För er som hade tänkt att köpa en smartphone inom en snar framtid läs detta NU!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJiM
Vad du än säger så e iphone skräp. Min n95 e bättre. Och omnia kommer knocka iphone.

Jag kan förstå att du kanske föredrar N95 men att kalla iPhone "skräp" är väl lite överdrivet?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

Tror det blir svårt att inte göra jämförelser mellan Omnia och iPhone då de är de telefoner som verkar vara de stora samtalsämnena just nu. Xperia kommer, om alls, inte förrens om några månader. Vi som gillar och behöver funktioner som Nokia, SE och Samsung kan ge bör definitivt ta en närmre titt på denna när den kommer. Vad jag förstått så ska även nya Windows Mobile vara ett stort steg framåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJiM
Vad du än säger så e iphone skräp. Min n95 e bättre. Och omnia kommer knocka iphone.

min mobil är mycket bättre än din

sluta, du ser ju själv vilken nivå du lägger dig på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tror det blir svårt att inte göra jämförelser mellan Omnia och iPhone då de är de telefoner som verkar vara de stora samtalsämnena just nu. Xperia kommer, om alls, inte förrens om några månader. Vi som gillar och behöver funktioner som Nokia, SE och Samsung kan ge bör definitivt ta en närmre titt på denna när den kommer. Vad jag förstått så ska även nya Windows Mobile vara ett stort steg framåt.

Här på forumet kanske Omnia är ett stort samtalsämne, men definitivt inte i nyheterna.

Prova söka på Google News, för den senaste månaden.

iPhone: 36 424 resultat
Omnia: 185 resultat

Det är en skillnad med nästan en faktor 200. Att säga att de är lika stora samtalsämnen är som att säga att tätorten Stockholm har ungefär 6200 invånare.

Edit: Telefonen har ju inte ens en artikel på Wikipedia.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

here we go again

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Här på forumet kanske Omnia är ett stort samtalsämne, men definitivt inte i nyheterna.

Prova söka på Google News, för den senaste månaden.

iPhone: 36 424 resultat
Omnia: 185 resultat

Det är en skillnad med nästan en faktor 200. Att säga att de är lika stora samtalsämnen är som att säga att tätorten Stockholm har ungefär 6200 invånare.

Det var ju en viss skillnad, förhoppningsvis inser folk vilken begränsad telefon iPhone är i sådana fall (och till jens, och med den informationen sedan skapar sig en egen uppfattning om de klarar sig utan alla dessa funktioner). I övrigt så specifierade jag faktiskt inte vart det var det stora samtalsämnet. Men ni Äppelpojkar vill ju alltid vrida och vända på allt tills ni hittar en infallsvinkel som passar er.

Har funderat lite och om det stämmer att pennan ligger löst så får jag nog hoppa över den här telefonen, skulle slarva bort den omgående.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
here we go again

hahahah japp

Permalänk
Medlem

Mactalibanerna och deras fiender, "oliktänkarna" bråkar igen. Älskar hur fanboysen direkt kommer till räddning så fort någon ens nämner tanken på att någon annan telefon har mer funktioner än deras älskade.

Permalänk
Medlem

Börjar med att skriva att jag INTE är någon iFön fanboy.
Men jag blev absolut inte imponerad av den här telefonen.
Verkar ju vara ett riktigt smäck.
Visst den är fullproppap på papper med allt man kan tänkas vilja ha, men snacka om omständig telefon och försöket dom gjort att förenkla vissa saker misslyckas enligt mig fatalt.
Neh denna telefon kommer enligt mitt egna tycke inte vara mycket bättre än vad Viewtyn är tror jag..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Börjar med att skriva att jag INTE är någon iFön fanboy.
Men jag blev absolut inte imponerad av den här telefonen.
Verkar ju vara ett riktigt smäck.
Visst den är fullproppap på papper med allt man kan tänkas vilja ha, men snacka om omständig telefon och försöket dom gjort att förenkla vissa saker misslyckas enligt mig fatalt.
Neh denna telefon kommer enligt mitt egna tycke inte vara mycket bättre än vad Viewtyn är tror jag..

Du kan ju gärna utveckla lite, det jag hör just nu är BS, hit med lite fakta!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Du kan ju gärna utveckla lite, det jag hör just nu är BS, hit med lite fakta!

Det är väl bara söka på omnia på youtube så ser du ju menyerna.
Vad är det för annan fakta du behöver?

Som sagt på papret är den bra. Men den ska kunna leverara allt de där på ett smidigt och bra sätt också vilket JAG inte tycker att den verkar göra.
Där slår ju Ifönen den på fingrarna tycker JAG.
Alla kan inte tycka likadant det vet jag och därför skrev jag utifrån vad JAG ansåg inte vad alla kommer tycka/tycker.
Viewtyn var även den bra på papper och när väl den kom ut i handeln så fakerade hela telefonen med buggigheter som inte fixats med softwares uppdateringar osv.
JAG tror denna kommer gå samma öde tillmötes..

Vad är det som är BS?

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Här på forumet kanske Omnia är ett stort samtalsämne, men definitivt inte i nyheterna.

