Permalänk

åhh vad najs!! jag vill också ha!!

Hur höga är dom där corsair minnerna förresten? Jag ska köpa ett par sådana snart men min kylare hänger precis ovanför minnesplatserna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
åhh vad najs!! jag vill också ha!!

Hur höga är dom där corsair minnerna förresten? Jag ska köpa ett par sådana snart men min kylare hänger precis ovanför minnesplatserna.

Knappt fyra cm från "pins" till toppen av flänsarna skulle jag tro

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

Shit jag blir riktigt sur när folk inte vet vad en punktjävel finns till för. ^^, =P och framförallt är INTE punkter. Snälla! Sen vill jag veta hur du får fram att minnena är svala? Kollar du med Lavasys Everest eller? Med Ultimate edition då..

Att du har ett namn med en trea som ett e, köper en kylare för den är snygg gör inte skiten bättre:rolleyes:

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Mycket snyggt va köpte du CPU-kylaren ? (A) ^^

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Shit jag blir riktigt sur när folk inte vet vad en punktjävel finns till för. ^^, =P och framförallt är INTE punkter. Snälla! Sen vill jag veta hur du får fram att minnena är svala? Kollar du med Lavasys Everest eller? Med Ultimate edition då..

Att du har ett namn med en trea som ett e, köper en kylare för den är snygg gör inte skiten bättre:rolleyes:

vad f.. är ditt problem? förresten: lavasys?aldrig hört talas om men men....
bra bygge! ========================)

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Shit jag blir riktigt sur när folk inte vet vad en punktjävel finns till för. ^^, =P och framförallt är INTE punkter. Snälla! Sen vill jag veta hur du får fram att minnena är svala? Kollar du med Lavasys Everest eller? Med Ultimate edition då..

Att du har ett namn med en trea som ett e, köper en kylare för den är snygg gör inte skiten bättre:rolleyes:

Second that, men i snällare ord.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

nice att du fått tag i ett 4870!

nåt ja dock undrar e varför du monterat kylaren sådär. :S
blåser den uppåt som den sitter nu lr? bäst skulle nog va om den blåste bakåt mot den bakre fläkten, blir mkt bättre luftflöde i övriga lådan då oxå.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Vrf köpte du inte Antec nine hundred? (som ja tycker ä bättre)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
vad f.. är ditt problem? förresten: lavasys?aldrig hört talas om men men....
bra bygge! ========================)

Illa då har du missat ett superb program =D

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Mitt system som ja köpte i februari känns redan gammalt...blir välla en 4870, CPU kylare och klock. Men ska ju ochså ha råd med bäddsoffa och körkort så det är väll lika bra att vänta.

Permalänk

Den här killen vet inte vad han pratar om riktigt!

Måste jag hålla med Luddha angåenge minnena, om du vet inte ens vad Lavalys är.

En sak jag undrar är vad du har för egentliga temperaturer på proccesorn!
Skyhöga säkert ?

Visa signatur

Corsair PSU 650W/ GA-EP35-DS4/Intel C2D E6650 / 2 x Gainward (GS) Gf 9600GT /Corsair Twin2X 4096mb /Creative Soundblaster X-fi Gamer/ 3 x Seagate Barracuda 320 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticon EP35-DS4
Den här killen vet inte vad han pratar om riktigt!

Måste jag hålla med Luddha angåenge minnena, om du vet inte ens vad Lavalys är.

En sak jag undrar är vad du har för egentliga temperaturer på proccesorn!
Skyhöga säkert ?

''

Processorn Ligger på idle ca 35 grader nu när den är använd ett tag. Sen så ligger den på 39-42 när jag spelar Crysis och jag kör med en överklockning så den är på 2,75Ghz.

JAg köpte inte Nine Hundred för det kostade för mycket.. mitt mål var att hålla priset under 10k..
CPU-fläkten köpte jag på Komplett.se och den är riktad uppåt för att den inte gick o vända på något annat vis pga av moderkortets egna kylflänsar eftersom det sitter en fläkt på ovansidan med så kör det inget

Minnenas temperatur mäts av mig själv när jag öppnar chassit och känner efter själv, korkat perhaps men det fungerar och flänsarna är kalla! Jag brukar inte använda punkter för den delen heller när jag sitter vid datorn... om det inte ser ut så här "..." för jag tycker att det är onödigt... =P

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

låter den mycket??

