Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
fråga... komemr det här bli som WOW? att man betalar varje månad för att spela?

och btw... det ser brutalt ut MEN jag skulle föredra D2 grafiken. tror inte att blizzard kan göra bättre spel än vad D2 var då. absolut inget spel kommer nånsin kunna överträffa D2 i mina ögon!

Förmodligen inte eftersom det kommer köras över Battle.net vilket är gratis.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Tycker den högra bilden ser ut som tagen ur Gears of War. Grå-grått, uppskruvade kontraster, speckels och grain-blobs gör inte spelet snyggt.

Texterna borde vara "How it looks" och "How it should look (imo)" dessutom.

Permalänk
Medlem

Holy fucking C... Äntligen!

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!

Permalänk

Varför drar dom in saker från warcraft ?
Det verkar ju uppenbarligen så att dom bytt ut Necromancer mot witch doctor..

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk

Jag tycker det ser helsnyggt ut. Tror faktiskt dom kommer göra lite ändringar, ska ju inte släppas imorgon precis. Se på texturerna utomhus tex på berg och träd.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite för ljust och glatt faktiskt för att vara diablo. Det håller jag med om. När han kom ut så förstördes det för mig. I början när han var där inne så såg det lite OK ut faktiskt. Men det ser ju inte ut att vara färdigt så vi får väl hoppas på en förändring.

Permalänk
Medlem

Riktiga Diablo-fans kommer bli nöjda vilket jag är övertygad om.

Ni som letar något Baldurs Gate-aktigt skit med postapokalyptisk känsla kan väl dra till någon Fallout-tråd eller dylikt.

Blizzard kommer skapa spelet.

Det är Diablo III.

Det kommer bli bra.

Sluta oroa er så förjävligt, ni liknar yrra höns.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Varför drar dom in saker från warcraft ?
Det verkar ju uppenbarligen så att dom bytt ut Necromancer mot witch doctor..

Du vet att det fanns en Witch Doctor i D2 också va? Dock bara en enda, han var en unik boss. Shaman typ.

http://www.battle.net/diablo2exp/monsters/act3-superuniques.s...

Permalänk

Ser riktigt schysst ut. Ska bli spännande att följa arbetet.

Och till er som klagar på grafiken , skaffa ett liv.

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

är somsagt en lång väg att gå. skulle gissa på lite högre req än ex titanquest, men det var ju inte speciellt optimerat. tror att blissard lägger en stor del krut på det sen mot slutet, då föregångarna i princip gick lira på vadsomhelst. satt själv med en p2@450mhz med 256mb ram och ett geforce 2mx400 till D2 och en p75 med 512(!) i ram till D1.

men blir nog iaf en ny burk till detta, då min knappt orkade med titanquest.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Gjorde en cap på vapenstats från gameplay filmen:

http://img119.imageshack.us/img119/1528/gameplaywpnvc4.jpg

Inte mycket att se än dock, utom enchanten.

En till:

http://img511.imageshack.us/img511/5713/gameplaylootxd3.jpg

Hmm... dmg per sec...
Jag tror jag föredrar att inte veta vilket vapen som är bäst på 2 sec, utan att man får calculera lite, diskutera med andra / vänner och så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://static.pici.se/pictures/dqEbkxYST.jpg

Tex i "Diablo's throne" kanske det är tänkt att vara grått, kanske kul att alla ställen inte har grå mark?
Samma med träden som var i någon annan post, variation går alltid bra?

(Bytte ut img mot url så att det inte skulle ta så mycket plats.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodis
Hmm... dmg per sec...
Jag tror jag föredrar att inte veta vilket vapen som är bäst på 2 sec, utan att man får calculera lite, diskutera med andra / vänner och så.

men dmg/sec räknar inte in echanted dmg som det ser ut som, vilket gör det lite som tidigare. eller tänker jag fel nu?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
men dmg/sec räknar inte in echanted dmg som det ser ut som, vilket gör det lite som tidigare. eller tänker jag fel nu?

Jag tittade lite snabbt igen och det stämmer nog

Edit: Skrev det i ett annat inlägg men skriver det igen.
"Gem actived" känner vi igen från d2, då man är i chatten går det trycka på ett gem (av och på).
Och det här "gem:et" finns http://eu.blizzard.com/diablo3/ här ochså, om man scrollar ner till infon och tittar upp lite mot en blå knapp (blå = off lila = on).
Kommer säkert in i diablo III storyn (hoppas jag).

