Världens dyraste gymbesök (1800 spänn)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
...(jag och damer fungerar ej tillsammans)...

Passar nicket iaf :p.

Permalänk
Avstängd

Problemet är att dom flesta som börjar träna inte använder skallen.

Dom gör som många gör, "ahh jag ska köpa gymkort och börja träna". Dom går dit börjar bonka och stonka med allt vad det heter gärna biceps och bröst och lite finish på mage. Dom provar sig fram till vad dom tycker är jobbigt och börjar örna på. Känner sig asfräsha och drar och duschar.

Resultatet blir att dom får årets träningsverk ist för att dom första gångerna bara klämma och känna på varorna och sedan börja dra igång. Vilket resulterar i att det dom minns är hur ont det gjorde och ligger i lä i några veckor och sen är det inte kul för dom vet att dom bara får träningsverk.

Kan även kallas för nyårslöften dessa människor ovan!

Så ni som ska träna gör om gör rätt kör på lätta vikter och öka sakta kör inte på vad som är tungt just då för då blir det som ovan. Och glöm tamefan inte att strecha!!! Då kanske ni använder kortet till det ni betalt det för!

Permalänk
Medlem

Jag inledde sommaren med att gå från Svalöv till Malmö, uppskattningsvis 6-7 mil. Så nu hade jag tänkt att det ska hålla mig i trim närmsta halvåret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wixner
Tror du på fullaste allvar att gymlokaler, utrustning och personal är gratis?

Visst kan du få gymma i Kjell-Oves sunkiga källarlokaler under det lokala sil-cafe't för 150:- i månaden, men som inom så många andra områden så får man det man betalar för.

Jag betalar knappt 350:- i månaden för mitt gymkort och det är den sista fasta utgift jag skulle göra mig av med. Skulle hellre säga upp vår kabeltv eller gå ner från 100mbit till 10mbit internetanslutning.

Man kan snåla på mycket, men att snåla på sin egna personliga hälsa är det dummaste man kan göra.

Men behöver faktiskt inte gå på lyxgym för att få lite träning. Jag tränar själv på ett halvsunkigt gym, inte fan blir jag bättre tränad på ett lyxgym som kostar skjortan. Vikter som vikter, stång som stång

Det här med gym har blivit totalt överskattat de senaste 10 åren, går man på fattigmansgym blir man mer eller mindre utskrattad idag. Förr i tiden när man gymma så var det inte speciellt häftiga lokaler men likförbannat kunde man bli vältränat.

Lite löjligt att påstå att ett billigare gym är sämre än ett dyrare. Det handlar om image, du köper en livstil om man går på ett dyrt gym. Det behövs inga avancerade grejjer för att få bra träning.

Enligt mig ska en riktigt gymlokal vara lite sleten, väl använda vikter och utrustning. Inga käringgrym här inte Men det är ju jag det.

Permalänk

Beror väl på vad man är ute efter, en lokal med en massa fria vikter behöver ju inte kosta så mkt.

Med personliga tränare, löpband, maskiner och tvapparater på varje vägg så blir de ju lite annorlunda. Vet man vad man gör så kan man få en lika bra, om inte bättre träning på det första gymmet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För mig är det läget som spelar roll. Gymmet jag går till nu är dyrare än det borde men jag slipper ta bilen iväg.

Permalänk
Medlem

Re: Världens dyraste gymbesök (1800 spänn)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
I höstas köpte jag ett gymkort för 1800:-. Tänkte att "nu jäklar ska jag börja träna ordentligt!". Jag gymmade en gång och fick sån sjuk träningsvärk att jag inte kunde gå ordentligt på två veckor Sedan dess har jag inte varit där och nu är det sommarlov och jag har pröjsat 1800:- för att gymma EN gång! Illa!

Jag hörde mig för och tydligen är det ganska vanligt att folk satsar pengar på olika träningskort bara för att kunna slappna av och känna att dom minsann har försökt börja träna. Nån som känner igen sig ?

Du som är före detta simmare borde väl inte bli avskräckt av träningsvärk?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Själv har man det perfekt...

Började inte för länge sen att leta upp morsans gamla gummiband (sådana man tränar med), och gick till förådet där min brors ~ 5 år gamla träningbänk står.
Körde 5 min till jag hämta stereon och körde på musik.

