MSI K7T Turbo2 BIOS uppgradering

Permalänk
Medlem

MSI K7T Turbo2 BIOS uppgradering

Tja!

Moderkort: MSI K7T Turbo2 (MS-6330)

Håller på att fixa en MSN/Surf burk t lillbrorsan... skaffade en nyare CPU
till den, athlon 2400+, och för att få den att funka krävs en BIOS uppgradering. tankat hem rätta uppgraderingen från msi men får d fan inte att funka...
startar dos med Dr. D flash (floppy) och följer instruktionerna:

7. When you get the A:\ prompt, type the following sequence:
C: <enter>
cd\test <enter>
C:\test> awdfl783m BIOS file
(to save or not to save old BIOS is the user’s decision)

När jag skriver C: står det invalid drive specified... Vad göra?

Står även i text doc såhär:

WARNING!!!!!
DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!

vrf kan man inte flasha från floppy ?

Tack på förhand// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Du flashar väl inte från en floppy om du byter till C:/

sen om C:/ är av NTFS typ kanske det inte går att läsa från DOS.. dont know.. dr. d flash vet jag inte riktigt va det e.. men skapa en startdiskett med formateringsverktyget i windows.. för det finns la kvar?

sen har jag flashat från diskett flera gånger.. aldrig varit problem.. men bränn in på en skiva annars.. kanske "stabilare".. "överföring" från en CD..
eller som sagt.. om et är FAT som gäller för dos så får du fixa en sån disk.. antingen formatera om i FAT för flashningen.. eller hitta nån gammal disk och lägga bios och flashverktyg på den..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Öh nu surrar dom på msi
Du skall ha en botbar startdisk med flash programmet och bin filen.

Exempel awdfl783m (sedan namnet på Bin filen.) tex. nisse.Bin (på samma rad)
Enter.
Växlarna till programmet finns hos Award.
Bin filen bör finnas hos msi.
Men kan du flasha bioset så bör ju cpun funka trots att det står fel i uppstarten.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.