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

Borde inte du vrida CPU-kylarn 90 grader. Ser lite mysko ut. 10 av 10 lugnt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moofwoot
Borde inte du vrida CPU-kylarn 90 grader. Ser lite mysko ut. 10 av 10 lugnt!

Hehe, tackar Nej, skulle gjort det om det hade gått men det sitter kylflänsar på moderkortet som blockerar så den måste sitta som den gör

Och ja Mackiz, den låter sjukt mycket och jag stör mig inte på det =P Går att få den att låta mindre genom att sänka fläkthastigheterna men det orkar inte jagt göra

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

kyler de där man fick med moderkortet bättre än dominator airflow fläktarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DouG
kyler de där man fick med moderkortet bättre än dominator airflow fläktarna?

inte prövat airflow, om jag skulle sätta in den så skulle CPU'n inte få nån luft typ.. Men visst, Mem-pipes som följer med moderkortet kyler ganska bra, bättre än inget.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Hedersmedlem

Nice första bygge/bygglogg på alla punkter

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Nice första bygge/bygglogg på alla punkter

man tackar så mycket laddar upp bild från 3dmark vantage nu

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Sådär, nu är allt på plats! Blev lite rörigt men det påverkar inte luftflödet värst mycket En annan sak jag stör mig på är att moderkortet är en smula stort, den övre slot'en på baksidan går inte att använda pga att moderkortet sitter för lågt...

Tänkte bara hjälpa dig bli av med din "störning." ^^

Många chassin har en extra slot ovanför som inte matchar moderkortet slots. Det är för att moderkort har ju extra headers för USB t.ex. sedan följer det med till vissa en "PCI-bakplåt" med USB-kontakter på. De behöver ju inte en kortplats, så den kan du sätta längst upp. Så det är inte ditt moderkort som är för stort, det följer garanterat standarden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Knappt fyra cm från "pins" till toppen av flänsarna skulle jag tro

Knappt fyre cm vore skitbra, då får dom plats i min dator. Jag såg på någon sida att dom är 55mm höga, vilket inte är bra för då får dom inte plats.

Någon som kan mäta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Tänkte bara hjälpa dig bli av med din "störning." ^^

Många chassin har en extra slot ovanför som inte matchar moderkortet slots. Det är för att moderkort har ju extra headers för USB t.ex. sedan följer det med till vissa en "PCI-bakplåt" med USB-kontakter på. De behöver ju inte en kortplats, så den kan du sätta längst upp. Så det är inte ditt moderkort som är för stort, det följer garanterat standarden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Knappt fyre cm vore skitbra, då får dom plats i min dator. Jag såg på någon sida att dom är 55mm höga, vilket inte är bra för då får dom inte plats.

Någon som kan mäta?

Ah okej Tack så mycket fick ju med en extra USB-rad för en sån port.. kan ju sätta dit den där då ju

Jag har mätt dom åt dig, dom är 55 milimeter ganska exakt tyvärr mitt ögonmått är inte så bra som det brukade vara =(

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

750W är liiiiiite overkill KANSKE ? du hade ju kunnat komma ner i pris rejält där om du hade velat ha ett bättre chassi (inte ninehundred) ...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
750W är liiiiiite overkill KANSKE ? du hade ju kunnat komma ner i pris rejält där om du hade velat ha ett bättre chassi (inte ninehundred) ...

Men han skrev väl även att han kanske skulle köra CFx i framtiden? isf så var 750W ett bra val.