Prova söka på Google News, för den senaste månaden.

iPhone: 36 424 resultat
Omnia: 185 resultat

Det är en skillnad med nästan en faktor 200. Att säga att de är lika stora samtalsämnen är som att säga att tätorten Stockholm har ungefär 6200 invånare.

Edit: Telefonen har ju inte ens en artikel på Wikipedia.

Sedan har ju Apple sedan långt tidigare lanserat iPhonen och alla som någon gång kollat på Steve Jobs keynotes vet att Apple kan det här med lanseringar och hype.

Nu vill jag dock be alla att lugna ner sig och hålla sig till topic. Vi diskuterar Samsungs senaste smartphone. Att inte jämföra den med andra produkter är givetvis svårt, men jag är hjärteligen trött nivån i vissa av inläggen! Kom med konstruktiva inlägg och skippa ordet "fanboy" i varenda mening.
Tack på förhand!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Du kan ju gärna utveckla lite, det jag hör just nu är BS, hit med lite fakta!

tanken har aldrig slagit dig att Kaderud smak kanske inte är densamma som din? och att bara för att du tycker att de är smidiga, så behöver ju inte alla tycka det.

omnia är säkert helt rätt telefon för dig, därmed inte sagt att den passar andra, precis på samma sätt som det är me iphone.

och ni som tjatar om fanboy hit o dit, många av er är lika snabba att skriva in negativt om iphone, ni trycker till o med in ert hat i trådar som inte handlar om iphone, så som denna t.ex. så frågan är ju vem som är fanboy börjar bli ganska trött på det ordet, speciellt när de som skriver det är likadana, men på andra sidan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Här kan ni se en riktigt bra recension mellan htc diamond och omina.

http://www.gsmarena.com/htc_touch_diamond_vs_samsung_i900_omn...

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Skratta, eller gråta? Fler och fler försöker ta efter Iphones underbara gränssnitt, men gång på gång misslyckas alla andra aktörer - det går bara inte, det är något hemligt som Apple har gjort för att göra detta, och jag förstår faktiskt inte varför andra ens försöker. Det GÅR inte! Denna telefon, med dess gränssnitt, påminner VÄLDIGT mycket om Windows vista (enligt mig), fast felvänt. Bakvänt. Uppochnervänt.

Iphone är Iphone på grund av gränssnittet som finns i telefonen, och detta som syntes på videos i denna tråd skulle jag aldrig röra. Usch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geo1
Skratta, eller gråta? Fler och fler försöker ta efter Iphones underbara gränssnitt, men gång på gång misslyckas alla andra aktörer - det går bara inte, det är något hemligt som Apple har gjort för att göra detta, och jag förstår faktiskt inte varför andra ens försöker. Det GÅR inte! Denna telefon, med dess gränssnitt, påminner VÄLDIGT mycket om Windows vista (enligt mig), fast felvänt. Bakvänt. Uppochnervänt.

Iphone är Iphone på grund av gränssnittet som finns i telefonen, och detta som syntes på videos i denna tråd skulle jag aldrig röra. Usch.

"Okej..."

Håll dig dock till iPhone-tråden nästa gång du skall diskutera iPhone. Du kanske missade moderatorns inlägg där han tydligt markerade att vi diskuterar Omnia i denna tråd. Din hyllning till iPhone bidrar inte med något konstruktivt till denna diskussion.

Permalänk
Medlem

Jag vet, vi gör så att bara Telia får sälja Omnia!!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Omnian verkar helt klart bli en grym lur blir svårt att välja om det blir den eller Xperian som får ersätta n95an som börjar ha gjort sitt snart, vad det gäller iphonen som fansen försvar in absurdum här så är den ärligt talat inte på banan om man vill ha en kunnig lur, inte kunna skicka en fil över bluetooth, är det ett skämt, iphonen är visserligen snygg och operativsystemet är läckert men när funktionaliteten knappt matchar en kontantkortslur från Nokia eller SE blir det inte så lite pinsamt.....

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Det är väl bara söka på omnia på youtube så ser du ju menyerna.
Vad är det för annan fakta du behöver?

Som sagt på papret är den bra. Men den ska kunna leverara allt de där på ett smidigt och bra sätt också vilket JAG inte tycker att den verkar göra.
Där slår ju Ifönen den på fingrarna tycker JAG.
Alla kan inte tycka likadant det vet jag och därför skrev jag utifrån vad JAG ansåg inte vad alla kommer tycka/tycker.
Viewtyn var även den bra på papper och när väl den kom ut i handeln så fakerade hela telefonen med buggigheter som inte fixats med softwares uppdateringar osv.
JAG tror denna kommer gå samma öde tillmötes..

Vad är det som är BS?

