Nytt CPU, vilken? - måste jag byta nätagg?

Permalänk
Medlem

Nytt CPU, vilken? - måste jag byta nätagg?

Hej.
Har tänkt att jag ska uppgradera min processor men jag är inte riktigt säker på vilken.

Just nu så har jag:
E6750
Asus 8800GT 512MB
Corsair 4096MB XMS2 PC2-6400 (2x 2048MB)
Creative x-fi audio
500GB Samsung samt dvd-brännare.

Detta fungerar utmärkt med mitt Antec PowerSupply 430W NeoPower High Efficiency.. Däremot är jag inte helt säker på om jag behöver byta nätagg när jag uppgraderar processorn.

Har kollat på E8400, Q6600, och Q9300.

Har ni några tips på vilken som skulle fungera bäst, för spel dvs.?
Tack

Permalänk
Medlem

Du behöver inte byta nätagg för ny processor. Din gamla processor är fortfarande bra och du kommer knappt märka någon skillnad alls om du uppgraderar, köp en ny processorkylare och överklocka om du vill ha den snabbare.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Typhonos, behåll den du har nu. En Q6600 eller Q9300 kommer sannolikt att ge sämre prestanda i spel då väldigt få spel har nytta av fyra kärnor, och en E8400 är inte särskilt mycket snabbare än den du har. Det viktigaste i dagens krävande spel brukar dessutom vara grafikkortet, så i spel kommer du förmodligen inte märka någon som helst skillnad med en E8400.

Permalänk
Medlem

köp ingen ny processor, ska du köpa ngt nytt så köp en ny kylare!

Permalänk
Medlem

Jag kör box-kylningen nu och den är klockad till 3.2ghz, har en Zalman CNPS9500LED som ligger hemma, trasig. (Fattas delen man fäster under moderkortet). Om jag får tag i den delen kan jag väl nöja mig med den processorn..

Tack för svaren, nästa uppgradering blir väl grafikkort då!