O varför kommentera massa om att han lägger komponenter på mattan/bygger på mattan, jag tänker då aldrig lägga upp bilder på min hårdvaruförvaring/byggnad!
Finns det någon som misshandlar sina komponenter lika extremt som en annan så kanske den borde börja med stöttåliga saker^^
Har hänt att jag slänger komponenter i soffan o lägger de på duken har inte "avmagnetiserat" mig någon gång inför ett datorbygge i hela mitt liv! Och guess what! de e ingen av mina komponenter på nästan 10år nu som gått sönder..
*Inget jag rekomenderar att göra om ni nu är försiktiga av er!!!*

EDIT: Jag glömde säga att jag tycker det var ett bra förstabygge. Och som några redan sagt akta dig iaf lite för antistat, och vänd gärna CPU kylaren jag har en liknande Zalman och fläkten i baksidan av chassit suger faktiskt ganska bra ut luften ur chassit. 8/10 men grymt bra endå

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Shit jag blir riktigt sur när folk inte vet vad en punktjävel finns till för. ^^, =P och framförallt är INTE punkter. Snälla! Sen vill jag veta hur du får fram att minnena är svala? Kollar du med Lavasys Everest eller? Med Ultimate edition då..

Att du har ett namn med en trea som ett e, köper en kylare för den är snygg gör inte skiten bättre:rolleyes:

Och så gör du det själv...
Du har inte en enda punkt innan din lilla rolleyes.

*Edit; Nice bygge i övrigt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
ag har mätt dom åt dig, dom är 55 milimeter ganska exakt tyvärr mitt ögonmått är inte så bra som det brukade vara =(

Okej tack. Fruktansvärt höga minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Men han skrev väl även att han kanske skulle köra CFx i framtiden? isf så var 750W ett bra val.

O varför kommentera massa om att han lägger komponenter på mattan/bygger på mattan, jag tänker då aldrig lägga upp bilder på min hårdvaruförvaring/byggnad!
Finns det någon som misshandlar sina komponenter lika extremt som en annan så kanske den borde börja med stöttåliga saker^^
Har hänt att jag slänger komponenter i soffan o lägger de på duken har inte "avmagnetiserat" mig någon gång inför ett datorbygge i hela mitt liv! Och guess what! de e ingen av mina komponenter på nästan 10år nu som gått sönder..
*Inget jag rekomenderar att göra om ni nu är försiktiga av er!!!*

EDIT: Jag glömde säga att jag tycker det var ett bra förstabygge. Och som några redan sagt akta dig iaf lite för antistat, och vänd gärna CPU kylaren jag har en liknande Zalman och fläkten i baksidan av chassit suger faktiskt ganska bra ut luften ur chassit. 8/10 men grymt bra endå

Jag vill vända kylaren, MEN det går inte, det är för tajt. OM man vill ha den åt andra hållet ska man använda en "konverter" som följde med, men den får inte plats, har försökt att göra det när jag byggde datorn...

Yes, jag ska köra CFx redan nästa månad^^ ska skaffa en lillebror (4850) och slänga in som en liten boost till 4870

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Jag vill vända kylaren, MEN det går inte, det är för tajt. OM man vill ha den åt andra hållet ska man använda en "konverter" som följde med, men den får inte plats, har försökt att göra det när jag byggde datorn...

Yes, jag ska köra CFx redan nästa månad^^ ska skaffa en lillebror (4850) och slänga in som en liten boost till 4870

Litet chassi/tajt mobo? för som sagt min kylare får ju plats va mest de jag tänkte på^^
o jag har samma minnen om du har 1066Mhz versionen av dominator vill säga, men kan ju iofs vara olika på socket osv med hur den ska fästas de vet jag inte, har aldrig i hela mitt liv kört amd cpu

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhoiSTech
Litet chassi/tajt mobo? för som sagt min kylare får ju plats va mest de jag tänkte på^^
o jag har samma minnen om du har 1066Mhz versionen av dominator vill säga, men kan ju iofs vara olika på socket osv med hur den ska fästas de vet jag inte, har aldrig i hela mitt liv kört amd cpu

På moderkortet sitter mempipes för ram-minnet samt heatpipes från bryggorna, dessa går upp bredvid cpu'n och där bredvid sitter det flänsar. Då AMD's sockel AM2+ är avlång så är den längre i y-led än i x-led. Jag ska ta en bild lite senare och lägga in här så får ni se problemet själva.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

Det är ju så himla kul att bygga en helt ny dator!

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]