Som sagt utveckla lite och länka gärna och säg vilken tidpunkt DU tycker är dåligt, vad är det som är dåligt?

visst får du ha din åsikt men den baseras på för lite fakta enligt mig för att den ska betyda något, det finns inte än ända riktigt bra recension på youtube om den plus att ingen jävel vågar prata.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tanken har aldrig slagit dig att Kaderud smak kanske inte är densamma som din? och att bara för att du tycker att de är smidiga, så behöver ju inte alla tycka det.

omnia är säkert helt rätt telefon för dig, därmed inte sagt att den passar andra, precis på samma sätt som det är me iphone.

och ni som tjatar om fanboy hit o dit, många av er är lika snabba att skriva in negativt om iphone, ni trycker till o med in ert hat i trådar som inte handlar om iphone, så som denna t.ex. så frågan är ju vem som är fanboy börjar bli ganska trött på det ordet, speciellt när de som skriver det är likadana, men på andra sidan.

Jag har aldrig sagt att han måste ha samma smak eller åsikter som mig men om han nu vill ha en debatt i en tråd som inte ska debatteras i ang Iphone vs Omnia så får han utveckla lite mer annars är det totalt irrelevant och off topic.
Dessutom vet jag varken att den är smidig eller bra eftersom jag varken ha känt på en elelr fått en riktigt recension, JAG tycker inte att man ska basera en produkt på konstiga videor på YouTube för i så fall skulle Iphone tillsammans med massa andra telefoner SUGA på allt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av geo1
Skratta, eller gråta? Fler och fler försöker ta efter Iphones underbara gränssnitt, men gång på gång misslyckas alla andra aktörer - det går bara inte, det är något hemligt som Apple har gjort för att göra detta, och jag förstår faktiskt inte varför andra ens försöker. Det GÅR inte! Denna telefon, med dess gränssnitt, påminner VÄLDIGT mycket om Windows vista (enligt mig), fast felvänt. Bakvänt. Uppochnervänt.

Iphone är Iphone på grund av gränssnittet som finns i telefonen, och detta som syntes på videos i denna tråd skulle jag aldrig röra. Usch.[/B]

Hahaha det är vi som ska skratta eller gråta, du ser ju bara hur dum som helst när du skrev det inlägget.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Hedersmedlem

men va fan, HÅLL ER TILL ÄMNET NU FFS!!

Permalänk
Medlem

*slänger enbart in ett konstaterande att jag inte skrev något i en omnia vs iFön anda*

Jag anser att telefonen är bra på pappret, thats it.
Men jag önskar jag kan bli motbevisad. Är den bra i verkligheten så kommer jag självklart överväga att köpa den.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

Ska man satsa på omnia eller htc touch diamond ?

Jag orkar inte vänta flera månader , som jag har förstått är Omnia bättre , eller vad jag har läst iallafall.. men vad tycker ni ?

Någon som vet en "äkta" realese på omnian ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Ska man satsa på omnia eller htc touch diamond ?

Jag orkar inte vänta flera månader , som jag har förstått är Omnia bättre , eller vad jag har läst iallafall.. men vad tycker ni ?

Någon som vet en "äkta" realese på omnian ?

Flera månader behöver du inte vänta. Omnia ska släppas i Europa i juli-augusti.
Omnia är på papperet bättre än de flesta telefoner i dagsläget och har den bara samma touch-känsla som Samsung F480 så slår jag till direkt. (Jag har nämligen testat Samsung F480 och dess touchscreen gav mig ett positivt intryck.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoHo
Flera månader behöver du inte vänta. Omnia ska släppas i Europa i juli-augusti.
Omnia är på papperet bättre än de flesta telefoner i dagsläget och har den bara samma touch-känsla som Samsung F480 så slår jag till direkt. (Jag har nämligen testat Samsung F480 och dess touchscreen gav mig ett positivt intryck.)

okej , men är det säkert att den ska släppas i juli / augusti ? så det inte är något skitsnack ? Det där med touchen , kan man byta bild genom att dra fingret som på iPhone ? för det är ju det som är skönt med touchscreen.

Så ni tkr det är värt att vänta någon vecka på omnia istället för touch diamond ?

Permalänk
Medlem

Vet inte om den här länken är gammal men där står det klart och tydligt release i oktober.

http://www.samsung.com/se/news/newsRead.do?news_group=product...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Vet inte om den här länken är gammal men där står det klart och tydligt release i oktober.

http://www.samsung.com/se/news/newsRead.do?news_group=product...

kunde tro det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Vet inte om den här länken är gammal men där står det klart och tydligt release i oktober.

http://www.samsung.com/se/news/newsRead.do?news_group=product...

I detta pressmeddelande tyder det på att den kommer till Europa i juli-augusti.
http://press.samsungmobile.com/press.view.do?messageId=201

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Vet inte om den här länken är gammal men där står det klart och tydligt release i oktober.

http://www.samsung.com/se/news/newsRead.do?news_group=product...

Brukar man iaf inte läsa huvudinlägget innan man svara i en tråd?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Most europe = Juli/Augusti
Norden = Oktober

Jag vet att ni är positiva men är det svårt att lägga ihop ett och ett?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Most europe = Juli/Augusti
Norden = Oktober

Jag vet att ni är positiva men är det svårt att lägga ihop ett och ett?

Vart står det att norden är oktober?
Slita gissa och hitta på som om det vorre sant, sverige är ett av de land som konsumerar massa nya mobiler såklart den kommer komma i juni/augusti.

Visa signatur

Halleluja