe till 70, vet inte om det är dubbel moral, men jag tjänar ju inget på det tycker jag utan jag vinner bara förlorad tid ifrån min sambo, jobb, familj, vänner då många nog tycker att själv spelet börjar vid lvl 70.

Jag har vid skrivande stund dragit upp 3 av mina egna gubbar till 70, och desutom 4st av mina polares gubbar som slutade spela innan TBC kom ut.

Jag tycker jag borde ha lite överseende när jag redan har lvlat upp och plöjt när så himmla mycke tid på att bara lvla upp gubbarna, att köra samma quest, smma zon om och om igen, så jag vart faktist lite nyfiken på att slippa det nu när jag försöker dra upp min andra shaman till 70 "är lvl 31 atm".

Tycker som så att ge oss som redan har en hög med gubbar chansen att kanske börja på en ny gubbe som är lvl 55, precis som Death Knight kommer ha som start lvl skulle man få bort mycke av bottarna, tror jag iaf.

Så att bara slänga ur sig orden "du är en idiot, no lifer, noob, nörd etc etc tycker iaf jag är lite skenheligt.

Blev jätte mycket text jag vet, men tänkte att min tanke kanske kan få folk att bli lite mer ödmjukare och förstående mot andra utan att bara länga ut sig grodor.

// Johan

Permalänk
Medlem

Bara töntar som fuskar och sen bölar när dom åker dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trafikfarlig
Personligen följer jag vågen och tycker det är fel att "fuska".

Dock, jag har spelat WoW sedan Korea betan, och av dom ca 40 mån WoW funnits ute har jag nog spelat aktivt ca 30-35 mån, dvs minst 10 timmar / dag.

Att köra med script/bot/macro för egen "profit" dvs få mats/guld mm mm tycker jag alltid ska account bannas, gärna alla accounts som personen står för, jag vet att det ev kan drabba småbarn som har syskon som alla spelar på pappas namn.

Dock så hade jag faktist kunnat tänka mig att "botta" upp en gubbe till 70, vet inte om det är dubbel moral, men jag tjänar ju inget på det tycker jag utan jag vinner bara förlorad tid ifrån min sambo, jobb, familj, vänner då många nog tycker att själv spelet börjar vid lvl 70.

Jag har vid skrivande stund dragit upp 3 av mina egna gubbar till 70, och desutom 4st av mina polares gubbar som slutade spela innan TBC kom ut.

Jag tycker jag borde ha lite överseende när jag redan har lvlat upp och plöjt när så himmla mycke tid på att bara lvla upp gubbarna, att köra samma quest, smma zon om och om igen, så jag vart faktist lite nyfiken på att slippa det nu när jag försöker dra upp min andra shaman till 70 "är lvl 31 atm".

Tycker som så att ge oss som redan har en hög med gubbar chansen att kanske börja på en ny gubbe som är lvl 55, precis som Death Knight kommer ha som start lvl skulle man få bort mycke av bottarna, tror jag iaf.

Så att bara slänga ur sig orden "du är en idiot, no lifer, noob, nörd etc etc tycker iaf jag är lite skenheligt.

Blev jätte mycket text jag vet, men tänkte att min tanke kanske kan få folk att bli lite mer ödmjukare och förstående mot andra utan att bara länga ut sig grodor.

// Johan

Jag ser inget problem med att ha ett program som klickar åt dig när du farmar guld heller egentligen. Jag har ju inte fått nått svar på vilken FÖRDEL det ger mig framför någon som klickar själv? Ett musklick som musklick så att säga

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag ser inget problem med att ha ett program som klickar åt dig när du farmar guld heller egentligen. Jag har ju inte fått nått svar på vilken FÖRDEL det ger mig framför någon som klickar själv? Ett musklick som musklick så att säga

Du kan farma med ditt program mer än vad en människa kan som måste sova & har jobb/skola & andra förpliktelser i livet.

