Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ser att även lite andra börjat skriva här!

Glöm inte bort #swec.d2 @ Quakenet!

Får skaffar mirc efter att man formaterat datorn, vilket säkert dröjer så slö som man är...

Permalänk

halle

den sacred targen är najs för dream/sanc

så behåll den.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
halle

den sacred targen är najs för dream/sanc

så behåll den.

Ok, ska checka in det. Jag har den sparad faktiskt för jag tänkte kolla lite runewords igår, men det blev inte av... Tack!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli löjligt

Kan connecta till alla andra gateways förutom europe...

nåt jag missat eller?

Permalänk
Avstängd

Anledninge att det är så laggigt just nu är pga blizzard har så extremt dålig planering inför D3 releasen...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Nu börjar det bli löjligt

Kan connecta till alla andra gateways förutom europe...

nåt jag missat eller?

Ett tips kan va att låta bli några timmar. Har för mig att det är så att det blir ny tid var gång man försöker med..
Tycker inte det varit mycket värre än det va förr faktiskt, men jag spelar inte så mycket heller. Nån timme per kväll

Permalänk
Medlem

ser ut som jag blivit ip-bannad

o endå har jag orginal seriel keys / installerat från cdn osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
ser ut som jag blivit ip-bannad

o endå har jag orginal seriel keys / installerat från cdn osv

Vad står det?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

fick felkod 10054 o enligt supporten är det ip-ban

Permalänk
Medlem

Det är temporärt. Det kan hålla i sig ett tag dock, ngt dygn eller så.

Permalänk
Medlem

Funderar på vad man kan sätta för juveler/pgms/runor i min mercs 3 sockade griswold-armor..
Några förslag?
En act 2 nm defense-paladin. Själv är jag hammerdin.

Permalänk
Avstängd

perfect amethysts är aldrig fel (om man nu använder high str req weapon) och inte orkar lvl:a till 90+ själv.. Annars så.. tja vad som helst (armorn är i stort sett värdelös jämfört med andra armors...)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Ang jsp:

Om man vill lägga ner en tråd, alltså om man inte får några bra offers vad gör man då?

1. Låter den vara bara.

2. Raderar den?

Mvh Luddinho

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddinho
Hejsan.

Ang jsp:

Om man vill lägga ner en tråd, alltså om man inte får några bra offers vad gör man då?

1. Låter den vara bara.

2. Raderar den?

Mvh Luddinho

Bumpa?

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Povel
Bumpa?

Nej jag menar att jag har bumpat massa redan och inte tror jag kommer få nåt bra bud, alltså vill jag behålla item. Alltså jag vill att tråden inte gäller eller vad man ska säga.

Permalänk
Medlem

Hittade en Martial Arts skiller med 36 life tidigare idag. Är den värd något? Har inte den blekaste om assassains ens lirar ma eller inte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddinho
Nej jag menar att jag har bumpat massa redan och inte tror jag kommer få nåt bra bud, alltså vill jag behålla item. Alltså jag vill att tråden inte gäller eller vad man ska säga.

Låt den bara "dö ut".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Hittade en Martial Arts skiller med 36 life tidigare idag. Är den värd något? Har inte den blekaste om assassains ens lirar ma eller inte.

Nja, inte så värst många men en och annan wwsin/hybrid finns det ju.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

dom brukar väl vilja ha shadowskillers?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
dom brukar väl vilja ha shadowskillers?

jo, men finns några builds som använder sig av MA skillers med

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Attans, aja, typiskt min tur.

Börjar springa lite i cirklar nu känner jag, vet inte riktigt vad jag ska spara ihop till härnäst på min sorceress. Känner inte att jag behöver något, jag dödade Baal idag på hell, en fire / cold immun Lister var mitt endra problem påvägen dit.

Jag har fullt Tal Rasha set, letar efter en sista 5-5 eld juvel nu.