Springer då ~ 1 km innan jag kör igång.
Har spelat innebandy i många år så får inget träningvärk.

Har hållt på i 2 veckor nu, har redan givet lite resultat (0 kr spenderat, förutom vatten då >___>)

Permalänk

Känner igen det där som fan, fick för mig att att börja träna för några år sen, hängde på en kamrat och köpte ett månadskort. Har aldrig känt mig så vilsen som jag gjorde nu, hade ingen aning om hur man gjorde med någon av maskinerna, så jag gjorde det enkelt för mig, valde ut den lättaste hanteln och satte mig vid något skummt vinklat bord och pumpade tills jag inte orkade mer, duscha och gick hem. Kunde inte räta ut armen ordentligt på en vecka sen. Gick aldrig dit igen. Men funderar på att göra en ordentlig comeback.

Permalänk
Medlem

Inte provat lämna tillbak den?

Polaren satt i samma sits han köpte ett årskort ~2500kr gymmade ett par gånger för att sedan sluta helt i 3-4 månader, han ringde sonika företaget och förklarade situtation och att han inte kommer ha något nytta av kortet, gissa om han inte fick tillbaka hela beloppet.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Pröjsade 2400 för ett halvårskort för några år sedan. Var där kanske i två veckor sen inget mer
Nu blir det dock studentgym. Trist att dom varken har öppet på helger eller på sommaren

Permalänk
Medlem

Men varför köper ni årskort? Jag har börjat på ett gym nu, betalade för 3 månader, 810 kr. Ifall jag skippar det nån månad har jag ändå inte slösat så mycket... som ni.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Sådär är det alltid första gången. Nu har jag rätt svårt att få träningsvärk.

Tyder inte det på att du borde lägga på lite mer vikter?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg
Tyder inte det på att du borde lägga på lite mer vikter?

Träningsvärk är inget kvitto på en bra träning. Hur mycket träningsvärk man får är individuellt och man kan ha gjort ett bra pass utan att få träningsvärk efteråt.

Permalänk

Jag köpte ett årskort förra året och har gått dit regelbundet sedan dess. Men sen är man väldigt lat så det bvlir ofta bara 2 gånger i veckan, dessutom äter jag för dåligt så har inte fått ut så mycket på sistonde:P.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk

Jag köpte ett års-kort för 1000kr i Februari och jag har gått dit 2 gånger i veckan sedan dess, förutom en gång då jag blev mag-sjuk . Sen så hade jag en paus på 3 veckor pga det , efter det var det bara att dra igång igen.

Jag hade träningsvärk som fan efter första gången på gymmet, men det går över efter ett tag . Nu har jag bara smått ont efter jag har tränat, men inget man stör sig på . Och det ger resultat.

Angående mitt gym så har jag ett eget kort med kod så jag kan gå dit 24/7 vilket är bra .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Själv tränar jag för 179kronor i månaden. Ganska billig gym. Men det har bra öppettider och är obemannat halva tiden vilket gör att de kan hålla priset nere. Nu i sommar kan jag dock träna på gym som har över 300 kronor i månaden gratis för at de kör kampanj på alla deras gym.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag tränar i ett gym som kostar 325kr i månaden. Finns billigare gym för 150kr i månaden som jag skulle kunna gå på och träna. Men jag prioriterar ett fräshare gym än ett gammalt 80tals gym med mindre fräsha utrymmen. Finns dyrare oxå och det är Sats men det känns lite overkill för min del.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Avstängd

Varför slänger ni ut flera tusen kronor på ett gym, och sen orkar ni inte ens ta er dit? Okej om man blir skadad, men av ren lathet... Det är inte bara dumt, det är helt jävla idiotiskt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Anledningen till att dom gör de är väl helt enkelt att det var för jobbigt/tråkigt och att de inte får resultat efter en månad. Alltid kul att se hur överbefolkat gymmet är efter nyår och innan sommaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Varför slänger ni ut flera tusen kronor på ett gym, och sen orkar ni inte ens ta er dit? Okej om man blir skadad, men av ren lathet... Det är inte bara dumt, det är helt jävla idiotiskt.

Många får även friskvårdsbidrag från sina arbetsplatser som lägger på ett gymkort om året.