Toppen av lathet om man inte orkar klicka med musen själv....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Då har MMOGlider kommit ut med en ny uppdatering som för tillfället är beta men som tydligen fixat så att de inte går att se från Blizzards sida för tillfället

Permalänk

Bwahahahaha. Förlåt. Bwahhahahaah!

Förlåt igen att jag inte kan tycka synd om folk som köper guld och tycker det är OK, eller som låter datorn spela ett spel åt en och sen blir bannade. Ni vet att det inte är tillåtet, ni vet att det finns en risk att ni åker fast och ni kommer ändå och gråter. Skärp er, håll er till sandlåde-servers om ni inte tänker spela spelet som det är tänkt.

Min uppfattning är att en signifikant portion av guldet som finns att köpa är från hackade konton, och att folket som köpt/köper/kommer köpa guld indirekt eller direkt stödjer sådan verksamhet. Därför blir jag otroligt skadeglad när någon som gjort detta åker fast så det ryker om det.

-"I just lost my account when Blizzard banned me for botting.."
-"Shh... hear that? I'm playing the world's saddest song on the world's smallest violin (mimes playing small violin) for the bot playing guy.."

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Du kan farma med ditt program mer än vad en människa kan som måste sova & har jobb/skola & andra förpliktelser i livet.

Toppen av lathet om man inte orkar klicka med musen själv....

Nu fattar jag inte var du får ifrån att man skulle ha botten igång när man inte är vid datorn? Bara det att man kanske gör annat vid datorn samtidigt som man spelar wow. Kanske chattar i WoW t.om. Vet själv hur det var Ultima Online, kunde ägna sig mer åt vad spelet var till för dvs lära känna andra och vara "in character" medan programmet klickade på allt som behövdes för att träna samtidigt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Bot hit o dit...nu ä det bara att städa undan alla gnomes med rosa o grön frilla så ä jag nöjd blizzard!! Ta dvärgarna med för säkerhets skull... (:

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Tack Stabil för att du skrev det där!

Bara att hoppas att de inte blev någon larvig 72 timmars ban, utan en riktigt fet perma ban.

Folk tänker bara på sig själva och ska ha allt utan att anstränga sig, ungar tittar på nätet efter cheatcodes innan dom ens klarat första banan osv osv.
Om vi tar exempel ur verkligheten och kollar in idrottsmän som tränat i åratal för att bli bäst och som sen blir omsprungen av någon fjant som dopat sig och ska ha all den ära och pengar som den som tränat ärligt förtjänar.
Är det rättvist? 9 av 10 svarar nej.

-"Jamen wow är ju bara ett spel" säger du som fortfarande vidhåller att det inte är något fel att köra bots å grejer.
Exakt, wow är bara ett spel. Men principen är densamma.
Tänk bara om att du förlorar ett jobb till någon som fuskat på proven i skolan, arbetsgivaren tror att han är bättre än dig fast det inte är så.
Samma sak i mmorpg, träffar man en snubbe med grymma gear så förutsätter man ju att han kan spela, och inte en slackande skitstövel som inte kan spela spelet.

Och det där med att "skoj att lura GM's"
Mmm eller hur? jag har aldrig varit med om att bug exploiters små spratt drabbat någon GM, de e sketna griefers som inte gillar när oddsen är jämna eller på lika villkor. Eller macro mining i eve-online, visst det är för att det är skoj att lura GM's, inte alls för att dom ska sälja isk på e-bay. Eller är du en sån som kastar bort all malm som du macro minat bara för se om macrot fungerade och lurade alla GM?

-"Jamen jag måste ju sova, gå i skola/jobb, farma rep med familjen."
Visst, de många som måste det. MEN då måste du göra något som kallas för prioritera. Det går ut på att du måste bestämma dig för vad du tycker är viktigast och göra det istället.

