Permalänk
Medlem

HP, Sony eller MacBook?

Jag ska köpa en bärbar dator och väljer mellan tre datorer:

- MacBook (MB403LL/A)
- Sony Vaio (VGN-CR357S)
- HP Pavilion (DV3006TX)

Samtliga datorer har Intel Core2 Duo-processor och 2 GB RAM-minne. Storleken på hårddiskarna varierar lite. Datorn ska mest användas för att surfa, kolla på film osv. Inget spelande alltså.

Jag skulle vilja ha lite tips och kommentarer gällande dessa tre datorer/tillverkare från er som har erfarenhet eller är mer pålästa än jag (framförallt skillnaden mellan Sony och HP).

Oops, kan någon flytta tråden till bärbara datorer?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja har ju en HP 6510b som jag verkligen gillar..

men i detta fall skulle jag nog köra på Vaio'n faktiskt

Permalänk
Medlem

Jag har en del kompisar med macbookar och nöjdare personer får man leta efter. Batteritiden är fantastiskt samt att de är extremt tysta.

Permalänk

Beror väl på om du vill köra Mac eller Windows?

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SurduSurdu
Beror väl på om du vill köra Mac eller Windows?

Mac eller Windows? Du menar OS X eller Windows...

Men man behöver inte välja, man kan köra Windows på en Mac också, varför skulle inte det gå?

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta Macbooken Nu har jag en visserligen men det är svårt att hitta samma batteritid i den klassen, den slår ju många ultraportabla datorer med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Macbooken anyday, du säger ju själv att du bara ska surfa, lyssna på musik etc. Ända andledningen att välja en windows dator är ju om man vill ha ett specefikt program och/eller ska spela på den, i min mening.