Permalänk
Robot

Lennis HTPC

Hej. Var ett tag sen man var aktiv på denna sidan. Men har nu skaffat delar till en HTPC. Började med att jag gjorde om ett Miditower i plåt men det blev inte bra. Så nya chassit kommer bli helt i 5 mm plexiglas. Tanken är att det ska tonas på insidan med blacklight sprayfärg.

Komponenterna i är inga värsting men jag kommer inte spela HD filmer iaf.

P4 1,8ghz @ 2,0
Aopen Ax4bs pro
384 SDRAM
ATI radeon 9200
Haupauge HVR-1300
D-link trådlöst nätverk.
Hårdiskar 2 st totalt 80GB
DVD spelar av okänt märke.
Ska inhandlas en Kjell LCD också 2x20 eller 4x20 om jag får tag i.

Besök albumet: Lennis HTPC av Lennis_o_O_o

Permalänk
Medlem

om den är temp styrd så är det oftast 3 sladdar till fläkten

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

Inge vidare, har aldrig gillat plexi chassien, annars bar de hyffsad välgjord bygglogg

Permalänk
Medlem

Varför lägga ner så mycket tid på ett sånt här bygge när du ska ha skit komponenter i? Tragiskt bara..

Visa signatur

Chieftec Mesh ♣ Gigabyte DS4 ♣ q6600 (3,2 GHz) ♣ OCZ Reaper 2x2GB PC2-8500 ♣ 8800GT 512mb (740/1850/1060 MHz) ♣ Corsair 650W ♣ Raptor 150 GB ♣ 3Dmark06: 14341

Permalänk
Medlem

Ähh, varför vara så negativ. Bra jobbat jämfört med alla gallerier på ihopplockade originaldatorer.
Ett chassi är ju trottsallt ett chassi. Komponenterna går ju att byta vid senare tillfälle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerzon
Varför lägga ner så mycket tid på ett sånt här bygge när du ska ha skit komponenter i? Tragiskt bara..

Förstår inte vitsen med att köpa bättre komponentern än vad man behöver. Penisförlängare kanske?

Permalänk
Medlem

För mycket onödiga inlägg , tss.

bra jobbat ser ut som om det kommer gå vägen den här gången

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

10P för ett seriöst bygge, spelar ingen roll hur det blir om själva projektet är seriöst, bra jobbat, fortsätt lika bra bara

Permalänk

Ser fin ut

Permalänk
Medlem

ska plexit vara blått eller är skyddsfilmen fortfarande kvar ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ja de va nic bygge enligt mig,
du e värd 9, men jag ger dig 10 bara för att de stör dom som klagar

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Proffsmoddare

hmmm Formen, hörnen hmm det känns så bekant på nått sätt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Kul med lite kommentarer. Har ingen full hd tv o inte de kraven än samt att jag fick delarna till denna datorn utan tv kortet. Köper nytt om jag skulle använda den mkt osv.

Tänkte ha den helt fyrkantig först wolwerine o ta stavarna som förstärkning i kanterna men sen så kändes de som fronten blev riktigt stor. Sen har jag sett din låda givetvis.

De blåtonade är skyddsfilmen, kommer att bli svart spraytoning på allt när det är klart.

Får se hur de blir. Ska ner och göra uttag för delarna nu återkommer med bilder vid senare tillfälle.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
hmmm Formen, hörnen hmm det känns så bekant på nått sätt

Wolverine har gjort exakt samma sak.

OnT: Hoppas det blir bra. Var noga när du arbetar med plexiglaset, annars ser det så krafsigt ut (jag har erfarenhet av krafsighet).

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
hmmm Formen, hörnen hmm det känns så bekant på nått sätt

Han gör ju bara en cover, en "ful-cover" så att säga

----------

Du skulle nog kunna vinna VM i håltagning föresten, du får min nominering.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Som sagt har sett wolverines chassi och det är snyggt. Sen hade jag staven hemma. Slutresultatet kommer nog inte bli så lika ändå.

Det är en hel del anslutningar bak så många hål blir det. Sen hade jag bara 2 fläktgaller och dem blir på sidorna så då fick jag fräsa i bakstycket.

Mer bilder imorgon kanske.

Mvh Glenn

Permalänk
Medlem

Oh, det ser ut att bli en snygg HTPC! Du får 7/10 av mig pga att jag tycker att Hårdvaran kunde vart lite bättre när du ska använda det för HD-material, kanske en dual-core CPU och iaf ett grafikkort från ATI HD 2400 eller 2600 serien. De kör med PCIe 1.0 @ x16 och kostar inte mer än 500 kronor ca, finns med passiva kylare vilket passar ditt HTPC

Annars så säger jag bara: Keep up the good work

*edit* Oj, läste inte om det där med HD, men iaf, framtids-säkra den gärna med ett HD2600, klarar av o spela lite nya spel med

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Han gör ju bara en cover, en "ful-cover" så att säga

----------

Du skulle nog kunna vinna VM i håltagning föresten, du får min nominering.

Vadå cover?
Vargens ser ju ut som en liten modernisering av en radio från 50-talet.
Denna htpc e ju biff:D

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

bra bygge men den hade varit coolare om den var byggt av aluminium.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900