-"Musklick som musklick"
Snubben som spelar sitt spel som man ska kanske vill interagera med dig eftersom han/hon trodde att det var riktiga människor bakom karaktärerna i ett mmorgp, men tji fick han/hon, för du var ju bara intresserad av att få balla grejer som du kan stå å hoppa runt i Ironforge med.

Sen finns det ju ännu värre exempel på hur botar förstör folks spelupplevelse:
Lineage2 skulle ha kunnat piska skiten ur wow om det inte vore för botarna. En kompis till mig tänkte gå ned i en katakomb i L2 och expa lite, när han står där och grejar med sitt så kommer det ett bot-tåg understödd av en höglvl char som helt sonika talar om för min kompis att det bara är att dra därfrån för den här katakomben var hans. o_O !!!
Det slutade som man kan tänka sig...
Skitkul att bli borttvingad av en snubbe som har 3-4 datorer som körs samtidigt och är där för att tjäna irl pengar.

DET KAN VARA SAMMA SNUBBE SOM SÅLDE GULDET DU KÖPTE.

-"Att Macra/Botta har ju inget med hur svårt ett spel att göra."
Fel igen....
Jag har själv varit med om att folk som "spelat" som druider inte haft en aning om att dom kan söva ett djur. Eller mages som inte har en aning om att dom kan ta bort curses. Eller vad sägs om priestar som inte kan ta bort diseases eller har inte vet hur man shacklar en undead osv osv.
Kör du upp en gubbe till lvl70 så har du iaf en grundläggande kunskap om hur du ska styra din gubbe på ett sätt som gör att du slipper skällsord som: Retard, noob, omfg wake up u idiot, osv.

-"Men jag är så IMBA att jag redan har kört upp 156 lvl70 gubbar utan bot"
Varför körde du upp din första gubbe till lvl70? svaret är antagligen att det var skoj.
Är spelet inte skoj längre så ska du sluta...
Känns det som att du inte hinner med det du vill trots 12 timmars spelande per dygn så ska du söka hjälp, för ditt spelande är tvångsmässigt.

Jag har pysslat med mmorpg i snart 10år och i alla spel jag spelat så har fusk alltid varit det mest glädjedödande jag stött på.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold

-"Musklick som musklick"
Snubben som spelar sitt spel som man ska kanske vill interagera med dig eftersom han/hon trodde att det var riktiga människor bakom karaktärerna i ett mmorgp, men tji fick han/hon, för du var ju bara intresserad av att få balla grejer som du kan stå å hoppa runt i Ironforge med.

-"Att Macra/Botta har ju inget med hur svårt ett spel att göra."
Fel igen....
Jag har själv varit med om att folk som "spelat" som druider inte haft en aning om att dom kan söva ett djur. Eller mages som inte har en aning om att dom kan ta bort curses. Eller vad sägs om priestar som inte kan ta bort diseases eller har inte vet hur man shacklar en undead osv osv.
Kör du upp en gubbe till lvl70 så har du iaf en grundläggande kunskap om hur du ska styra din gubbe på ett sätt som gör att du slipper skällsord som: Retard, noob, omfg wake up u idiot, osv.

Jag har pysslat med mmorpg i snart 10år och i alla spel jag spelat så har fusk alltid varit det mest glädjedödande jag stött på.

Jag fattar inte vad du babblar om att man inte kan interagera med någon som botar, där har du ju förmodligen mer interagerande att göra än med han som är fullt upptagen med att klicka.

Att folk använder skällsord visar ju bara på hur dåliga de själva är, bara 14 åringar kallar folk noob. Sen att folk inte vet hur spelet spelas bevisar ju bara att de inte har någon koll, och vem säger att folk endast botar?

Att bota betyder inte att du sitter afk och har den på 24/7. Att bota betyder att något program styr din gubbe, sen kan du ju faktiskt vara vid datorn titta på skärmen men se på en film på en skärm bredvid. Det jag inte förstår är själva felet med att låta ett program klicka åt dig, sen om du inte är vid datorn när detta sker pratar vi ett helt annat scenario.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"