Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Diablo 3 officiella tråden

Jag har sett en massa olika trådar om just diablo 3 och tänkte mer samla allt på ett ställe nu så man slipper gå igenom typ 45 trådar för o läsa något. Så gör en officiell tråd här där allt samlas om spelet.

Det finns ännu inget releasedatum eller systemkrav på spelet. Men det går rykten på en del sidor om att det släpps 2011.

Finns 5 utannonserade spelbara klasser:
Går att ha både kvinnliga och manliga karaktärer.

Barbarian
Diablo III - Barbarian

Wizard
Diablo III - Wizard

Witch Doctor
Diablo III - Witch Doctor

Monk
Diablo III - Monk

Demonhunter
Diablo III -

All information om spelet finns så klart på den officiella hemsidan:

Diablo III

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

tvivlar att dom kommer visa d3 på blizzcon då dom redan sagt att sc2 kommer bli deras nyaste spel, och det är ju inte ens klart ännu.
Men man kan ju alltid hoppas!

Permalänk
Medlem

Ja verkligen, hoppas stenhårt på ett Diablo 3

Permalänk
Medlem

händer ju fortfarande endel i diablo 2... tex ladder reset var 6e månad nu så tror inte D3 kommer så snart...
(detta är mina spekulationer och inget jag läst)

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Starcraft var kul det men jag älskar Diablo och Diablo II. Skön känsla i båda spelen. Ettan var roligast när det kom, det var läskigt.

Jag hoppas på Diablo 3 asap. Det lär komma efter SC2. När jag jobbade som GM i Wow så fick vi höra att det var på gång i alla fall. Alltså att designen/första inblicken i spelet var i bruk hos designers/spelskaparna.
(Inget skitsnack)

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Starcraft var kul det men jag älskar Diablo och Diablo II. Skön känsla i båda spelen. Ettan var roligast när det kom, det var läskigt.

Jag hoppas på Diablo 3 asap. Det lär komma efter SC2. När jag jobbade som GM i Wow så fick vi höra att det var på gång i alla fall. Alltså att designen/första inblicken i spelet var i bruk hos designers/spelskaparna.
(Inget skitsnack)

Hur kan du ha jobbat som GM när man måste bo typ i Spanien eller frankrike för att jobba som GM? ... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur kan du ha jobbat som GM när man måste bo typ i Spanien eller frankrike för att jobba som GM? ... :S

Ja, det är ju helt omöjligt att flytta från sverige en period?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek

Jag bodde i Frankrike då. Vad är problemet? Sitter du fastklistrad i stolen?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Kommer det bli 3d? Gillar diablo 1 bättre än 2an btw, vad säger ni om det?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Klart det skulle bli i 3D.

När såg du senast ett spel i 2D från en stor utvecklare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Kommer det bli 3d? Gillar diablo 1 bättre än 2an btw, vad säger ni om det?

Gör nog jag med, även om det går i perioder. Det enda jag hatar i ettan är att man inte kan springa där. Det saknar jag fruktansvärt efter att ha spelat tvåan

Permalänk
Medlem

undrar om dom kmr ha kvar musknapps interfacet, alltså man trycker på höger musknapp för spells o vänster för att slås, beroende på ens inställningar ofc^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon

Hehe roligt, jag menar att det ofta blir kast. Typ heroes of might and magic. Eller warcraft 3. Typ dom flesta kult 2d spelen blir helt wierd och barnsligt i 3d. Ibland hade nog spelserien tjänat på att hålla på "traditionerna".

Jag undrar hur Fallout kommer bli i 3d tex.

Bara min åsikt.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon

Om du tänker på hur stort Diablo fortfarande är så tror JAG det vore en stor tabbe av dom att göra Diablo 3 i 3D. Men ja chansen finns tyvär.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom behåller det som 2d, eller iallfall inte gör om det till ett 3dspel alá 3de person, dumt att ändra på ett vinnande koncept.

Permalänk
Medlem

med tanke på att det är blizzard så tror jag inte dom kommer misslyckas hur dom än gör, sedan om jag personligen kommer att gilla det är ju en annan sak

Permalänk

Samma vinkel som i Dungeon Seige så skulle jag vara nöjd iaf.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Det jag tror det är att om nu Diablo 3 kommer ut så kommer det vara alldeles för likt WoW. Med dagens teknik tror jag inte man gör ett spel i 2D igen.
Ni som har sett vad "Mythos" är, jag tycker det liknar wow väldigt mkt i grafiken och det sägs ju vara Diablo 3 så jag är lite tveksam till D3...