Permalänk
Medlem

förstår verkligen inte allt gnäll, det kommer nya spelbara klasser, dom gammla kommer vara kvar(Hoppas jag, skulle vara dumt att ta bort dem)
Och grafiken är ett par snäpp bättre.
Kan nog inte bli mycket bättre just nu, får vänta och se hur spelet verkligen är när det kommer dock.
Ska bli riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Coolt att det faktiskt ska komma, lär dock dröja 1-2 år minst skulle jag tro.
Ska dra ner gameplay-videon. Håller med många att grafiken inte påminner om D2, men det behöver inte vara dåligt. Vi får väl se när det kommer. Klart är att detta blir ett spel jag kommer att köpa oavsett vad!

Gameplay-videon verkar inte funka... Startar inte vare sig man tittar på hemsidan eller laddar ner

Permalänk
Medlem

lite belastade servrar. efter en timme och en krash av ff hade jag segat mig igenom all ny info och alla filmer

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Det finns ju hur många ljusa miljöer som helst i Diablo2.

Såg ni döds animationerna i slutet av filmen när två i partyt dör? Jag undrar om det är scriptat om inte så var det väldigt snyggt.

Permalänk

FYF*********N VA GÖTT!!! Diablo 3 FFS!:D Gameplay videon var ju helt otrolig! Kosta vad det kosta vill, jag ska ha det samma dag det släpps! Och ni som klagar kan ju bara lägga av. Jag tycker ni ska vara glada för att dom släppt D3 över huvud taget.

Tillbaka till gameplay videon: Jag tyckte Barbaren's skills va riktigt grymma, whirlwind har dom ju fått att se riktigt snyggt ut. Att man kan välja mellan male och female är ju också en härlig sak man längtat efter. Det ser ut som att dom har gett Barbaren någon typ av ''stamina'' istället för mana. På videon så är det ju en klar skillnad på färgen på Witchdoctorn's mana och Barbarens mana, Barbaren's är mycket ljusare och dessutom regeneratar den väldigt snabbt. Men som sagt var, jag ska ha det samma dag som det kommer till affärerna!

Permalänk

Skönt att blizzard släpper lite nya spel nu, har börjat tröttna på d2 och wc3 :>

skulle gissa på att d3 släpps i slutet av 2009 eller in på början på 2010 ser verkligen fram emot det

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Detta har man väntat på allt för länge:D Gilalr Fysiken på gubbarna dom dödar, man ser verkligen hur de slår i verkligt o sånnt shit. Riktigt trevligt. Sen har det inte som helst betydelse hur grafiken ser ut för mig alltså. Det är ju Diablo liksom:d

Permalänk
Medlem

JA!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Snygg FX men sagoboksgrafik nej tack. Vad är det som har hänt med Blizzard nu mera ? Har fått målarpensel fastkörd i ändan eller vad?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Snygg FX men sagoboksgrafik nej tack. Vad är det som har hänt med Blizzard nu mera ? Har fått målarpensel fastkörd i ändan eller vad?

Eller så prioterar dom något annat än grafik á la crysis

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Dags att byta avatar.

Permalänk
Medlem

Orka bry sig hur grafiken ser ut, huvudsaken är att spelet är roligt. : )

Permalänk
Medlem

Går man in på karaktärssidorna så finns det en flashfilm som demonstrerar 5 olika abilites för de båda. De visar också 2 abilites som inte var med i gameplay filmen. Seismic Slam för Barbarian, och Soul Harvest för Witch Doctor.

http://www.blizzard.com/diablo3/characters/witchdoctor.xml
http://www.blizzard.com/diablo3/characters/barbarian.xml

Permalänk

Jag tycker det ser helt underbart ut, sjukt läckra miljöer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Det är inte att grafiken är dåligt gjord, den är i fel stil. (-,-) Är det svårt att förstå skillnaden?

Spel blir inte kul när grafiken inte passar eller är verkligen ful (sällan). Så fort man klagar på grafiken i ett spel betyder inte det att man endast bryr sig om den eller kräver att den ska se bättre ut än allt av det sneaste. (-,-)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äh, grafik hit och dit. Det spelar ingen roll bara det blir ett roligt spel.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC