Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk

tror mest på nr 1 povel...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa med dclone? Spawna just i mitt game men eftersom jag nyss började lira ladder igen har jag inte direkt någon toon att ta ner honom med.
Acc är *marh2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
Någon som kan hjälpa med dclone? Spawna just i mitt game men eftersom jag nyss började lira ladder igen har jag inte direkt någon toon att ta ner honom med.
Acc är *marh2

lod eller classic? (om classic så kan jag hjälpa både SC och HC)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

lod softcore ladder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
lod softcore ladder.

Tyvärr, spelar inte LOD. (kolla bakåt i tråden efter andras accounts och försök whispa in-game)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

En polare loggade just in och hjälpte, blev en 10/13/7 :/
Aja, bättre än ingen iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
En polare loggade just in och hjälpte, blev en 10/13/7 :/
Aja, bättre än ingen iaf.

Tjena Dazen Vem är det du spelar med? Har försökt få igång Åström men han sitter fast i Aoc/Wow

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

kom det inte med nya patchen att man kunde köra no disc??? iaf så funkar det inte för mig :/ om det nu är så att det är no disc hur ska jag då kunna fixa det???

Permalänk
Medlem

Från patchnotes.

Citat:

If all required Diablo 2 '.MPQ' files are installed on the
hard drive, the game will no longer require the CD to play.

For users that originally performed a 'Full Installation'
and wish to run without the CD, all '.MPQ' files should
be copied from the Diablo 2 CDs to the Diablo 2 directory.
Most users will only need to copy D2Music.mpq from the
Diablo 2 Play CD and/or D2xMusic.mpq from the Lord of
Destruction CD. Mac users will need to copy these music
files and rename them to 'Diablo II Music' and
'Diablo II Expansion Music' respectively.

Anyone who did not perform a 'Full Installation' will need
to re-install from CD again to ultimately play without the CD.
In this case, a 'Full Installation' is required, followed by file
copy step noted above.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjäälp
kom det inte med nya patchen att man kunde köra no disc??? iaf så funkar det inte för mig :/ om det nu är så att det är no disc hur ska jag då kunna fixa det???

Läser du README för patchen står det säkert där. Tror att du ska dra över några filer från skivan.

Jag har dock en annan fråga. När det gäller att MF:a är kossor ett bra alternativ till baal. Tar en stund att komma till baal. Till kossorna kommer man ganska snabbt. Dessutom är dom väldigt många och lätta att ta kol på. Man hinner döda många kossor på en baal. Finns det nåt kossorna inte kan droppa som baal kan ?

Alltså CowRuns VS BaalRuns ! När det gäller att dropa saker o ting.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

baalruns droppar bättre.. högre ilvl.. har för mig ilvl 87 eller 88..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
baalruns droppar bättre.. högre ilvl.. har för mig ilvl 87 eller 88..

De är 85, 88 på alla unika osv. "bas-lvl" på 85.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Från patchnotes.

aha !

trodde man behövde installera om hela rasket så gjorde aldrig det.
Nu provade jag att kopierade över musik och film filerna sen gick det bra utan skiva hehe. Kände man sig dum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Nej det gör man inte, eftersom du dödar 'vanliga' mobs som har lägre chans att droppa än super unika. Då tjänar du på att döda pindle/eld/shnek t.ex (vanligaste kombon). Har hittat flera HR's hos shenk. Fast där JAG (oberserva JAG) har hittat flest HR's är i CS...

Nihlathak (Hell) är den av "Elites" som har störst drop rate på HR's. I detta exemple tog jag Vex runan's procent.

Nihlathak (Hell) 0.000093%

SaberCat (Hell) 0.000026%

Sabercat är en vanlig mob i Act2 ex. och alla andra mobs där har samma droprate.

Så döda ~3 mobs = 1 nihlathak i drop rate.
Då syns det att man tjänar på att slakta stora horder av mobs.

Dock ska du ha chansen på att få tag i Zod så är det bara Act5 mobs samt Diablo själv på hell som kan tappa den.

Sur Ber Jah finns endast i Act3 och uppåt

Vex Ohm Lo Act2 och uppåt.

Permalänk

hmm- säker på det med LO hörde ngn som hitta hos andys här i tråden

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Ja Kniff hittade Lo hos Andy, om det var hon som droppa den vet jag ej. Lo är väl även högsta runan från Countess

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det var Andariel som droppade Lo då jag borde märkt det när jag kollade looten.

Andy dog - jag plockade upp Tal-masken och gick och pissade, när jag kom tillbaka och kikade mig runt låg LO på marken, troligtvis från något creep jag missat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag tror inte det var Andariel som droppade Lo då jag borde märkt det när jag kollade looten.

Andy dog - jag plockade upp Tal-masken och gick och pissade, när jag kom tillbaka och kikade mig runt låg LO på marken, troligtvis från något creep jag missat.

Lär kolla igenom listerna igen, kanske har missat det. Kommer en edit snart.

Står inte med något om random mobs, men dem står i % ordning så det kan ju hända att dem har lägre drop rate och därför inte tagits med. Men dock fanns andariel med på Vex
Andariel (Hell) 0.000042%

Permalänk

sen mob bossarna runte henne har ilvl 76 om jag inte är ute o cyklar.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
sen mob bossarna runte henne har ilvl 76 om jag inte är ute o cyklar.

Nja jag tror inte du cykla när du skrev det inlägget. Om du nu inte cyklar med laptop i knät!

Vi får fixa boost ikväll/natt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Någon här som kan döda über Duriel? Ville testa att döda en uber men han är helt enkelt för svår! Just nu alltså.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Lär kolla igenom listerna igen, kanske har missat det. Kommer en edit snart.

Står inte med något om random mobs, men dem står i % ordning så det kan ju hända att dem har lägre drop rate och därför inte tagits med. Men dock fanns andariel med på Vex
Andariel (Hell) 0.000042%

Lo är max drop i runväg i Act1 Hell...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Vilken klass är överlägset lättast att klara hell med?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Vilken klass är överlägset lättast att klara hell med?

Från scratch? Necromancer skulle jag säga.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
hmm- säker på det med LO hörde ngn som hitta hos andys här i tråden

Hallo.
Jag hittade en LO nere vid Andy, en random mob där i samma rum fast neranför henne.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Från scratch? Necromancer skulle jag säga.

Summonmancer antar jag att du menar då?
Spelade en men tyckte det var väldigt svårt, visst det är lätt att bara döda creeps. Men på bossar osv, när dina skelett dör etc så får man porta ut och samla upp en ny arme etc.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Summonmancer antar jag att du menar då?
Spelade en men tyckte det var väldigt svårt, visst det är lätt att bara döda creeps. Men på bossar osv, när dina skelett dör etc så får man porta ut och samla upp en ny arme etc.

Summoner, ja... efter lvl 24 är bossar inga som helst problem... bossarna innan 24 är andariel och duriel (normal) vilka man klarar av med att re-summona sin arme 1-2 ggr.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

har summoner nu.. visar gärna vad dom går för:D

baal tar 20 sek max om man har urdar revives:D

acc c00kie

med nollor..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Åfan

Kommer ihåg sist jag spelade att det var ett helvete när alla ens summons dog på svåra mobs

Hur är en strafer? Ganska squishy va?

Permalänk

visar mer än gärna vad är ditt acc?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |