Drivrutiner för numeriska tangentbord?

Permalänk

Drivrutiner för numeriska tangentbord?

Hej på er.

Jag köpter just ett separat numeriskt USB tangent bord till min pc.

DELTACO TB-72 numeriskt tangentbord, 17 tangenter, USB & PS/2, svart

Men av någon anledning fungerar det inte.
1. Stängde av datorn
2. Kopplade i det numeriska tangentbordet i USB hubben. En grön lysdiod lyste upp på angentbordet och en i hubben för att indikera att det fans ström till det.
3. Startade datorn.
4. Kom till login skärmen och försökte logga in med det numeriska tangent bordet. Vilket inte fungerade. Så jag tänkte att ok då drar jag ur sladden för tangentbordet ur hubben och sätter in den igen så får vi se om den hittar den då. Nu lyser inte lysdioden på tangentbordet men dioden i hubben lyser.
5. Hmm ok. Drar ur den ur hubben och kopplar den direkt till datorn. Ingen skillnad, lysdioden är mörk och tangent bordet vägrar att fungera.
6. Gör skanningar efter förändringar i hårdvara i Windows Vista. inga resultat.

Så behöver jag nå speciella drivrutiner för att få ett numeriskt tangentbord att fungera i Windows Vista?

Glad sommar!

(Edit: eller måste man ha den sittandes direkt i datorn innan startar? inge Plug and Play)

Visa signatur

Intel Core i7 920 - Asus p6t Delux v2 - 6GB Ram
2 Radeon 5870HD - Trippel Head Eyefinity.
Windows 7 and "Arch when i get the new ssd"

Permalänk
Medlem

Det borde fungera direkt, det jag har haft(inte deltaco) har fungerat utan drivrutiner och med plug and play.

Hittade en fil på deltaco.se men det verkar bara vara något registerhack för att hantera numlock på bärbara. Om deltaco inte har några drivrutiner på sin sida så ska det väl inte behövas.

Länk till registerhacket när du fått igång den.
http://www.deltaco.se/support/driver/TB-72/TB-72.zip

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk

aaa.

Jag försöker använda det numeriska tangent bordet tillsammans med ett mini tangentbord som har i hop bygd nummer sats och vanliga tangenter.

Installerade hacket men ingen skillnad kan fortfarande inte använda det numeriska tangentbordet.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - Asus p6t Delux v2 - 6GB Ram
2 Radeon 5870HD - Trippel Head Eyefinity.
Windows 7 and "Arch when i get the new ssd"