Permalänk

Kan svärtan blekas och bli sämre?

Köpte en Samsung SyncMaster 206BW i höstas, och nu ett knappt år senare upplever jag att bilden blivit blekare på nåt sätt. Svärtan i mitten av skärmen är grådaskig och ful, och frågan är om det är inbillning, om skärmen alltid varit sådan, eller om den helt enkelt försämrats.

Några tankar, någon?

Permalänk
Medlem

Damma av skärmen?

Permalänk
Medlem

Ska man testa skärmar etc. så ska man ha igång dom iaf en 30 minuter innan man kollar. Kolla skärmen efter den varit av en längre stund och jämför med en tids användning så ser du nog en del skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att svärtan har blivit lite sämre på min HP w2207. Betydligt mer backlight bleeding iaf än tidigare.

Visa signatur
Permalänk

Kan man klaga på OnOff och få skärmen utbytt för att svärtan blivit sämre?

Permalänk
Medlem

Alla skärmar blir sämre med tiden. Spelar ingen roll om den kostar 100kr eller 100000kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Kan man klaga på OnOff och få skärmen utbytt för att svärtan blivit sämre?

Du kan höra med OnOff, inte klaga på OnOff eftersom det inte är dom som tillverkat din skärm.:)

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag inbillar eller om det är mitt nya grafikkort, upplever samma sak med min 206bw från våren 07.
Finns det något program som hjälper en att ställa in kontrasten osv? Kanske bara är så att jag måste anpassa efter det nya kortet...?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shuz
Vet inte om jag inbillar eller om det är mitt nya grafikkort, upplever samma sak med min 206bw från våren 07.
Finns det något program som hjälper en att ställa in kontrasten osv? Kanske bara är så att jag måste anpassa efter det nya kortet...?

Kom det inte med något program med skärmen? Annars finns det nog internet sidor som kan hjälpa.

Har en fråga själv:

Har just fått ny skärm, men jag stör mig lite på att ytan är grumlig när man ser på ljusa färger, märks inte i spel men, det är som att det skulle vara jätte mycket små damm partiklar på den, är det så på alla matta skärmar?
Och!
Kan det ha skadat ytan på skärmen när jag har torkat den med våt trasa?

Visa signatur

| Q8400 2.66 @ 3.6ghz | P5K |
4Gb Kingstone 800MHZ DDR2 | ASUS ENGTX275 | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | P182 | Samsung 2253BW |