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem

Nej ett D3 kommer aldrig bli "tecknad" stil som wow. Vad får er änns att tro det? Wow har den stilen just för att warcraft spelen före hade det.
Å varför skulle man ändra en seriös grafik från D2 till något barnsigt i en uppföljare? Nej det tror jag knappast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
händer ju fortfarande endel i diablo 2... tex ladder reset var 6e månad nu så tror inte D3 kommer så snart...
(detta är mina spekulationer och inget jag läst)

dom kanske är activa med diablo2 för att syselsätta oss tills d3 kommer?? det är ju ganska logiskt?? eller ;P det är då vad jag tror varför skulle dom annars bli så acctiva ??

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

De ändra inget specielt i SC2 varför ska de göra några större ändringar i D3 då? Bara dumt att förstöra ett spel som D3 grejen med D2 är att de är så skön D2 grafik samt att spelet är underbart kul hack'n slash.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Om du tänker på hur stort Diablo fortfarande är så tror JAG det vore en stor tabbe av dom att göra Diablo 3 i 3D. Men ja chansen finns tyvär.

Jag är 90% säker på att jag läste, runt tiden då d2 kom ut, att blizz aldrig skulle göra ett 2d spel igen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Hoppas dom behåller det som 2d, eller iallfall inte gör om det till ett 3dspel alá 3de person, dumt att ändra på ett vinnande koncept.

Diablo 2 är tredjeperson.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sno0zer
Jag är 90% säker på att jag läste, runt tiden då d2 kom ut, att blizz aldrig skulle göra ett 2d spel igen.

Isf blire inge d3 för mig :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Isf blire inge d3 för mig :/

haha vilket fan du var då !

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Ja men diablo SKA vara 2d. Om dom gör det i 3d så ja...då kan dom.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Bara för att det är i 3D betyder det inte att det kommer vara i en annan "vinkel" eller liknande jämfört med tvåan.

Det är inte att det kanske blir 3D, det KOMMER bli 3D.

Tyckte att dom lyckades med 3D i Titan Quest...eller?

Permalänk
Medlem

Btw "3D" i riktigt perspektiv existerar ju inte iaf så nu kan ju sluta tjuta över det iaf.

Å andra sidan så har jag läst att teamet som gjorde Diablo 2 har slutat @ blizzard men det var länge sen, Och om D3 kommer lär det inte bli likt dungeon siege iaf lol. Jag hoppas på ett nytt spel men att dom behåller koncepetet iaf så dom inte gör för mycket. Och om dom gör D3 i så kallad 3D lär d bli tungt som faaaaan. kommer ihåg att gamla D2 kunde lagga på datorer med 512 mb ram o typ 2 ghz (som var bra på den tiden typ )

Anyway enough with the bullshit, And hopefully santa is bringing Diablo 3

Jippie kayej Madafackas.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IzzE
Och om dom gör D3 i så kallad 3D lär d bli tungt som faaaaan. kommer ihåg att gamla D2 kunde lagga på datorer med 512 mb ram o typ 2 ghz (som var bra på den tiden typ )

Låter ju skumt. Jag spelade D2 på 433mhz med 56 mb ram o 8 mb integrerad grafik o det flöt perfekt, utom om man var några stycken sorcar med typ blizzard.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Satt o lira på en 266mhz och var nerco så mina monster kunde döda medans jag laagade. Brorsan med en 400mhz kunde då springa runt laag fritt och döda. Tror max han kan ha haft 128mb.

Här är spelkraven för d2 lod enligt blizzard:

* Windows® 2000*, ME, XP, 95, 98 or NT 4.0 Service Pack 5
* Pentium® 233 or equivalent
* 64 MB RAM
* 800MB available hard drive space (in addition to original Diablo II Multiplayer install).
* 4X CD-ROM drive
* DirectX™ compatible video card

http://www.blizzard.com/diablo2exp/

Sedan att det alltid laagade i slutet när man skulle döda de sista monstren förre baal tror jag var en bugg, men det är för länge sedan åtgärdat

EDIT: När jag tittar på speifkationerna nu kanske det var tillomed före det när jag satt vid en 133mhz o han 266mhz... aja då var iaf cpu viktig och inte riktigt grafikkortet.