War Travellers med 48% MF.
Natures Peace / Nagelring (23), jag kör mycket Nihilitak.
Skräp ring med 10FCR
Magefist gauntlets

Till det har jag Anni 13/15 och en sorceress fackla på 13 / 13.

Visst, en del av sakerna skulle kunna uppgraders, framförallt charms men det känns som om jag har "allt" nu. Någon som kan komma på något annat att införskaffa?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Attans, aja, typiskt min tur.

Börjar springa lite i cirklar nu känner jag, vet inte riktigt vad jag ska spara ihop till härnäst på min sorceress. Känner inte att jag behöver något, jag dödade Baal idag på hell, en fire / cold immun Lister var mitt endra problem påvägen dit.

Jag har fullt Tal Rasha set, letar efter en sista 5-5 eld juvel nu.

War Travellers med 48% MF.
Natures Peace / Nagelring (23), jag kör mycket Nihilitak.
Skräp ring med 10FCR
Magefist gauntlets

Till det har jag Anni 13/15 och en sorceress fackla på 13 / 13.

Visst, en del av sakerna skulle kunna uppgraders, framförallt charms men det känns som om jag har "allt" nu. Någon som kan komma på något annat att införskaffa?

Skillers
20/17 sc's och en rebuild till pure es
crafta en amulet skippa tal rasha
coh (duger)
rare diadem
m.m du kan uppgradera allt..

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Pure es?

Hur mycket skulle jag vinna på att byta ut hela Tal'Rashas set? Alla bonusar tillsammans känns oslagbara.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Pure es?

Hur mycket skulle jag vinna på att byta ut hela Tal'Rashas set? Alla bonusar tillsammans känns oslagbara.

Dem är ingenting, rent ut sagt så suger dem (pga att blizzard förstörde meningen med SET items i och med 1.10 imo). Så om du byter ut... tja du mer än quadruplierar din skada skulle jag tro...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Du kan inte skriva ner sakerna du skulle rekomendera mig att sikta på? Så gör jag en överslagsräkning. Vet helt enkelt inte vilka items jag ska titta på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Du kan inte skriva ner sakerna du skulle rekomendera mig att sikta på? Så gör jag en överslagsräkning. Vet helt enkelt inte vilka items jag ska titta på.

Jovisst,
skillers (plain först sen övergå till skillers med fina mods)
chains of honor, tja duger
GG diadem eller Harlequin Crest
FCR ringar med fina mods alternativt sojs
mana boots
tja, frost/mages beror på
amulet: rare/crafted/maras
belt:arach.

skriver mer senare, är lite upptagen

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

nån som ha lite free till en ny på ladder?? kan ta vad som helst ;D

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst 15sidor bakåt å hittar inte den informationen jag vill.

Sorry, om dessa frågorna är lite tjatiga.

Jag har inte alla skivorna, vet ej vart dom har blivit av, men fördralen har jag så koderna sitter på dem. Så läste jag någonstans att blizzard har infört att man slipper ha skivan i när man spelar?

Min andra fråga; Kan man spela d2lod i window mode?

Å den sista, tips på bra sidor hur man speccar gubbar bäst, va länge sen å innan va det väl Frozen orb som gällde för en MF sorc? Vad är bäst nu?

Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster

Jag har inte alla skivorna, vet ej vart dom har blivit av, men fördralen har jag så koderna sitter på dem. Så läste jag någonstans att blizzard har infört att man slipper ha skivan i när man spelar?

Min andra fråga; Kan man spela d2lod i window mode?

Tack

Första frågan är något med att du ska kopiera filer från D2-skivorna till mappen.

Andra frågan, ja, ta egenskaper, och i fältet "mål" så lägger du till -w efter sökvägen som står där.

Permalänk
Avstängd

Senaste patchen gjorde blizzard att det inte behövs någon CD

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Hade lite Attack Rating issues med min nyblivna Barbar.
Köpte på mig 2st Angelic Halo och en Angelic Wing amu, kostade allt som allt kanske några Pgems.

Gick från 1700 till 9200 attack rating